Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sanok już jeździ na prądzie. Trzy elektryczne MiniCity od Autometu na liniach miejskich

infobus
03.08.2025 15:07
0 Komentarzy

Sanok dołącza do grona miast stawiających na zielony transport publiczny. Od 1 sierpnia 2025 roku po ulicach miasta kursują już trzy w pełni elektryczne autobusy Automet MiniCity Electric, wyprodukowane przez lokalną firmę Automet.

To pierwszy taki krok Sanoka w stronę bezemisyjnej komunikacji miejskiej, zrealizowany w ramach projektu dofinansowanego z Krajowego Planu Odbudowy.

Rozkład jazdy:

  1. Jakiej marki elektryczne autobusy zaczęły kursować w Sanoku od 1 sierpnia 2025 roku?
  2. Ile wynosi zasięg autobusów MiniCity Electric na jednym ładowaniu?
  3. Z jakiego programu pochodzi dofinansowanie na zakup elektrycznych autobusów w Sanoku?
Sanok już jeździ na prądzie. Trzy elektryczne MiniCity od Autometu na liniach miejskich / fot. UM Sanok
Sanok już jeździ na prądzie. Trzy elektryczne MiniCity od Autometu na liniach miejskich / fot. UM Sanok

Od sierpnia

Autobusy oficjalnie trafiły na sanockie ulice na początku sierpnia, zgodnie z harmonogramem dostawy ustalonym w podpisanej 14 czerwca 2024 roku umowie. Wtedy też burmistrz Tomasz Matuszewski oraz skarbnik Ewa Zamaria złożyli podpisy pod kontraktem z Autometem – lokalnym producentem, który zyskuje kolejne referencje na krajowym rynku.

Każdy z pojazdów to 8-metrowy, niskopodłogowy autobus miejski, przystosowany do przewozu osób z ograniczoną mobilnością. Na jednym ładowaniu MiniCity Electric może przejechać do 280 kilometrów, co wystarcza na pełny dzień eksploatacji w warunkach miejskich. Rocznie flota ma obsłużyć ok. 100.000 wozokilometrów, zapewniając ciche i ekologiczne przewozy w gminie miejskiej Sanok.

Ładowanie pojazdów odbywa się przy pomocy dwóch zewnętrznych ładowarek dostarczonych i zamontowanych przez producenta w ramach umowy. Dzięki temu system działa w pełni autonomicznie i nie wymaga skomplikowanej infrastruktury.

Sanok już jeździ na prądzie. Trzy elektryczne MiniCity od Autometu na liniach miejskich / fot. UM Sanok
Sanok już jeździ na prądzie. Trzy elektryczne MiniCity od Autometu na liniach miejskich / fot. UM Sanok

Z ZTP 3.0

Całkowita wartość kontraktu wynosi 4.875.000 PLN netto, co oznacza średnią jednostkową cenę jednego autobusu elektrycznego na poziomie 1.625.000 PLN netto. Pojazdy są w pełni wyposażone i gotowe do pracy od momentu dostawy. Środki na realizację inwestycji pochodzą z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) w ramach programu „Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy)”.

To nie tylko inwestycja w jakość transportu miejskiego, ale też wyraz wsparcia dla lokalnego biznesuAutomet od lat produkuje autobusy w Sanoku, a ich wykorzystanie przez miejską komunikację to przykład dobrej współpracy samorządu z przemysłem.

Sanok dołącza do grupy miast, które nie tylko mówią o zielonej transformacji, ale realnie ją wdrażają. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy zyskują nowoczesny i komfortowy środek transportu, a miasto – punkt za odpowiedzialną politykę środowiskową.

Sanok już jeździ na prądzie. Trzy elektryczne MiniCity od Autometu na liniach miejskich / fot. UM Sanok
Sanok już jeździ na prądzie. Trzy elektryczne MiniCity od Autometu na liniach miejskich / fot. UM Sanok

Komentarze