Przetarg na elektrobusy dla Włocławka: Będzie ofertowy klasyk? Analiza SWZ
Gmina Miasto Włocławek szuka dostawcy kolejnych autobusów elektrycznych. Będą to pojazdy klasy I kategorii MAXI i MEGA.
Nowe nabytki będą dofinansowane w ramach programu: Zielony Transport Publiczny. O ogłoszeniu przetargu na elektrobusy pisaliśmy wcześniej w InfoBusie. MPK Włocławek eksploatuje już autobusy elektryczne marek MAN i Solaris. Kto będzie następnym dostawcą? Sprawdzamy SWZ.
Rozkład jazdy:
- Czy zastosowane kryteria pozacenowe – takie jak gwarancja na magazyny energii czy typ zawieszenia – wpłyną na ograniczenie liczby potencjalnych oferentów?
- Czy przewaga punktowa za rozwiązania charakterystyczne dla Solarisa zniechęci innych producentów do złożenia oferty?
- Czy otwarcie ofert 28 kwietnia potwierdzi dominację Solarisa we Włocławku, czy też zaskoczy nas obecność innych graczy jak MAN lub Busnex?
Kryteria oceny ofert
Miasto będzie punktować wykonawców w następujących kryteriach:
- najniższej ceny – 60 pkt,
- gwarancji zasięgu pojazdu w każdych warunkach pogodowych i drogowych na poziomie równym lub większym niż 350 km – 5 pkt,
- poszycia bocznego wykonanego w sposób umożliwiający wymianę jego poszczególnych elementów poprzez odkręcenie i wymianę – 2 pkt,
- 3-częściowej szyby czołowej, składającej się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej, podzielonych w osi pojazdu lub szyby panoramicznej o zwiększonej odporności na uszkodzenia mechaniczne – 1 pkt,
- silnika centralnego asynchronicznego umieszczonego wzdłuż osi pojazdu – 2 pkt,
- najniższego zużycia energii elektrycznej – 4 pkt,
- zawieszenia zależnego ze stabilizatorem – 2 pkt,
- klimatyzacji działającej jako pompa ciepła – 2 pkt,
- gwarancji na całość autobusu na okres 96 miesięcy – 9 pkt,
- gwarancji na układ napędowy autobusu na okres 120 miesięcy – 4 pkt,
- gwarancji na magazyny energii elektrycznej autobusu wraz z infrastrukturą sterującą (elektronika) na okres 156 miesięcy – 9 pkt.
Specyfikacja techniczna
Nowe autobusy elektryczne dla Włocławka powinny mieć długość od 11,5 do 12,5 m (MAXI) i 17,5 do 18,75 m (MEGA), a ich wysokość nie może być większa niż 3,65 m. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 2-2-2 (MAXI) i 2-2-2-2 (MEGA), otwierane do wewnątrz. Jednostką napędową elektryków będzie silnik umieszczony w osi napędowej lub centralny o mocy minimum 160 kW (MAXI) i 220 kW (MEGA). Zamawiający wymaga, aby zdolność magazynowania energii w pojeździe umożliwiała przejechanie autobusu przy zasilaniu elektrycznym co najmniej 350 km bez doładowywania baterii. Nominalna pojemność baterii nie może być mniejsza niż 440 kWh (MAXI) i 620 kWh (MEGA). Gniazdo ładowania autobusów ma znajdować się w prawym boku nad przednim kołem. Baterie mają być ładowane przez system plug-in.
Pasażerowie pojadą na siedzeniach wyklejonych wykładziną tapicerowaną. Stanowisko pracy kierowcy stanowić ma kabina typu zamkniętego z radiem i podwójną ładowarką USB. Przednie skrzydło I drzwi ma być oddzielone od przestrzeni pasażerskie i stanowić będzie wejście do kabiny kierowcy. Ładowarki USB znajdą się również w przedziale pasażerskim.
Z kolei system informacji pasażerskiej to tablice kierunkowe wykonane w technologii LED (w równoważnej technologii opartej na źródle światła pochodzącego z diod elektroluminescencyjnych). Ich uzupełnieniem będzie tablica wewnętrzna LCD, o przekątnej 22 cale. Jej zadaniem ma być wyświetlanie treści reklamowo-informacyjnych. Do tego, przewidziana jest także tablica boczna, o przekątnej 37 cali.
Dodatkowo, zamawiający wymaga, aby wykonawca wyposażył autobusy w system zliczania potoków pasażerskich. Bramki muszą działać w oparciu technologii sensorów podczerwieni. Sensory zainstalowane nad wszystkimi drzwiami pasażerskimi pojazdu z funkcją umożliwiającą rozróżnienie pasażerów wchodzących i wychodzących.
Włocławski klasyk?
MPK Włocławek stawia na sprawdzone rozwiązania. Co prawda, w specyfikacji technicznej jest niewielka premia dla Solarisa – za zawieszenie przednie zależne, lecz nie przekreśla to szans konkurencji – w postaci MAN-a.
W tej sytuacji możemy spodziewać się klasyka – czyli dwóch ofert producentów dobrze znanych we Włocławku, mimo że ostatnio zainteresowany przetargiem był tylko pierwszy z wymienionych. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 28 kwietnia.
Więcej przetargowych informacji znajduje się na stronie: https://umwloclawek.logintrade.net/zapytania_email,194034,827798abb16c433d9723858a56d76783.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze