Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stara Zagora ponownie wybiera Solarisa

infobus
10.09.2015 16:13
0 Komentarzy

7 września br. miało miejsce oficjalne przekazanie kolejnychtrolejbusów z Polski dla bułgarskiego miasta Stara Zagora. Równolegle rozstrzygniętyzostał przetarg na zakup 55 szt. ?unijnych? autobusów niskopodłogowych, gdzie Solariszgarnął kontrakt na 50 pojazdów. To pokazuje, że polski producent ma coraz silniejsząpozycję w Bułgarii, a potwierdza to też liczba konkurencyjnych ofert w najnowszymzamówieniu ? było ich aż dziewięć.

Lokalna firma Troleybusni i avtobusniprevozi? EOOD chciała zakupić łącznie 55 autobusów, w tym 50 szt. w wersjistandardowej i 5 szt. w wersji przegubowej. To ostatnie zadanie przejął czeskiSOR, jednak najbardziej lukratywny kontrakt podpisał Solaris. Firma za 26 325450 BGN dostarczy do końca roku 50 szt. pojazdów Urbino 12. Całość zamówieniazostanie sfinansowana z Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2007-2013.

Z kolei przekazana we wrześniu partia 14 sztuk Trollino 12 weszła już do codziennejobsługi linii w Starej Zagorze. Warto podkreślić, że nie są to pierwsze trolejbusyz Polski w tym mieście. W zeszłym roku spółka Troleybusni i avtobusniprevozi EOOD zakupiła 8 szt.trolejbusów Trollino 12, które dostarczyła czeska Skoda i pojazdy funkcjonują podich nazwą – Skoda-Solaris 26 Tr. Teraz to w 100% polski kontrakt.

Co do wyposażenia trolejbusówto w odróżnieniu od poprzedniej dostawy najnowsze pojazdy nie mają już alternatywnegonapędu w postaci generatorów diesla. Natomiast podobnie jak poprzedniowszystkie egzemplarze posiadają klimatyzację przestrzeni pasażerskiej orazsystem informacji pasażerskiej, włącznie z monitorem LCD za kabiną kierowcy.

Stara Zagora do tejpory eksploatowała stare trolejbusy radzieckiej produkcji ZiU-9, trolejbusySkoda 14Tr oraz ElectroLaz-12. Najnowsze ?jamniki na szelkach? stanowią obecnieniemal 100% taboru trolejbusowego poruszającego się po ulicach miasta i niebawemmają w pełni zastąpić stare konstrukcje.

Komentarze