Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Relobus ma dwie umowy liniowe z ZTM Warszawa na 108 nowych autobusów. A to nie koniec

infobus
16.10.2025 15:05
0 Komentarzy

16 października Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie i spółka ReloBus podpisały dwie dziesięcioletnie umowy na usługi transportu publicznego w stolicy kraju.

To ogromne kontrakty, których wartość przekracza 1,1 mld złotych. Do ich wykorzystania firma zakupi 108 nowych, hybrydowych autobusów. O tych trzech gigantycznych kontraktach ZTM (w tym jednym wygranym przez Mobilis) pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy podpisano umowy między ZTM Warszawa a firmą ReloBus?
  2. Ile nowych autobusów hybrydowych zostanie dostarczonych do stolicy w ramach kontraktów?
  3. Kiedy pierwsze pojazdy mają wyjechać na ulice Warszawy?
Relobus podpisał dwie umowy liniowe z ZTM w Warszawie na 10 lat każda - z opcją przedłużenia o 2 lata.
Relobus podpisał dwie umowy liniowe z ZTM w Warszawie na 10 lat każda – z opcją przedłużenia o 2 lata.

Komunikacyjna trylogia

Pod koniec roku 2024 władze stolicy ogłosiły trzyczęściowy przetarg na autobusową obsługę komunikacji miejskiej. Najlepsze oferty na usługi autobusami 9 i 18 metrowymi złożyła spółka ReloBus, która obecna jest w Warszawie od dziewięciu lat. Tzw. know how i zdobyte doświadczenia zaowocowały.

Podpisanie umów miało miejsce dziś, 16 października. Umowy zawarte zostały na 10 lat, z opcją przedłużenia o kolejne 2 lata, a ich wartość to ponad 1,1 mld złotych. Do ich realizacji wykorzystanych zostanie 108 nowych autobusów (54 autobusy 9 metrowe i 54 autobusy 18 metrowe). To doskonała wiadomość za równo dla podróżujących jak  i dla kierowców. Zyskają także mieszkańcy Warszawy i odwiedzający stolicę.

Wszystkie autobusy będę miały napęd hybrydowy, z systemem Start & Stop i będą spełniały rygorystyczne normy Euro 6e. Nie zabraknie w nich znanych wszystkim nowoczesnych rozwiązań jak system informacji wizualnej, zapowiedzi głosowe czy biletomaty w każdym pojeździe. Nowością jest radarowy system monitorowania martwego pola. To znacząco poprawi bezpieczeństwo pieszych i użytkowników jednośladów.

Zgodnie z umowami nowe pojazdy wyjadą na ulice Warszawy jeszcze przed końcem 2026 roku. Nowymi autobusami 9 – metrowymi będziemy mogli podróżować od 26.10.2026 r. zaś nowe przeguby czyli 18 – metrowe, pojawią się na ulicach 1.12.2026 roku. A to nie koniec dobrych wiadomości dla warszawskich pasażerów, Z naszych informacji wynika, że Warszawski Transport Publicznych jeszcze tej jesieni ogłosi kolejne, duże kontakty liniowe, co m.in. oznacza więcej nowych autobusów w sieci ZTM.

Relobus podpisał dwie umowy liniowe z ZTM w Warszawie na 10 lat każda - z opcją przedłużenia o 2 lata.

Zakupowe tło

Decyzja o podpisaniu umowy z Relobus Transport Polska to konsekwencja jednego z największych przetargów liniowych w historii stołecznego transportu. Postępowanie ZTM nr 189/2024/FZ, podzielone na trzy części (MIDI, MAXI, MEGA), dotyczyło dziesięcioletniej obsługi warszawskich linii autobusowych z wykorzystaniem 150 fabrycznie nowych pojazdów (po 50 w każdej grupie), przy rocznym wolumenie przekraczającym 4,2 mln wozokilometrów na zadanie.

W sierpniu 2025 roku Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie spółki Mobilis, co otworzyło drogę do podpisania umów z wybranymi wykonawcami. Relobus wygrał w dwóch częściach – MIDI i MEGA – zdobywając w obu komplet 100 punktów, pokonując m.in. konsorcjum PKS Gostynin + PKS Skierniewice oraz samego Mobilisa.

Choć operator próbował zakwestionować wyniki w KIO, nie zdecydował się na dalsze kroki sądowe. Tym samym ZTM zyskał formalną podstawę do zawarcia kontraktu z Relobusem, który już od 1 lutego 2026 r. (zadanie I) oraz 1 grudnia 2026 r. (zadanie III) ma rozpocząć realizację przewozów nową flotą. Wszystkie oferty w przetargu przewidywały wykorzystanie autobusów z napędem alternatywnym (najpewniej hybrydowym), co pozwoliło wykonawcom zdobyć komplet punktów w tej części kryteriów oceny. Wartość kontraktów, które przypadły Relobusowi, sięga ponad 1,1 mld PLN brutto, co czyni to zamówienie jednym z największych w polskim rynku usług komunikacji miejskiej ostatnich lat.

Relobus podpisał dwie umowy liniowe z ZTM w Warszawie na 10 lat każda - z opcją przedłużenia o 2 lata.
Relobus podpisał dwie umowy liniowe z ZTM w Warszawie na 10 lat każda - z opcją przedłużenia o 2 lata.

Komentarze