Redukcja CO2 i norma Euro 7. W jakim zmierza to kierunku? Głos ACEA

W odpowiedzi na opublikowaną propozycję Komisji Europejskiej dotyczącą nowych norm emisji CO2 dla samochodów ciężarowych i autobusów, Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (ACEA) wezwało do pogodzenia zwiększonych celów w zakresie emisji CO2 z rozbudową infrastruktury, a także z zachętami (dofinansowaniami) oraz z ustalaniem ram określania cen emisji dwutlenku węgla.
Redukcja 100% CO2 zagrożeniem dla przewoźników
Ustalenie celu 100% redukcji CO2 dla autobusów miejskich wywrze ogromną presję na wszystkich operatorach transportu publicznego, aby odpowiednio dostosowali swoje plany inwestycyjne (i zapewnili niezbędną infrastrukturę do ładowania/tankowania w zajezdniach). Grozi to również destrukcyjnym efektem „pre-buy”, w ramach którego operatorzy transportu publicznego mogą spieszyć się, aby zdobyć ostatnie autobusy o napędzie konwencjonalnym.
Brak koordynacji z Euro 7
ACEA jest zaniepokojona również brakiem koordynacji między propozycjami co do redukcji emisji CO2, a propozycją wprowadzenia normy Euro 7 dla pojazdów ciężkich. Norma ta ma na celu przede wszystkim rozwiązanie problemu emisji z rury wydechowej pojazdów z silnikami spalinowymi. Zdaniem ACEA, Euro 7 nie powinno jednak odwracać uwagi od przejścia do neutralności klimatycznej i powinno być spójne z inwestycjami potrzebnymi do osiągnięcia standardów związanych z redukcją emisji CO2.
„Podczas gdy inne regiony świata zachęcają do mobilności bezemisyjnej, Europa próbuje uregulować swoją drogę – i nawet to nie odbywa się w sposób zharmonizowany”, powiedział Martin Lundstedt, prezes zarządu ACEA ds. pojazdów użytkowych i dyrektor generalny Volvo Group.
ACEA przeanalizuje teraz propozycje dotyczącą redukcji CO2 bardziej szczegółowo i jest gotowa do współpracy ze wszystkimi stronami w celu przejścia na bezemisyjny transport drogowy.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze