Seria umów na dofinansowanie zakupów autobusów z ZTP 3.0: Toruń i Wrocław

W ramach III edycji programu „Zielony Transport Publiczny” (ZTP) Toruń i Wrocław otrzymały dofinansowanie na rozwój zeroemisyjnej floty autobusowej i infrastruktury do ładowania.
Mimo, że oficjalne umowy zostały podpisane dopiero teraz, to oba miasto są już mocno zaawansowane w realizacji tych projektów: Toruń ma już umowę elektrobusy, a Wrocław na dniach rozstrzygnie przetarg. Obie inwestycje znacząco przyczynią się do redukcji emisji spalin oraz hałasu w centrach miast. Nowoczesne, wygodne pojazdy zachęcą mieszkańców do częstszego korzystania z transportu publicznego, przyczyniając się do budowy zrównoważonego transportu w Polsce.
Spis treści:
- Ile nowych autobusów elektrycznych zostanie zakupionych przez Toruń i Wrocław w ramach programu „Zielony Transport Publiczny”?
- Gdzie planowane są lokalizacje stacji szybkiego ładowania dla nowych autobusów elektrycznych w Toruniu?
- Jakie firmy konkurują o dostarczenie autobusów elektrycznych do floty MPK we Wrocławiu?
Dofinansowanie dla Torunia
Toruń, za pośrednictwem Miejskiego Zakładu Komunikacji (MZK), uzyskał blisko 68,5 mln zł na zakup 25 autobusów elektrycznych oraz budowę infrastruktury ładowania.
Projekt obejmuje instalację 26 stacji wolnego ładowania (60 kW) w zajezdni przy ul. Legionów oraz trzech stacji szybkiego ładowania pantografowego (400 kW) – dwie na pętli Wrzosy i jedną w zajezdni.
Całkowity koszt realizacji projektu wynosi 88,4 mln zł brutto, z czego 95,2% pochodzi z funduszy Krajowego Planu Odbudowy (KPO).
Dostawcą autobusów, wyłonionym w przetargu, jest firma Solaris, a pierwsze pojazdy trafią do Torunia na przełomie 2025 i 2026 roku. O tym zamówieniu pisaliśmy InfoBusie już wcześniej.
Dofinansowanie dla Wrocławia
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) we Wrocławiu otrzymało dotację w wysokości 78,4 mln zł z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) na zakup 21 autobusów elektrycznych – 12 standardowych i 9 przegubowych.
O tym zamówieniu pisaliśmy InfoBusie już wcześniej – natomiast cały czas czekamy na rozstrzygniecie i decyzję, czy do floty MPK wejdą elektrobusy Solarisa, czy Irizara.
W ramach projektu planowana jest również budowa infrastruktury ładowania, obejmująca stacje wolnego ładowania na zajezdni przy ul. Obornickiej oraz szybkie ładowarki przy pętli na lotnisku. Dodatkowo przewidziano szkolenia dla personelu, co zapewni sprawną obsługę nowych pojazdów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze