Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Redukcja CO2 i norma Euro 7. W jakim zmierza to kierunku? Głos ACEA

infobus
20.02.2023 09:01
0 Komentarzy

W odpowiedzi na opublikowaną propozycję Komisji Europejskiej dotyczącą nowych norm emisji CO2 dla samochodów ciężarowych i autobusów, Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (ACEA) wezwało do pogodzenia zwiększonych celów w zakresie emisji CO2 z rozbudową infrastruktury, a także z zachętami (dofinansowaniami) oraz z ustalaniem ram określania cen emisji dwutlenku węgla.

Redukcja 100% CO2 zagrożeniem dla przewoźników

Ustalenie celu 100% redukcji CO2 dla autobusów miejskich wywrze ogromną presję na wszystkich operatorach transportu publicznego, aby odpowiednio dostosowali swoje plany inwestycyjne (i zapewnili niezbędną infrastrukturę do ładowania/tankowania w zajezdniach). Grozi to również destrukcyjnym efektem „pre-buy”, w ramach którego operatorzy transportu publicznego mogą spieszyć się, aby zdobyć ostatnie autobusy o napędzie konwencjonalnym.

Brak koordynacji z Euro 7

ACEA jest zaniepokojona również brakiem koordynacji między propozycjami co do redukcji emisji CO2, a propozycją wprowadzenia normy Euro 7 dla pojazdów ciężkich. Norma ta ma na celu przede wszystkim rozwiązanie problemu emisji z rury wydechowej pojazdów z silnikami spalinowymi. Zdaniem ACEA, Euro 7 nie powinno jednak odwracać uwagi od przejścia do neutralności klimatycznej i powinno być spójne z inwestycjami potrzebnymi do osiągnięcia standardów związanych z redukcją emisji CO2.

„Podczas gdy inne regiony świata zachęcają do mobilności bezemisyjnej, Europa próbuje uregulować swoją drogę – i nawet to nie odbywa się w sposób zharmonizowany”, powiedział Martin Lundstedt, prezes zarządu ACEA ds. pojazdów użytkowych i dyrektor generalny Volvo Group.

ACEA przeanalizuje teraz propozycje dotyczącą redukcji CO2 bardziej szczegółowo i jest gotowa do współpracy ze wszystkimi stronami w celu przejścia na bezemisyjny transport drogowy.

Komentarze