Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Serwis dla elektrobusów w Mrągowie coraz bliżej. Otwarto oferty w przetargu

infobus
06.11.2025 07:06
0 Komentarzy

W dniu 5 listopada 2025 roku otwarto oferty w przetargu na budowę nowego zaplecza technicznego dla miejskiego taboru komunikacji publicznej w Mrągowie.

Miasto wybiera wykonawcę zaplecza technicznego pod autobusy elektryczne Yutonga i ARP. Najtańsza oferta poniżej budżetu. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Kto złożył najtańszą ofertę w przetargu na budowę zaplecza technicznego dla autobusów elektrycznych w Mrągowie?
  2. Jakie elementy infrastruktury obejmuje projekt zaplecza dla komunikacji miejskiej?
  3. W jakim terminie mają zakończyć się prace budowlane związane z inwestycją?
Mrągowo wybiera wykonawcę zaplecza technicznego pod elektrobusy. Najtańsza oferta poniżej budżetu
Mrągowo wybiera wykonawcę zaplecza technicznego pod elektrobusy. Najtańsza oferta poniżej budżetu

Budowa zaplecza

Postępowanie dotyczy inwestycji pn. „Budowa zaplecza technicznego do obsługi taboru komunikacji miejskiej”, która stanowi jeden z kluczowych elementów projektu „Energia z Natury” – realizowanego z udziałem środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021–2027. Nowy obiekt powstanie na działce nr 380 w obrębie Polska Wieś w Mrągowie i ma zapewnić kompleksowe warunki do serwisowania oraz codziennej eksploatacji obecnie eksploatowanych e-busów od ARP oraz przyszłych autobusów elektrycznych marki Yutong, które zostaną zakupione przez miasto w osobnym przetargu.

W ramach inwestycji przewidziano budowę budynku dyspozytorni, miejsc postojowych, instalacji sanitarnych i elektrycznych, oświetlenia terenu, drogi wewnętrznej, ogrodzenia oraz wiaty nad przyszłą stacją ładowania. Choć sama ładowarka i magazyn energii będą przedmiotem osobnych zamówień, cały obszar ma być gotowy technicznie na przyjęcie nowego taboru.

Na etapie opisu przedmiotu zamówienia zamawiający wskazał szereg technicznych wymagań dotyczących materiałów, norm budowlanych i sposobu wykonania instalacji. Prace muszą być zakończone w terminie 7 miesięcy od dnia podpisania umowy. Projekt zakłada m.in. wykonanie dróg z płyt JOMB, montaż energooszczędnego oświetlenia LED, budowę sieci wod-kan i energetycznych, zagospodarowanie zieleni oraz przygotowanie obszaru pod przyszłe przyłączenie ładowarek dla e-busów.

Mrągowo wybiera wykonawcę zaplecza technicznego pod elektrobusy. Najtańsza oferta poniżej budżetu
Mrągowo wybiera wykonawcę zaplecza technicznego pod elektrobusy. Najtańsza oferta poniżej budżetu

Siedem ofert

W przetargu złożono siedem ofert. Najniższą cenę zaoferowała firma P.H.U. MARPOL Marcin Szutowicz z Bartoszyc, proponując realizację zadania za 3.253.583,64 PLN brutto (czyli 2.644.378 PLN netto), co daje cenę jednostkową netto za jeden obiekt techniczny na poziomie 2.644.378 PLN netto. Pozostałe oferty przedstawili m.in. Zakład Usług Komunalnych Piotr Lubowidzki (3.631.072 PLN brutto / 2.951.276 PLN netto) oraz TOMIGO Tomasz Niedbała (4.439.855,16 PLN brutto / 3.608.821 PLN netto). Najwyższa oferta wpłynęła od firmy EMbudownictwo Sp. z o.o. i wyniosła 4.785.663,40 PLN brutto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 3.972.250 PLN brutto, czyli 3.229.471 PLN netto. Oznacza to, że propozycja firmy P.H.U. MARPOL nie tylko mieści się w budżecie, ale pozostawia rezerwę inwestycyjną przekraczającą 700 tys. zł brutto.

Obecnie czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny: ✅ cena – 100%

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e0df1bb3-de6d-497f-b3eb-dd023fda21bf

Komentarze