Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Świętokrzyskie startuje z liniami lokalnymi – na 3 lata

infobus
12.04.2015 17:20
0 Komentarzy

9 kwietnia Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej opublikował wstępne ogłoszenie informacyjne nadesłane przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego. Samorząd ogłosił zamiar zorganizowania komunikacji autobusowej na obszarze podlegającym jego kompetencjom. Start usług- tak jak w przypadku województwa lubelskiego- jest planowany 1 stycznia 2017 r. Wybrany operator, a może i operatorzy będą świadczyć na rzecz województwa usługi przez 3 lata. Urząd przewidział, że wyboru przewoźnika dokona w trybie przetargu nieograniczonego. Ogłoszenie nie obfituje w więcej szczegółów, więc po resztę musimy sięgnąć do świętokrzyskiego planu transportowego. A co tam znajdujemy? W zasadzie nic szczególnego. Poza krótkim omówieniem możliwych trybów wyboru operatora, zasad finansowania przewozów oraz pożądanych standardów świadczenia usług brak żadnych sugestii, w którym kierunku województwo powinno pójść. Próżno zatem szukać prognoz finansowych, szacowanej pracy przewozowej oraz sugestii optymalnego sposobu kontraktowania przewozów. Pod tym względem wspomniane fragmenty planu transportowego województwa lubelskiego, które omówiliśmy w poprzednim artykule wypadają wręcz wzorcowo. Możemy zatem przedstawić jedynie siatkę połączeń, na której świętokrzyscy samorządowcy zamierzają zlecić wykonywanie przewozów. Prezentuje ją poniższa tabela.Również wymagania wobec pojazdów, którymi miałyby być realizowane przewozy są wspomniane dosyć lakonicznie. Nie ma tym nic szczególnego co by nie wystawało ponad współcześnie przyjęte standardy. Zatem mają to być pojazdy rozumiane w szeroki sposób jako dostępne, przyjazne i wygodne dla pasażerów. Takie udogodnienia jak klimatyzacja, system informacji pasażerskiej oraz jednolita identyfikacja wizualna mają sprzyjać budowie dobrego wizerunku przewozów autobusowych organizowanych przez świętokrzyski samorząd wojewódzki. Czy jednak wobec dosyć krótkiej umowy, jaką planuje zawrzeć województwo z operatorami zostanie spełniona chociaż część z tych postulatów? Zdrowy rozsądek każe podchodzić do tego z rezerwą. Pozostaje tylko dalej obserwować rozwój wypadków.

Komentarze