Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mrągowo rozbudowuje zaplecze serwisowe pod elektrobusy. Od ARP i Yutonga

infobus
16.10.2025 08:02
0 Komentarzy

Miasto Mrągowo ogłosiło 13 października 2025 roku przetarg na budowę zaplecza technicznego do obsługi taboru komunikacji miejskiej.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Zakup autobusów o napędzie elektrycznym wraz z budową stacji ładowania i magazynem energii oraz elektrownią fotowoltaiczną – Energia z Natury”, współfinansowanego z programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021–2027. O kolejnym zamówieniu elektrobusów (tym razem marki Yutong) pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Czego dotyczy najnowszy przetarg ogłoszony przez miasto Mrągowo 13 października 2025 roku?
  2. Jakie elementy obejmuje budowa zaplecza technicznego dla taboru komunikacji miejskiej?
  3. Jakie doświadczenie i wymagania musi spełnić wykonawca, by wziąć udział w postępowaniu?
Mrągowo potrzebuje ładowarki do elektrobusów
Mrągowo potrzebuje ładowarki do elektrobusów

Techniczne zaplecze dla elektromobilności

Ogłoszone 13 października 2025 roku mrągowskie zamówienie dotyczy kompleksowej budowy infrastruktury niezbędnej do obsługi elektrobusów, które mają wzmocnić lokalny transport publiczny. Na działce nr 380 w obrębie Polska Wieś powstać ma nowoczesne zaplecze techniczne dla miejskiego taboru, w tym m.in. budynek dyspozytorni, instalacje zasilające, drogi dojazdowe, miejsca postojowe, oświetlenie, zieleń, ogrodzenie oraz wiata nad stacją ładowania.

Zakres zamówienia obejmuje szeroki pakiet robót: od ziemnych i fundamentowych, przez drogowe i instalacyjne, aż po wykończenie budynku dyspozytorni i zagospodarowanie terenu. W ramach inwestycji przewidziano m.in. wykonanie nawierzchni betonowych z kostki i płyt typu JOMB, budowę linii energetycznych, przyłączy wodno-kanalizacyjnych, wycinkę i nowe nasadzenia drzew. Prace potrwają 7 miesięcy od podpisania umowy.

Zamówienie nie obejmuje magazynu energii i stacji ładowania – ich realizacja została wyłączona z dokumentacji projektowej i będzie przedmiotem oddzielnych działań inwestycyjnych. Mimo to, budowane zaplecze ma być gotowe do przyjęcia elektrobusów, których zakup planowany jest w tym samym projekcie.

Mrągowo potrzebuje ładowarki do elektrobusów
Mrągowo potrzebuje ładowarki do elektrobusów

Przetargowe wymagania

Wymagania wobec wykonawców są wysokie – nie tylko w zakresie doświadczenia w budowie dróg i obiektów publicznych, ale także w kontekście personelu. Zamawiający oczekuje czteroosobowego zespołu kierowniczego z odpowiednimi uprawnieniami i kilkuletnim doświadczeniem – m.in. kierownika budowy, kierownika robót drogowych, sanitarnych oraz elektrycznych.

Dodatkowo wykonawcy muszą wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat zrealizowali co najmniej dwie inwestycje: jedną drogową o nawierzchni z kostki lub płyt (min. 3.000 m²) i jedną budowlaną – budynek użyteczności publicznej o kubaturze co najmniej 600 m³.

Zamówienie realizowane jest w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy PZP. Nie stosuje się tu dyrektywy 2014/25/UE, ponieważ nie dotyczy ono sektorów użyteczności publicznej.

Na oferty zamawiający czeka do 31 października 2025 roku, godz. 10:00, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

Cena – 100%

Wadium nie jest wymagane, ale wykonawca będzie zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zgodnie z harmonogramem, cały zakres robót ma być ukończony do połowy 2026 roku, czyli jeszcze przed planowaną dostawą nowych elektrobusów. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e0df1bb3-de6d-497f-b3eb-dd023fda21bf

Komentarze