Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Scania w światowej ekspansji

infobus
14.04.2015 19:06
0 Komentarzy
Szwedzki koncern odniósł ostatnio kilka spektakularnych sukcesów –firma m.in. dostarczy 100 autobusów do Tajwanu, a także 138 podwozi do Meksyku. Jednak najważniejsze wydają się operacje realizowane w Indiach –w tym m.in. uruchomienie tam produkcji autobusów miejskich. Ich montaż ma rozpocząć się niebawem w zakładzie w Narasapura w indyjskim stanie Karnataka, gdzie od 2013 r. firma montuje ciężarówki oraz autobusy turystyczne. Scania zainwestowała w ten biznes około 400 mln SEK (40 mln EUR). –„Inauguracja nowego autobusowego zakładu to kamień milowy dla naszych indyjskich operacji. Autobusy i autokary wytwarzane tutaj będą eksportowane także na inne rynki w przyszłości i to nie tylko w skali regionu, ale także świata”–powiedział Martin Lundstedt, prezes i dyrektor generalny Scania. Szwedzka fabryka jest położona 40 km na wschód od Bangalore. Tutaj znajduje się także serwis i centralny magazyn części zamiennych. Obok montażu końcowego podwozi samochodów ciężarowych i autobusów, fabryka oferuje także kompletne wyposażanie pojazdów. Dodajmy, że wdrożenie produkcji autobusów miejskich jest niejako etapem uzupełniającym portfolio zakładu, gdyż wcześniej Scania wystartowała tutaj z montażem autokarów. Pierwsze dostawy miejskich pojazdów zaplanowane są na koniec roku. Aktualne mocy produkcyjne fabryki to ok. 2500 samochodów ciężarowych i 1000 autobusów rocznie przy zatrudnieniu 600. pracowników. W ciągu najbliższych pięciu lat, Scania oczekuje podwojenia tej zdolności i planuje zatrudnić kolejnych 200 pracowników do końca 2017 r.
 
Autobusowa fabryka w NarasapuraAutobusowa fabryka w Narasapura
 
Jednym z ważnych kierunków rozwoju indyjskiego biznesu ma być produkcja ciężarówek i autobusów na biopaliwa, które są coraz częściej wytwarzane są poprzez miejscowe zakłady utylizacyjne.  M.in. pod tym kątem Scania podpisała umowę o partnerstwie z lokalnymi firmami i Swedfund przy budowie stacji produkującej biogaz w indyjskim mieście Nagpur, które posiada 2,5 mln mieszkańców. Biogaz będzie produkowany tutaj z przefermentowanego osadu z jednej z oczyszczalni ścieków. –„Biogaz jest paliwem przyszłości i jego rozpowszechnienie przyczyni się do rozwiązywania wielkich problemów związanych z zanieczyszczeniem Indii. Pojazdy Scania mogą przyczynić się do tej zmiany tu i teraz”–podkreślił Martin Lundstedt. Gazowa inicjatywa ma być realizowana z szwedzką fundacją Swedfund, która oferuje wsparcie finansowe dla inwestycji na rynkach rozwijających się –w Afryce, Azji, Ameryce Łacińskiej i Europie Wschodniej. Jej zadaniem jest zmniejszenie ubóstwa poprzez stworzenie zrównoważonej działalności gospodarczej, co przyczynia się do rozwoju gospodarczego, środowiskowego i społecznego.
 
 Autobus na podwoziu Scania dla Tajwanu
 
I najnowsze kontrakty. Scania dostarczy 100 szt. podwozi autobusowych pod zabudowę przez tajwańską spółkę Jan-Chen. Obie firmy współpracują ze sobą już od początku 1990 roku, a w ostatnich latach Jan-Chen wybiera wyłącznie platformy Scania. –„Razem zbudowaliśmy silną markę w rynku tajwańskim w ciągu ostatnich 30 lat –mówi Horn Chen-Ho, prezes Gen-Chen. –Nasi klienci doceniają sieć serwisową Scania Tajwan, który oferuje najlepsze wsparcie w porównaniu z konkurencyjnymi firmami.’ Warto dodać, że od wejścia autokarowego podwozia Scania Euro 5 do sprzedaży, zostało ono już sprzedane w liczbie ponad 550 szt.  A rok 2014 był pod tym względem wyjątkowy –tajwański przedstawiciel Scania zakontraktował 623 jednostek, a 367 pojazdów zostało zarejestrowanych. To rekordowy poziom.
Kolejny sukces Scania odniosła w Meksyku. Jeden z ważniejszych graczy na rynku przewozów dalekodystansowych –Grupa ADO –zamówiła 138 szt. międzymiastowych autobusów Irizar i5 na podwoziach Scania. Pierwsze jednostki mają trafić do przewoźnika w czerwcu, a ostatnie –do końca listopada br. –„Scania-Irizar i5 zapewnia z jednej strony wysoki komfort dla pasażerów, zaś z drugiej elastyczność i efektywność działania dla przewoźnika. Z zewnętrz prezentuje się funkcjonalne i aerodynamiczne, a wnętrze jest gustowanie oraz przestronnie wykonane. Dzięki technologii Scania mają one niski negatywny wpływ na środowisko oraz są opłacalne i wydajne’ –powiedział Enrique Enrich, dyrektor zarządzający Scania w Meksyku.

Komentarze