Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rokbus robi kolejny zwrot w przetargu na autobusy elektryczne. Jednak Solaris

infobus
18.04.2025 13:03
0 Komentarzy

17 kwietnia 2025 roku Zakład Usług Komunikacyjnych „Rokbus” z Rokietnicy ponownie dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na zakup sześciu elektrobusów.

Przypomnijmy, że 8 kwietnia 2025 roku ZUK niespodziewanie unieważnił wybór najkorzystniejszej oferty złożonej przez Karsan Otomotiv, a teraz spółka ogłosiła nowy werdykt – tym razem wskazując na Solaris Bus & Coach jako dostawcę. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo, ale dalej nie wiemy, co dokładnie zaszło w Rokietnicy.

    Rozkład jazdy:

    1. Dlaczego Rokbus unieważnił wybór Karsana?
    2. Jak spółka ponownie oceniła ofertę Solarisa?
    3. Co się stało z ofertą Karsana – dlaczego nie przyznano jej punktów w drugim podejściu?
    Rokbus robi kolejny zwrot w przetargu na autobusy elektryczne. Jednak Solaris
    Rokbus robi kolejny zwrot w przetargu na autobusy elektryczne. Jednak Solaris

    Elektryczna szóstka

    Rokietnicki kontrakt dotyczy zakupu sześciu fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy I, kategorii MAXI, przeznaczonych do obsługi komunikacji lokalnej na terenie gminy. Pojazdy będą finansowane w ramach programu „Zielony Transport Publiczny” (edycja III). W przetargu wpłynęły dwie oferty – od Solaris Bus & Coach oraz Karsan Otomotiv.

    • Karsan zaproponował model e-ATA 12 za 17.667.720 PLN brutto, czyli 14.364.000 PLN netto, co przekłada się na 2.394.000 PLN netto za sztukę. Oferta mieściła się w budżecie Rokbusu wynoszącym 18.450.000 PLN brutto.
    • Z kolei Solaris wystawił do rywalizacji model Urbino 12 electric, wyceniony na 19.179.144 PLN brutto, czyli 15.592.800 PLN netto – a więc 2.598.800 PLN netto za sztukę, co przekraczało zaplanowany budżet.

    W marcu zamawiający początkowo wskazał na ofertę Karsana, która uzyskała 95,23 pkt, wygrywając dzięki najniższej cenie i maksymalnym punktom za gwarancję. Solaris, choć lepszy w zakresie parametrów techniczno-eksploatacyjnych (27 pkt wobec 25,23), zdobył 90,27 pkt, głównie przez wyższą cenę.

    Rokbus robi kolejny zwrot w przetargu na autobusy elektryczne. Jednak Solaris
    Rokbus robi kolejny zwrot w przetargu na autobusy elektryczne. Jednak Solaris

    8 kwietnia Rokbus niespodziewanie unieważnił decyzję i rozpoczął ponowną analizę postępowania. Ostatecznie 17 kwietnia spółka opublikowała nową decyzję – Solaris został wybrany jako wykonawca. Tym razem punktacja wyglądała tak:

    • Solaris Bus & Coach: 60 pkt za cenę, 27 pkt za właściwości techniczno-eksploatacyjne, 8 pkt za warunki gwarancji – łącznie 95 pkt.

    Oferta Karsana została tym razem oceniona jako niekwalifikująca się do punktacji – nie podano oficjalnie przyczyny, co może sugerować, że została odrzucona na etapie oceny formalnej lub technicznej. Zamawiający dodał tylko, że decyzja o wyborze została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów:

    ✅ cena
    ✅ właściwości techniczno-eksploatacyjne
    ✅ warunki gwarancji

    Rokbus robi kolejny zwrot w przetargu na autobusy elektryczne. Jednak Solaris
    Rokbus robi kolejny zwrot w przetargu na autobusy elektryczne. Jednak Solaris

    Elektrobusy dla Rokbus

    W zakresie technicznym zamówienie wymagało autobusów o długości od 11,5 do 12,5 metra, mieszczących co najmniej 60 pasażerów, w tym minimum 26 na siedząco. Pojazdy miały być wyposażone w silniki o mocy co najmniej 150 kW (chwilowo 220 kW), baterie o pojemności min. 390 kWh i zasięgu minimum 300 km, ładowane za pomocą złącza plug-in.

    Dodatkowo wymagano wysokiego standardu wyposażenia: klimatyzacji, zamkniętej kabiny kierowcy, systemu zliczania pasażerów, kamer, monitorów LED i LCD oraz informacji pasażerskiej.

    Dostawy mają rozpocząć się latem 2025 roku i zakończyć najpóźniej do końca pierwszego kwartału 2026.

    Szczegóły przetargu dostępne są pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1028016

    Komentarze