Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przetarg na autobusy dla Swarzędza do powtórki. Przez … brak odpowiedzi na pytanie

infobus
22.11.2024 08:01
0 Komentarzy

Zaskoczenie w Swarzędzu. 21 listopada Gmina Swarzędz unieważniła przetarg na dostawę trzech MEGA autobusów elektrycznych klasy I, gdzie otrzymała jedną ofertą – od Solaris Bus & Coach.

Podstawą anulacji jest brak formalny. Powtórka tego zamówienia została już ogłoszona – 22 listopada. Dodajmy, że zakup pierwszych przegubowych elektrobusów we flocie Swarzędzkiej Komunikacji Autobusowej ma dofinansowanie z III edycji programu „Zielony Transport Publiczny”. O formalnościach I przetargu pisaliśmy wcześniej w InfoBusie.

SPIS TREŚCI:

  1. Dlaczego Gmina Swarzędz unieważniła pierwszy przetarg na dostawę trzech elektrycznych autobusów?
  2. Jakie kryteria oceny ofert zastosowano w ponownym przetargu ogłoszonym 22 listopada?
  3. Jakie są kluczowe wymagania techniczne dla przegubowych autobusów elektrycznych zamówionych przez Gminę Swarzędz?
Przetarg na autobusy dla Swarzędza do powtórki. Przez ... brak odpowiedzi na pytanie
Przetarg na autobusy dla Swarzędza do powtórki. Przez … brak odpowiedzi na pytanie / fot. UM Swarzędz

Za drugim razem

22 listopada Gmina Swarzędz ogłosiła przetarg ponownie na dostawę trzech fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o napędzie elektrycznym wraz z dostawą, montażem i uruchomieniem infrastruktury ładowania. Zamówienie obejmuje cały czas dostawę autobusów klasy I kategorii MEGA.

Otwarcie ofert przewidziano na … 23 grudnia. Zamawiający zastosuje dwa kryteria:

  • Cena – waga 60%.
  • Jakość (parametry techniczno-eksploatacyjne) – waga 40%.

Wykonawcy muszą wykazać się doświadczeniem poprzez realizację co najmniej dwóch dostaw autobusów elektrycznych w ciągu ostatnich trzech lat.

Link do najnowszego przetargu na razie ogólny: https://ezamowienia.gov.pl/

Przetarg na autobusy dla Swarzędza do powtórki. Przez ... brak odpowiedzi na pytanie
Przetarg na autobusy dla Swarzędza do powtórki. Przez … brak odpowiedzi na pytanie

za pierwszym razem

21 listopada 2024 r. Gmina Swarzędz anulowała pierwsze postępowanie dotyczące dostawy trzech fabrycznie nowych autobusów – i to tuż po otwarciu ofert.

Przypomnijmy, że 20 listopada wpłynęła do zamawiającego jedna propozycja złożona przez firmę Solaris Bus & Coach. Zaproponowana przez wykonawcę cena to 12.177.000,00 PLN brutto / 9.900.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt swarzędzkiego Urbino 18 electric na poziomie 3.300.000 PLN netto. Z kolei kwota przeznaczona na realizację zamówienia wynosiła … 4 200 000,00 PLN brutto.

Natomiast powód anulacji był formalny. Zamawiający nie odpowiedział w terminie na jedno z pytań i przetarg z tego powodu musiał zostać powtórzony. Nauka na przyszłość. ]

Przetarg na autobusy dla Swarzędza do powtórki. Przez ... brak odpowiedzi na pytanie
v

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Trzy autobusy przegubowe mają mieć długość od 17,5 do 18,2 m, a wysokość maksymalnie 3,5 m. Autobusy muszą pomieścić minimum 110 pasażerów, w tym minimum 35 na miejscach siedzących. Pojazdy mają być napędzane silnikiem elektrycznym, centralnym, o mocy umożliwiającej osiągnięcie przez pojazd warunków jezdnych analogicznych do autobusów z napędem konwencjonalnym, tj. minimum 220 kW. Układ napędu musi posiadać funkcję odzyskiwania energii hamowania i wykorzystywać ją do doładowania zastosowanego systemu magazynowania energii. Baterie trakcyjne będą wykonane w technologii NMC lub LFP. Ich pojemność nominalna ma wynosić minimum 470 kWh. Powinny być zabudowane w sposób umożliwiający ich wymianę w warunkach warsztatowych zamawiającego. Zdolność magazynowania energii w pojeździe musi umożliwić przejechanie autobusem co najmniej 200 km, bez konieczności doładowywania baterii trakcyjnych. Ładowanie baterii będzie odbywać się poprzez złącze plug-in oraz przez pantograf.

Przechodzimy do środka autobusów, gdzie na przodzie znajdzie się wydzielona kabina kierowcy typu zamkniętego, zamykana na zamek patentowy, z zamykanym okienkiem do sprzedaży biletów, wyposażona w stolik do przyjmowania monet. Z kolei w przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia, których szkielety będą wykonane z tworzywa sztucznego lub stali nierdzewnej, wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu, odporne na „graffiti”.

Elektryki będą wyposażone w komplet diodowych, elektronicznych tablic informacyjnych. Wewnątrz znajdą się dwa monitory LCD o wymiarach minimum 19 cali (format panoramiczny) z wandaloodporną obudową. Dodatkowo autobusy będą wyposażone w system zliczania pasażerów.

Na koniec podajemy link do historycznego przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6c2038b0-ab2a-4765-8016-334618e45a14

Komentarze