Przetarg na pierwsze MINI autobusy dla MZK Opole. Jedna oferta powyżej budżetu
12 maja Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu otworzył ofertę w przetargu na pięć nowych autobusów klasy I kategorii MINI, przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych.
Pojazdy będą dostarczone do zamawiającego w ciągu 80 dni od podpisania umowy z wykonawcą, jednak nie później niż do 22 sierpnia 2025 r. O ogłoszeniu przetargu na nowe minibusy pisaliśmy w InfoBusie tutaj.
Rozkład jazdy:
- Do kiedy najpóźniej mają zostać dostarczone minibusy dla MZK Opole
- Jakie są trzy najważniejsze kryteria techniczne oceniane w przetargu
- Ile miejsc dla wózków inwalidzkich musi posiadać każdy z nowych minibusów
Pięć razy MINI
Przedmiotem zamówienia była dostawa pięciu autobusów kategorii MINI, przystosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnościami, z automatyczną windą. Nowe pojazdy mają zostać dostarczone najpóźniej do 22 sierpnia 2025 roku, przy czym wykonawca ma na realizację maksymalnie 80 dni od podpisania umowy. Minibusy będą obsługiwać miejskie linie w Opolu, oferując zarówno odpowiednią pojemność (min. 22 pasażerów), jak i pełną dostępność dla osób na wózkach inwalidzkich.
Zamówienie obejmuje również dostawę pojazdów z oznakowaniem, kompletną dokumentacją techniczną oraz wyposażeniem spełniającym normy emisji Euro 6E. Pojazdy mają być kompaktowe, ale dobrze wyposażone – z pełnym systemem informacji pasażerskiej i udogodnieniami zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.
Jedna oferta
Do przetargu zgłosiła się jedna firma:
BUS-CENTER Tomasz Gad z ofertą: 3.507.960 PLN brutto Cena netto tej oferty wynosi 2.851.191 PLN, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus spalinowy klasy MINI na poziomie 570.238 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia przez zamawiającego wynosiła 3.198.000 PLN brutto,
czyli 2.599.186 PLN netto (przy stawce VAT 23%).
Oferta BUS-CENTER przekracza budżet o około 309.960 PLN brutto, co oznacza ponad 11% różnicy względem zaplanowanych środków. Mimo to, przy jednoofertowym postępowaniu i braku innych propozycji, zamawiający może rozważyć pozyskanie brakującej kwoty, jeśli oferta spełni pozostałe wymagania formalne i techniczne. Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie kryteriów przetargowych:
✅ cena (60%)
✅ warunki techniczne (40%)
W ramach kryteriów technicznych dodatkowo punktowane są:
- pojemność skokowa silnika
- moc silnika
- zgodność producenta silnika i pojazdu bazowego
Specyfikacja techniczna
Minibusy mają mieć długość minimum 7,5 metra i szerokość co najmniej 2 metrów. Każdy z pojazdów musi zapewniać co najmniej 2 miejsca dla wózków inwalidzkich, a także windę o udźwigu min. 300 kg zintegrowaną w konstrukcji autobusu. Pojazdy będą czterodrzwiowe i w pełni niskopodłogowe.
Napęd stanowić ma silnik wysokoprężny spełniający normę Euro 6E o mocy minimum 140 kW, najlepiej zintegrowany z pojazdem przez jednego producenta. Fotele pasażerskie mają być tapicerowane, z pasami bezpieczeństwa i miejscami na foteliki dziecięce. Kierowca będzie miał do dyspozycji półzamkniętą kabinę z fotelem z amortyzacją i pełnym zakresem regulacji.
Na pokładzie znajdą się elektroniczne tablice kierunkowe w bursztynowym kolorze oraz wewnętrzny monitor LCD z informacjami o trasie i możliwością prezentacji komunikatów. System informacji pasażerskiej oraz monitoring mają być zintegrowane z resztą infrastruktury flotowej MZK Opole.
Przetarg można śledzić na stronie: https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/1091854
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze