Rokbus robi kolejny zwrot w przetargu na autobusy elektryczne. Jednak Solaris
17 kwietnia 2025 roku Zakład Usług Komunikacyjnych „Rokbus” z Rokietnicy ponownie dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na zakup sześciu elektrobusów.
Przypomnijmy, że 8 kwietnia 2025 roku ZUK niespodziewanie unieważnił wybór najkorzystniejszej oferty złożonej przez Karsan Otomotiv, a teraz spółka ogłosiła nowy werdykt – tym razem wskazując na Solaris Bus & Coach jako dostawcę. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo, ale dalej nie wiemy, co dokładnie zaszło w Rokietnicy.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego Rokbus unieważnił wybór Karsana?
- Jak spółka ponownie oceniła ofertę Solarisa?
- Co się stało z ofertą Karsana – dlaczego nie przyznano jej punktów w drugim podejściu?
Elektryczna szóstka
Rokietnicki kontrakt dotyczy zakupu sześciu fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy I, kategorii MAXI, przeznaczonych do obsługi komunikacji lokalnej na terenie gminy. Pojazdy będą finansowane w ramach programu „Zielony Transport Publiczny” (edycja III). W przetargu wpłynęły dwie oferty – od Solaris Bus & Coach oraz Karsan Otomotiv.
- Karsan zaproponował model e-ATA 12 za 17.667.720 PLN brutto, czyli 14.364.000 PLN netto, co przekłada się na 2.394.000 PLN netto za sztukę. Oferta mieściła się w budżecie Rokbusu wynoszącym 18.450.000 PLN brutto.
- Z kolei Solaris wystawił do rywalizacji model Urbino 12 electric, wyceniony na 19.179.144 PLN brutto, czyli 15.592.800 PLN netto – a więc 2.598.800 PLN netto za sztukę, co przekraczało zaplanowany budżet.
W marcu zamawiający początkowo wskazał na ofertę Karsana, która uzyskała 95,23 pkt, wygrywając dzięki najniższej cenie i maksymalnym punktom za gwarancję. Solaris, choć lepszy w zakresie parametrów techniczno-eksploatacyjnych (27 pkt wobec 25,23), zdobył 90,27 pkt, głównie przez wyższą cenę.
8 kwietnia Rokbus niespodziewanie unieważnił decyzję i rozpoczął ponowną analizę postępowania. Ostatecznie 17 kwietnia spółka opublikowała nową decyzję – Solaris został wybrany jako wykonawca. Tym razem punktacja wyglądała tak:
- Solaris Bus & Coach: 60 pkt za cenę, 27 pkt za właściwości techniczno-eksploatacyjne, 8 pkt za warunki gwarancji – łącznie 95 pkt.
Oferta Karsana została tym razem oceniona jako niekwalifikująca się do punktacji – nie podano oficjalnie przyczyny, co może sugerować, że została odrzucona na etapie oceny formalnej lub technicznej. Zamawiający dodał tylko, że decyzja o wyborze została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów:
✅ cena
✅ właściwości techniczno-eksploatacyjne
✅ warunki gwarancji
Elektrobusy dla Rokbus
W zakresie technicznym zamówienie wymagało autobusów o długości od 11,5 do 12,5 metra, mieszczących co najmniej 60 pasażerów, w tym minimum 26 na siedząco. Pojazdy miały być wyposażone w silniki o mocy co najmniej 150 kW (chwilowo 220 kW), baterie o pojemności min. 390 kWh i zasięgu minimum 300 km, ładowane za pomocą złącza plug-in.
Dodatkowo wymagano wysokiego standardu wyposażenia: klimatyzacji, zamkniętej kabiny kierowcy, systemu zliczania pasażerów, kamer, monitorów LED i LCD oraz informacji pasażerskiej.
Dostawy mają rozpocząć się latem 2025 roku i zakończyć najpóźniej do końca pierwszego kwartału 2026.
Szczegóły przetargu dostępne są pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1028016
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze