Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Scania z nowym systemem produkcji autobusów [FILM]

infobus
13.01.2022 08:00
0 Komentarzy
W zeszłym roku z fabryki w Słupsku zjechał ostatni aluminiowy autobus i wraz z 2022 r. nastała w pomorskim zakładzie era stalowej generacji NBA.

Zakład cały czas czeka na pierwsze zamówienie z Polski na nową serię pojazdów, które już zaczynają pojawiać się w różnych miejscach w Europie – głównie w Skandynawii, we Włoszech i w Niemczech. Stawiamy, że podobnie jak to było z serią Citywide krajowym prekursorem takich zakupów będzie MZK Słupsk.

Koniec skręcania

Po blisko 22 latach produkowania autobusów skręcanych przez słupską fabrykę, pod koniec 2021 r. ostatni aluminiowy pojazd opuścił zakład. Teraz na Pomorzu produkowane są wyłącznie autobusy spawane, co pozwoliło spółce rozszerzyć portfolio także o elektrobusy. Zobaczcie na filmie, jak wygląda produkcja serii NBA:

Nowa seria autobusów wymusiła rewolucyjne zmiany w zakładzie Scania Production Słupsk, które objęły m.in. przebudowę głównej linii produkcyjnej oraz usprawnienie procesów logistycznych. Z oferty „wypadły” trzy podstawowe do tej pory typy aluminiowe serie: Citywide, Citywide  Suburban  i  Interlink. W trzecim kwartale 2021 roku do produkcyjnej gamy dołączyły pojazdy o oznaczeniu NBA, które bazują na konstrukcji stalowej, spawanej i oferują także elektryczne układy napędowe. Wraz z ostatnimi miesiącami ubiegłego roku, nowa generacja „wypchnęła” starsze pojazdy i fabryka weszła w 2022 roku tylko z nową generacją NBA oraz montażem międzymiastowych autobusów Scania Interlink LD.

Słupska historia

Historia produkcji szwedzkich autobusów w Słupsku sięga marca 1994 r. Wówczas zmontowano pięć autobusów, a pierwszy wyprodukowany w Słupsku egzemplarz pojechał do Krakowa. Rok później było to już 15 pojazdów. Dwa lata później podjęto decyzję o produkcji podwozi. Kilka lat później w tutejszej fabryce powstały piętrowe autobusy OmniCity DD obsługujące trasy w W. Brytanii. Z kolei nowsze modele Citywide trafiły m.in. do taboru MZK Słupsk. Poziom produkcyjny w 1998 roku wynosił 47 szt. Dziesięć lat później liczba podskoczyła do 729 pojazdów, a w 2009 roku sięgnęła 903 i aktualnie ten poziom jest utrzymywany. W międzyczasie zakończono montaż ciężarówek marki Scania. Dzisiaj w firmie Scania Production Słupsk, pracuje około 800 pracowników.

Na koniec przypomnijmy, jak wyglądała produkcja autobusów aluminiowych:

Komentarze