Tczew ma dwie oferty w przetargu na 10 autobusów elektrycznych. Daimler vs. Solaris
11 lutego 2025 r. Gmina Miejska Tczew otworzyła oferty w przetargu na dostawę 10 autobusów elektrycznych klasy MAXI.
O tym zamówieniu pisaliśmy już w InfoBusie, wskazując firmę Daimler Buses Polska jako nieoficjalnego faworyta w wyścigu o tczewskie zamówienie. I nie pomyliliśmy się. Dzisiaj pomorskie miasto otrzymało ofertę na elektrobusy Mercedes-Benz eCitaro oraz kontrpropozycję od Solarisa. Kto wygra?
Rozkład jazdy:
🔹 Który z oferentów przedstawił niższą cenę w przetargu na autobusy elektryczne dla Tczewa?
🔹 Jakie kryteria, poza ceną, będą brane pod uwagę przy wyborze wykonawcy?
🔹 Jaką maksymalną kwotę zamawiający przeznaczył na realizację tego zamówienia?
Co chciał Tczew?
Zamówienie obejmuje dostawę 10 autobusów elektrycznych o długości od 11,5 do 12,2 m, wyposażonych w baterie o pojemności min. 300 kWh, ładowane zarówno poprzez pantograf, jak i złącze plug-in. Pojazdy mają pomieścić co najmniej 80 pasażerów i dysponować mocą silników nie mniejszą niż 180 kW.
Pasażerowie skorzystają z nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej, tablic LCD o przekątnej minimum 21,5 cala, gniazd USB oraz wandaloodpornych siedzeń. Dwa autobusy mają zostać wyposażone w system zliczania potoków pasażerskich.
Oto złożone 11 lutego propozycje dla Tczewa na pierwsze elektrobusy:
✅ Daimler Buses Polska Sp. z o.o. – 32.410.500,00 zł brutto, co daje cenę jednostkową eCitaro 2.635.000,00 PLN netto.🔹 Oszczędność względem budżetu: 2.029.500,00 zł
✅ Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. – 30.725.400 PLN brutto / 24.980.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę za jeden Urbino 12 electric: 2.498.000 PLN netto.🔹Oszczędność względem budżetu: 3.714.600,00 zł
I teraz suma, jaką zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia. To 34,44 mln zł brutto. W obu przypadkach ceny mieszczą się w budżecie, jednak oferta Solarisa pozwala na zaoszczędzenie o 1,685 mln zł więcej niż propozycja Daimlera.
Cztery kryteria
Co zdecyduje o wyborze wykonawcy? W przetargu cena stanowi 55% wartości punktowej, a pozostałe kryteria to:
🔹 Ocena bezpieczeństwa i techniczno-eksploatacyjna – 20%
🔹 Gwarancja – 15%
🔹 Serwis – 10%
Zamawiający premiuje m.in. świadectwo spełniania wymogów Regulaminu 29 EKG ONZ (10 pkt) oraz aktywne zawieszenie niwelujące przechyły nadwozia (4 pkt). Właśnie te elementy mogą zadziałać na korzyść Daimlera, który stosuje te rozwiązania w eCitaro.
W tej sytuacji Solaris musi zdobyć przewagę lub otrzymać tyle samo punktów w pozostałych kryteriach technicznych plus przynajmniej utrzymać równowagę w działach serwis i gwarancja, aby utrzymać prowadzenie po analizie cenowej. Czyli ostateczny wybór będzie zależeć od „małych” punktów. I takie przetargi lubimy najbardziej.
Więcej informacji na stronie przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1043733
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze