Solaris wygrywa w dwóch przetargach KM Łomianki na autobusy elektryczne. Z ZTP i EFRR
3 kwietnia 2025 roku Komunikacja Miejska Łomianki ogłosiła wybór najkorzystniejszych ofert w dwóch przetargach na dostawę autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania.
W obu postępowaniach zwyciężyła firma Solaris Bus & Coach, która jako jedyna złożyła oferty. O tych zamówieniach pisaliśmy już wcześniej w TransInfo – o tym z dofinansowaniem z „Zielonego Transportu Publicznego” tutaj i o tym z dotacją z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego tutaj. .
Rozkład jazdy:
- Jakie były źródła finansowania dwóch przetargów na autobusy elektryczne dla KM Łomianki
- Jakie kryteria zastosowano przy ocenie ofert w przetargach KM Łomianki
- Jakie parametry techniczne i wyposażenie przewidziano dla elektrobusów Solaris Urbino 12 electric zamówionych przez KM Łomianki
Dwa plus dwa
Oba przetargi Komunikacji Miejskiej Łomianki dotyczyły zakupu dwóch fabrycznie nowych elektrobusów klasy MAXI wraz z dwuportową stacją ładowania typu plug-in. Łączna wartość obu kontraktów wynosi 11.562.000 PLN brutto, czyli 9.400.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę 2.350.000 PLN netto za autobus Solaris Urbino 12 electric.
Pierwsze zamówienie realizowane jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (ZTP), a drugie – ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR)
W obu postępowaniach przewidziano te same kryteria oceny ofert:
✅ Cena – 65%
✅ Warunki techniczno-eksploatacyjne – 35%
Oferta Solarisa zdobyła maksymalną liczbę punktów (100 pkt) – 65 za cenę i 35 za parametry techniczne.
Szczegóły techniczne
Zamówione pojazdy to niskopodłogowe elektrobusy klasy I kategorii MAXI o długości 11,8–12,2 m, zdolne do przewozu min. 70 pasażerów, z czego 30 na miejscach siedzących. W układzie drzwi 2-2-2 i wysokości podłogi nieprzekraczającej 340 mm, zapewnią pełną dostępność dla osób z ograniczoną mobilnością.
Autobusy będą napędzane centralnym silnikiem elektrycznym o mocy min. 200 kW, zasilanym z baterii litowo-jonowych lub LFP, których pojemność użytkowa nie będzie mniejsza niż 200 kWh. Zasięg pojazdu według testów SORT-2 wynosić ma min. 160 km. Ładowanie będzie realizowane wyłącznie przez złącze plug-in, a dostarczone stacje będą wyposażone w oprogramowanie do zdalnego monitorowania energii.
Wnętrze pojazdów zostanie wyposażone w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej, LED-owe tablice zewnętrzne, ekrany LCD, porty USB, system liczenia pasażerów oraz zamkniętą kabinę kierowcy z oddzielnym wejściem.
Zgodnie z harmonogramem przetargowym, dostawa pojazdów i infrastruktury ładowania ma nastąpić w II kwartale 2026 roku. Po jej realizacji, elektromobilna flota KM Łomianki powiększy się do sześciu autobusów, co będzie kolejnym krokiem w stronę czystszego i bardziej nowoczesnego transportu w gminie. Linki do przetargów: (EFRR) https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8efede14-f5a5-4221-a833-9cee47c24648 plus (ZTP): https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b6e1e9ef-984c-4b5d-a2be-5d0bcbd2e9d9
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze