Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris z międzymiastową ofertą dla Powiatu Grudziądzkiego. Plus trzy oferty na ładowarki

infobus
23.05.2025 19:03
0 Komentarzy

23 maja 2025 roku Powiat Grudziądzki otworzył oferty w przetargu na dostawę dwóch elektrycznych autobusów oraz mobilnej stacji ładowania.

To kontynuacja działań prowadzonych w ramach KPO – zamówienie realizowane jest jako „Etap II” inwestycji taborowej. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Dodajmy, że wczęśiej samorząd zamówił – także ze wsparciem CUPT-KPO – pojazdy z silnikami spalinowymi. Od ABP Bus & Coach i Iveco.

    Rozkład jazdy:

    1. Ile autobusów elektrycznych zamierza kupić Powiat Grudziądzki w ramach tego przetargu?
    2. Jaka firma złożyła jedyną ofertę na dostawę autobusów?
    3. Która z firm złożyła najtańszą ofertę na mobilną stację ładowania?
    Elektryczna oferta od Solarisa i trzy propozycje na ładowarki – Grudziądz otworzył oferty
    Elektryczna oferta od Solarisa w postaci Urbino 9 LE electric i trzy propozycje na ładowarki – Grudziądz otworzył oferty

    Klasa druga

    Grudziądzkie postępowanie, ogłoszone 8 kwietnia 2025 roku, zakłada zakup łącznie dwóch elektrycznych autobusów klasy II wraz z infrastrukturą do ładowania. Przetarg podzielono na dwie części – pierwszą dotyczącą pojazdów, drugą obejmującą stację ładowania plug-in. Głównym celem zamówienia jest rozwój publicznego transportu zbiorowego w powiecie z wykorzystaniem nowoczesnego, zeroemisyjnego taboru. W przetargu dopuszczono szeroką konkurencję – bez faworyzowania technologii, producentów czy rozwiązań eksploatacyjnych. Pojazdy mają spełniać wysokie wymogi techniczne, w tym zasięg 400 km w warunkach E-SORT 2 i ładowanie CCS Combo 2.

    W części pierwszej zamówienia wpłynęła jedna oferta – od Solaris Bus & Coach. Propozycja opiewa na 5.534.508 PLN brutto, co daje 4.500.415 PLN netto, a zatem 2.250.208 PLN netto za jeden autobus Urbino 9 LE electric klasy II.

    Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w tej części wynosi 4.600.000 PLN brutto – oznacza to, że oferta Solarisa przekracza budżet o ponad 900.000 PLN. Decyzja będzie teraz należała do komisji przetargowej, która może próbować pozyskać środki uzupełniające lub unieważnić część przetargu.

    Elektryczna oferta od Solarisa i trzy propozycje na ładowarki – Grudziądz otworzył oferty
    Elektryczna oferta od Solarisa i trzy propozycje na ładowarki – Grudziądz otworzył oferty

    Plus ładowarki

    W części drugiej dotyczącej dostawy mobilnej stacji ładowania wpłynęły trzy oferty. Najtańszą propozycję złożyła Arinea z kwotą 176.225,79 PLN brutto (143.267 PLN netto). Pozostałe oferty to Zakład Automatyki AREX z ceną 178.350 PLN brutto (145.000 PLN netto) i ENIKA z propozycją 245.446,50 PLN brutto (199.961 PLN netto).

    Z kolei kwota przewidziana na realizację tej części zamówienia wynosi 1.550.000 PLN brutto, co oznacza, że wszystkie oferty mieszczą się w założonym budżecie. Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

    ✅ cena – 70%
    ✅ gwarancja całopojazdowa – min. 72 miesiące – 10%
    ✅ gwarancja na baterie – min. 96 miesięcy – 20%

    Elektryczna oferta od Solarisa i trzy propozycje na ładowarki – Grudziądz otworzył oferty
    Elektryczna oferta od Solarisa w postaci Urbino 9 LE electric i trzy propozycje na ładowarki – Grudziądz otworzył oferty

    Trochę techniki

    W zamówieniu technicznym wskazano, że autobusy mają mieć długość od 8 do 10,6 m, układ drzwi 1-2-0 oraz niską podłogę bez progów od pierwszych do drugich drzwi.

    Pojazdy muszą mieć min. 55 miejsc dla pasażerów, z czego 15 siedzących, i oferować co najmniej 400 km zasięgu w warunkach testowych. Napęd ma zapewnić silnik elektryczny o mocy min. 160 kW, a energia będzie magazynowana w bateriach obsługiwanych przez dostarczoną ładowarkę plug-in typu CCS Combo 2.

    Wnętrze przewidziano jako międzymiastowe – z wygodnymi fotelami, klimatyzacją i kompletem nowoczesnej informacji pasażerskiej. Planowana dostawa powinna nastąpić po podpisaniu umowy, w terminie określonym w SWZ.

    Link do SWZ i dokumentacji przetargowej

    Komentarze