Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stargard ponownie bez ofert na MINI elektrobusy

infobus
07.08.2025 19:01
0 Komentarzy

7 sierpnia 2025 r. Gmina Miasto Stargard miała otworzyć oferty w przetargu na dostawę dwóch autobusów elektrycznych klasy I kategorii MINI. Okazało się jednak, że nie wpłynęła żadna propozycja. O tym zamówieniu pisaliśmy wcześniej w InfoBusie tutaj.

Jest to drugie podejście miasta do znalezienia dostawcy tych autobusów. O pierwszym, nieudanym przetargu w części MINI, piszemy tutaj.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego przetarg na MINI elektrobusy w Stargardzie znów zakończył się fiaskiem?
  2. Jakie były wymagania wobec oferentów i pojazdów?
  3. Co zawierała specyfikacja techniczna elektrobusów?
Stargard ponownie bez ofert na MINI elektrobusy
Stargard ponownie bez ofert na MINI elektrobusy

Dwa MINI elektrobusy

Obecny przetarg ogłoszono 24 czerwca 2025 roku. Obejmuje on zakup dwóch elektrobusów klasy MINI w ramach projektu „Zielony transport publiczny w Gminie Miasto Stargard: zakup 11 sztuk autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania”. Nowy przetarg dotyczy pojazdów o długości od 5,5 m do 8,5 m, które mają być w pełni niskopodłogowe i napędzane energią elektryczną. Zamówienie nie jest dzielone na części.

Oferta musiała obejmować całość przedmiotu i zostać zabezpieczona wadium w wysokości 90 000 zł. Wykonawcy musieli spełnić konkretne wymagania:

  • Doświadczenie w dostawie co najmniej dwóch elektrycznych autobusów klasy MINI, w tym przynajmniej jednego niskopodłogowego, o długości powyżej 5,5 m,
  • Roczne przychody z ostatnich 3 lat: min. 1.500.000 zł,
  • Zdolność kredytowa lub środki finansowe: min. 1.000.000 zł.

Brak ofert

Na tak postawione wymagania nie odpowiedziała żadna firma. MPK Stargard 7 sierpnia miał zaplanowane otwarcie ofert. Jednak do miejskiego przewoźnika nie wpłynęła żadna propozycja od dostawców MINI elektrobusów. Naturalną konsekwencją powyższego będzie unieważnienie przetargu.

Zamawiający poinformował, że na nowe autobusy miał przygotowaną sumę 4.003.650,00 PLN brutto.

Szczegółowe informacje o zamówieniu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1132355

Specyfikacja techniczna

Długość zamawianych elektrobusów ma mieścić się w przedziale 5,50 do 8,5 m a wysokość max. to 3,10 m. Mają to być konstrukcje z niską podłogą minimum w drzwiach przestrzeni pasażerskiej. Wymiana pasażerów będzie się odbywać przez drzwi w układzie 0-2-0 lub 1-2-0.

W przypadku silnika, zamawiający dopuszcza rozwiązania z asynchronicznymi lub synchronicznymi silnikami/silnikiem elektrycznymi trakcyjnymi lub bez skrzyni biegów umiejscowionymi w nadwoziu. Moc netto silnika/silników (sumaryczna) ma wynosić minimum 120 kW. Silnik/silniki trakcyjne mają być wyposażone w system rekuperacji energii. Z kolei energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach lub innych urządzeniach będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii elektrycznej w stosunku do akumulatorów. Zamawiający wymaga, aby pojemność użyteczna (netto) dostępna dla użytkownika w dniu przekazania pojazdów była nie mniejsza niż 80 kWh. W okresie udzielonej gwarancji na magazyny energii zdolność magazynowania energii w pojeździe powinna umożliwić zgromadzenie co najmniej 80 kWh energii elektrycznej w każdym pojeździe i osiągnięcie minimalnego przebiegu 150 km w każdych warunkach, przy pełnym naładowaniu akumulatorów trakcyjnych. Baterie będą ładowane przez złącze plug-in.

Dla pasażerów przewidziano siedzenia o ergonomicznym kształcie z tworzywa sztucznego (gładkiego) lub mikroporowatego. Będą one wyposażone we wkłady tapicerowane tkaniną składającą się z co najmniej 70% wełny i odpornej na zużycie. Miejsce pracy kierowcy to kabina typu zamkniętego lub półzamkniętego, oddzielona szybą od przestrzeni pasażerskiej z szyb niepowodujących refleksów świetlnych podczas jazdy w ciemności.

System informacji pasażerskiej stanowić będą tablice zewnętrzne LED w kolorze bursztynowym. Wewnątrz znajdzie się wyświetlacz wykonany w technologii LCD z podświetleniem LED, o rozmiarze 28 cali, umożliwiający wyświetlanie informacji o numerze linii i całego przebiegu linii w oparciu o kolejne nazwy przystanków, nazwy ulic z graficznym oznaczeniem bieżącego przystanku i kierunku poruszania. Do tego dojdzie wyświetlacz w rozmiarze 19 cali umieszczony pod sufitem za kabiną kierowcy. Ponadto, autobusy będą wyposażone w system zliczania pasażerów oraz urządzenia lokalizujące.

Komentarze