Przetarg na autobusy dla Swarzędza do powtórki. Przez … brak odpowiedzi na pytanie
Zaskoczenie w Swarzędzu. 21 listopada Gmina Swarzędz unieważniła przetarg na dostawę trzech MEGA autobusów elektrycznych klasy I, gdzie otrzymała jedną ofertą – od Solaris Bus & Coach.
Podstawą anulacji jest brak formalny. Powtórka tego zamówienia została już ogłoszona – 22 listopada. Dodajmy, że zakup pierwszych przegubowych elektrobusów we flocie Swarzędzkiej Komunikacji Autobusowej ma dofinansowanie z III edycji programu „Zielony Transport Publiczny”. O formalnościach I przetargu pisaliśmy wcześniej w InfoBusie.
SPIS TREŚCI:
- Dlaczego Gmina Swarzędz unieważniła pierwszy przetarg na dostawę trzech elektrycznych autobusów?
- Jakie kryteria oceny ofert zastosowano w ponownym przetargu ogłoszonym 22 listopada?
- Jakie są kluczowe wymagania techniczne dla przegubowych autobusów elektrycznych zamówionych przez Gminę Swarzędz?
Za drugim razem
22 listopada Gmina Swarzędz ogłosiła przetarg ponownie na dostawę trzech fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o napędzie elektrycznym wraz z dostawą, montażem i uruchomieniem infrastruktury ładowania. Zamówienie obejmuje cały czas dostawę autobusów klasy I kategorii MEGA.
Otwarcie ofert przewidziano na … 23 grudnia. Zamawiający zastosuje dwa kryteria:
- Cena – waga 60%.
- Jakość (parametry techniczno-eksploatacyjne) – waga 40%.
Wykonawcy muszą wykazać się doświadczeniem poprzez realizację co najmniej dwóch dostaw autobusów elektrycznych w ciągu ostatnich trzech lat.
Link do najnowszego przetargu na razie ogólny: https://ezamowienia.gov.pl/
za pierwszym razem
21 listopada 2024 r. Gmina Swarzędz anulowała pierwsze postępowanie dotyczące dostawy trzech fabrycznie nowych autobusów – i to tuż po otwarciu ofert.
Przypomnijmy, że 20 listopada wpłynęła do zamawiającego jedna propozycja złożona przez firmę Solaris Bus & Coach. Zaproponowana przez wykonawcę cena to 12.177.000,00 PLN brutto / 9.900.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt swarzędzkiego Urbino 18 electric na poziomie 3.300.000 PLN netto. Z kolei kwota przeznaczona na realizację zamówienia wynosiła … 4 200 000,00 PLN brutto.
Natomiast powód anulacji był formalny. Zamawiający nie odpowiedział w terminie na jedno z pytań i przetarg z tego powodu musiał zostać powtórzony. Nauka na przyszłość. ]
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Trzy autobusy przegubowe mają mieć długość od 17,5 do 18,2 m, a wysokość maksymalnie 3,5 m. Autobusy muszą pomieścić minimum 110 pasażerów, w tym minimum 35 na miejscach siedzących. Pojazdy mają być napędzane silnikiem elektrycznym, centralnym, o mocy umożliwiającej osiągnięcie przez pojazd warunków jezdnych analogicznych do autobusów z napędem konwencjonalnym, tj. minimum 220 kW. Układ napędu musi posiadać funkcję odzyskiwania energii hamowania i wykorzystywać ją do doładowania zastosowanego systemu magazynowania energii. Baterie trakcyjne będą wykonane w technologii NMC lub LFP. Ich pojemność nominalna ma wynosić minimum 470 kWh. Powinny być zabudowane w sposób umożliwiający ich wymianę w warunkach warsztatowych zamawiającego. Zdolność magazynowania energii w pojeździe musi umożliwić przejechanie autobusem co najmniej 200 km, bez konieczności doładowywania baterii trakcyjnych. Ładowanie baterii będzie odbywać się poprzez złącze plug-in oraz przez pantograf.
Przechodzimy do środka autobusów, gdzie na przodzie znajdzie się wydzielona kabina kierowcy typu zamkniętego, zamykana na zamek patentowy, z zamykanym okienkiem do sprzedaży biletów, wyposażona w stolik do przyjmowania monet. Z kolei w przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia, których szkielety będą wykonane z tworzywa sztucznego lub stali nierdzewnej, wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu, odporne na „graffiti”.
Elektryki będą wyposażone w komplet diodowych, elektronicznych tablic informacyjnych. Wewnątrz znajdą się dwa monitory LCD o wymiarach minimum 19 cali (format panoramiczny) z wandaloodporną obudową. Dodatkowo autobusy będą wyposażone w system zliczania pasażerów.
Na koniec podajemy link do historycznego przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6c2038b0-ab2a-4765-8016-334618e45a14
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze