Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szczecin otworzył ofertę na roczny kontrakt autobusowy. Kto złożył jedyną propozycję?

infobus
10.12.2025 08:00
0 Komentarzy

Szczecin 9 grudnia 2025 r. otworzył oferty w postępowaniu na roczną obsługę wybranych linii autobusowych w komunikacji miejskiej, nocnej oraz transportu na żądanie.

Zgodnie z wieloletnią tradycją wpłynęła jedna oferta – od Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Szczecinie Sp. z o.o. na kwotę 72.767.615,76 PLN brutto. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy

  1. Ile wozokilometrów obejmuje zamówienie?
  2. Ilu autobusów potrzeba do jego realizacji?
  3. Kiedy miasto wybierze operatora?
Roczne przewozy w Szczecinie: jedna oferta i prawie 73 mln PLN brutto na stole
Roczne przewozy w Szczecinie: jedna oferta i prawie 73 mln PLN brutto na stole

Roczny kontrakt

Zamówienie ogłoszone 20 listopada 2025 r. dotyczy kompleksowej obsługi transportu publicznego na terenie miasta Szczecin w 2026 roku. Przewozy obejmują komunikację dzienną, nocną oraz system TnŻ (transport na żądanie). Całkowita praca eksploatacyjna wynosi 4.439.351,20 wozokilometrów oraz 4.199,75 wozogodzin TnŻ, z możliwością zwiększenia pracy przewozowej nawet o 30%. Zamawiający wymaga taboru niskopodłogowego klasy I kategorii MINI, MAXI i MEGA, zgodnego z lokalnymi standardami (w tym barwy Floating Garden), a do obsługi całego pakietu potrzeba maksymalnie około 90 autobusów wraz z rezerwami technicznymi.

Operator musi posiadać bazę transportową na terenie Szczecina lub w gminach sąsiednich oraz zapewniać pełne utrzymanie taboru, zaplecze techniczne, obsługę dyspozytorską i pogotowie techniczne. Tabor nie może przekraczać wieku 20 lat, a średni wiek floty nie może przekraczać 17 lat. Zamówienie nie jest finansowane ze środków unijnych.

Termin realizacji odbędzie się w okresie 1 stycznia – 31 grudnia 2026, bez możliwości skrócenia.

Roczne przewozy w Szczecinie: jedna oferta i prawie 73 mln PLN brutto na stole
Roczne przewozy w Szczecinie: jedna oferta i prawie 73 mln PLN brutto na stole

Ile kosztuje wozokilometr?

W szczecińskim przetargu wpłynęła jedna oferta:

• Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinie Sp. z o.o. – 72.767.615,76 PLN brutto (z 8% VAT) Cena netto: 67.376.492,37 PLN netto. Tym samym cena jednostkowa netto za 1 wzkm: 67.376.492,37 PLN / 4.439.351,20 wzkm = 15,18 PLN netto za 1 wzkm, co daje 16,39 PLN brutto za 1 wzkm przy VAT 8%.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 74.129.455 PLN brutto, co oznacza, że oferta PKS Szczecin mieści się w budżecie z zapasem około 1,36 mln PLN.

Biorąc pod uwagę lokalną specyfikę oraz wymogi dotyczące bazy operacyjnej i zasobów, złożenie tylko jednej oferty nie było zaskoczeniem. Krótki czas między otwarciem ofert a rozpoczęciem nowego okresu przewozowego praktycznie uniemożliwia wejście nowego operatora — co od lat utrwala dominację PKS Szczecin na tym corocznym pakiecie.

Zamawiający poinformował, że wybór wykonawcy zostanie dokonany zgodnie z obowiązującymi kryteriami:

  • ✅ Cena brutto za 1 wozokilometr w komunikacji dziennej i nocnej – 34
  • ✅ Cena brutto za 1 wozogodzinę w TnŻ – 14
  • ✅ Cena brutto za 1 godzinę dyżuru rezerwy autobusowej – 4
  • ✅ Cena brutto za 1 wozokilometr komunikacji zastępczej (powyżej 10 km/h) – 4
  • ✅ Cena brutto za 1 wozogodzinę komunikacji zastępczej (poniżej 10 km/h) – 4
  • ✅ Jakość: średni wiek taboru – 40

Decyzja powinna zostać ogłoszona w najbliższych dniach, tak aby umożliwić zawarcie umowy przed rozpoczęciem roku przewozowego.

Roczne przewozy w Szczecinie: jedna oferta i prawie 73 mln PLN brutto na stole
Roczne przewozy w Szczecinie: jedna oferta i prawie 73 mln PLN brutto na stole

Opis techniczny

Zamawiający preferuje autobusy niskopodłogowe spełniające maksymalnie restrykcyjne normy emisji spalin, w przypadku taboru fabrycznie nowego normę EURO VI, a dla autobusów używanych dopuszcza nie więcej niż trzy klasy poniżej normy maksymalnej.

Pojazdy mają zapewniać pełne wyposażenie informacyjne, monitoring, systemy łączności z Centralą Ruchu, jednolite barwy miejskie oraz pełną dostępność dla pasażerów o ograniczonej mobilności. ZDiTM wymaga również utrzymania pełnej gotowości taborowej, rezerwy oraz możliwości realizacji komunikacji zastępczej w przypadku remontów torowych lub inwestycji wpływających na układ linii.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6302f389-83ad-416a-8e95-5f74b397a076

Roczne przewozy w Szczecinie: jedna oferta i prawie 73 mln PLN brutto na stole
Roczne przewozy w Szczecinie: jedna oferta i prawie 73 mln PLN brutto na stole

Komentarze