Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris za drogi dla Wałcza. Miasto unieważnia przetarg na elektrobusy

infobus
12.07.2023 15:01
0 Komentarzy

Wałcz unieważnił przetarg na dostawę ośmiu autobusów elektrycznych oraz infrastruktury ładowania – czterech ładowarek mobilnych.

Oferta złożona przez Solarisa przekraczała zaplanowany budżet miasta na nowe elektrobusy.

Co chciał Wałcz?

Zamówienie z Wałcza nie było ani małe, ani tak otwarte na wszystkich producentów, co widać było po określonych preferencjach w kryteriach technicznych. Naszym zdaniem te kryteria w pełni mogły zaspokoić tylko trzy marki: ARP, Autosan i Solaris.

Przypomnijmy, że preferencje techniczne miasta to:

  • nominalna (energetyczna)  pojemność magazynów energii – 280 kWh i więcej – 10 pkt,
  • podział szyby przedniej pionowo w osi pojazdu na lewą i prawą plus osobna szyba tablicy kierunkowej – 10 pkt,
  • liczba miejsc siedzących – 24 i więcej – 5 pkt,
  • materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych karoserii: szkieletu nadwozia i szkieletu (kratownicy/ ramy) podwozia – profile ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 1008 lub równoważną), aluminium – 5 pkt.

Oferta Solarisa za droga

Przy tak określonych wymaganiach, 24 kwietnia tylko Solaris położył swoją ofertę w Wałczu z modelem Urbino 9 LE electric na sumę 20.486.880 PLN brutto / 16.656.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę za model Urbino 9 LE electric (z ładowarką) na poziomie 2.082.00 PLN netto.

Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia wynosiła 19.483.200 PLN brutto, czyli mieliśmy niewielkie przekroczenie budżetu. Jednak dla Wałcza to przekroczenie okazało się na tyle duże, że urzędnicy postanowili unieważnić przetarg.

Czekamy zatem na jego powtórkę, bowiem inwestycja ma wsparcie z II edycji programu NFOŚiGW – Zielony Transport Publiczny.

Komentarze