Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rozbudowa zajezdni MPK Wrocław zgodnie z planem

infobus
03.12.2014 22:30
0 Komentarzy

Na placu rozbudowy zajezdni autobusowej MPK Wrocław przy ul. Obornickiej widać już nową halę obsługową dla autobusów, robotnicy wykładają nawierzchnię pod miejsca postojowe, a nowa stacja paliw jest już prawie ukończona. Roboty prowadzone są bardzo intensywnie aby zdążyć zakończyć inwestycję w pierwszym kwartale 2015 roku. Nadzorowany przez spółkę Wrocławskie Inwestycje projekt prowadzi firma Skanska. Wartość kontraktu to 23,5 mln zł. Za ta kwotę zajezdnia ma być powiększona o ok. 80 miejsc postojowych oraz wzbogacona o nową halę obsługi autobusów i myjnię dla nich. –„Wszystko zostało tak rozlokowane aby autobusy zjeżdżające do zajezdni jak najszybciej zostały wymyte i posprzątane. Wcześniej kierowcy będą mogli zatankować wozy na powiększonej stacji paliw, która powstaje obok budynku administracyjnego”–mówią przedstawiciele wykonawcy.

 Rozbudowa zajezdni MPK Wrocław idzie zgodnie z planemRozbudowa zajezdni MPK Wrocław idzie zgodnie z planemRozbudowa zajezdni MPK Wrocław idzie zgodnie z planem
Sprawdziliśmy jak idą postępy prac. Coraz większą powierzchnię ma wybetonowany i dostosowany do dużych obciążeń plac postojowy i prawie gotowa jest stacja paliw. Jednak w oczy przede wszystkim rzuca się rosnąca hala do obsługi autobusów. –„Obiekt posiada już gotowe ściany, trwają ocieplanie, układanie posadzki i budowa dachu. Zaplanowano także montaż okien. Niepokoi jedynie ochłodzenie, budowniczowie liczyli, że jeszcze w tym roku uda się w wykonać elewacje. W razie dużego spadku temperatur trzeba będzie ograniczyć się do prac wewnątrz budynku –wyjaśnia Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji. Budowlańcy mają zakończyć prace w pierwszym kwartale 2015 roku. Wtedy będzie możliwa przeprowadzka autobusów z zabytkowej zajezdni przy ul. Grabiszyńskiej na Obornicką. Zajezdnia autobusowa MPK przy ul. Obornickiej – działa od ponad trzydziestu lat i zajmuje teren o powierzchni 5,3 hektara. Pierwotnie była projektowana na 100 autobusów przegubowych. Podstawowym taborem stacjonującym na zajezdni są autobusy marki Volvo 7000 i 7700, krótkie i przegubowe. Zajezdnia eksploatuje również autobusy Jelcz M120 i Jelcz 121 oraz ostatnie sztuki autobusów Ikarus 280 E70. Listę tą zamykają trzy prototypowe autobusy Jelcz M180 i jeden MAN NG313. Ostatnio do zajezdni trafiły też nowe autobusy Solaris Urbino.

Komentarze