Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stargard zamawia ładowarki od Arex i ponownie szuka MINI elektrobusów dla MZK

infobus
24.06.2025 10:07
0 Komentarzy

W Stargardzie rozstrzygnięto przetarg na infrastrukturę ładowania, a równolegle ponowiono postępowanie na zakup dwóch miejskich elektrobusów klasy MINI.

Gmina Miasto Stargard, jako zamawiający, 24 czerwca 2025 roku ogłosiła kolejne podejście do wyłonienia dostawcy najmniejszych autobusów elektrycznych. O pierwszym, nieudanym podejściu do MINI elektrobusów pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie wymagania musi spełnić wykonawca, by móc wziąć udział w przetargu na elektrobusy MINI ogłoszonym przez Stargard 24 czerwca 2025 roku?
  2. Które modele elektrobusów MAXI i MEGA wybrano w przetargu Stargardu w kwietniu 2025 roku i jakie firmy je zaproponowały?
  3. Która firma ostatecznie wygrała przetarg na dostawę ładowarek plug-in w Stargardzie i jaką zaproponowała cenę?

Stargardzkie zamówienie na elektrobusy klasy MINI

24 czerwca 2025 roku ogłoszono ponowione postępowanie na zakup dwóch elektrobusów klasy MINI w ramach projektu „Zielony transport publiczny w Gminie Miasto Stargard: zakup 11 sztuk autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania”. Nowy przetarg dotyczy pojazdów o długości od 5,5 m do 8,5 m, które mają być w pełni niskopodłogowe i napędzane energią elektryczną.

Zamówienie nie jest dzielone na części. Oferta musi obejmować całość przedmiotu i zostać zabezpieczona wadium w wysokości 90 000 zł. Wykonawcy muszą spełnić konkretne wymagania:

  • Doświadczenie w dostawie co najmniej dwóch elektrycznych autobusów klasy MINI, w tym przynajmniej jednego niskopodłogowego, o długości powyżej 5,5 m,
  • Roczne przychody z ostatnich 3 lat: min. 1 500 000 zł,
  • Zdolność kredytowa lub środki finansowe: min. 1 000 000 zł.

Termin realizacji to od 90 do 240 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Autobusy muszą być fabrycznie nowe, homologowane i przeznaczone do miejskiego transportu publicznego.

Czas na oferty

Na oferty zamawiający czeka do 28 lipca 2025 roku, godz. 11:30. Następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

  • Cena – 60%
  • Ocena techniczna – 35%
  • Termin wykonania zamówienia – 5%

Przetarg prowadzony jest zgodnie z dyrektywą 2014/25/UE. Szczegółowe informacje o zamówieniu na elektrobusy MINI dostępne są na stronie: 👉 https://platformazakupowa.pl/transakcja/1067516

Zielony transport w Stargardzie: ładowarki już zamówione, pora na małe elektrobusy
Zielony transport w Stargardzie: ładowarki już zamówione, pora na małe elektrobusy

Zakupowe tło

Stargard sukcesywnie realizuje zakupy elektrobusów w ramach programu „Zielony Transport Publiczny”. W poprzednim przetargu (kwiecień 2025) wpłynęło siedem ofert na cztery zadania:

  • MAN Truck & Bus Polska zaproponował najkorzystniejszą cenę za siedem elektrobusów MAXI – 2 524 000 zł netto za sztukę Lion`s City 12 E. Miasto wybrało tę ofertę jako najkorzystniejszą.
  • Solaris Bus & Coach był najtańszy w kategorii autobusów przegubowych MEGA – 3 390 000 zł netto za sztukę Urbino 18 electric. Miasto wybrało tę ofertę jako najkorzystniejszą.
  • W części dotyczącej dwóch elektrobusów MINI – nie wpłynęła żadna oferta, stąd nowe postępowanie.
  • W zakresie ładowarek plug-in najniższą cenę zaoferowała Arinea sp. z o.o., ale ostatecznie wybrano Zakład Automatyki i Urządzeń Pomiarowych AREX sp. z o.o., którego oferta – 959 400 zł brutto – uzyskała 100 pkt i została uznana za najkorzystniejszą.

Zielony transport w Stargardzie: ładowarki już zamówione, pora na małe elektrobusy

Komentarze