Pruszków wybiera na linie PKS Gostynin i Skierniewice z autobusami King Long i Otokar
2 czerwca 2025 roku Pruszków ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na świadczenie usług w zakresie komunikacji miejskiej.
W postępowaniu dotyczącym obsługi pruszkowskich linii przez 8 lat zwyciężyło konsorcjum PKS Gostynin i PKS Skierniewice. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Kto wygrał przetarg na obsługę komunikacji miejskiej w Pruszkowie od 2026 roku?
- Na ile lat przewidziano świadczenie usług?
- Jakie typy autobusów zaoferowało zwycięskie konsorcjum?
96 miesięcy
Zamówienie Gminy Miasto Pruszków obejmuje realizację usług transportu zbiorowego na dziesięciu liniach miejskich przez okres 96 miesięcy – od 1 lipca 2026 do 30 czerwca 2034 roku. Przetarg wymagał od wykonawców zapewnienia floty składającej się z 19 niskopodłogowych autobusów (w tym 2 rezerwowych), zróżnicowanych pod względem długości i rodzaju napędu. Zakładano użycie autobusów spalinowych typu MN i KN oraz czterech autobusów elektrycznych eKN. Linia szkolna nr 9 miała być obsługiwana minibusem MN, natomiast elektryczne pojazdy trafią głównie na linie 2 i 10. W ramach zamówienia miasto szukało długoterminowego operatora, zdolnego nie tylko zapewnić pojazdy, ale również kompleksowo obsłużyć sieć komunikacyjną.
W przetargu wpłynęły dwie oferty:
- Pierwsza od firmy RELOBUS Transport Polska Sp. z o.o. z Torunia, opiewająca na 132.525.645,75 PLN brutto, czyli 107.745.243 PLN netto. W przeliczeniu daje to 12,98 PLN netto za jeden wozokilometr.
- Druga, zwycięska oferta została złożona przez konsorcjum firm PKS Gostynin Sp. z o.o. oraz PKS Skierniewice Sp. z o.o.. Konsorcjum zaproponowało stawkę 99.241.084,48 PLN brutto, czyli 80.675.689 PLN netto, co daje 9,72 PLN netto za jeden wozokilometr.
Analiza ofert
Różnica jednostkowa między ofertami wynosi 3,26 PLN netto, co w perspektywie ponad 9,4 mln wozokilometrów oznacza niemal 30 mln PLN różnicy w całkowitych kosztach realizacji zamówienia.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 113.821.320 PLN brutto, czyli 92.518.958 PLN netto, co oznacza, że tylko oferta konsorcjum PKS-ów zmieściła się w budżecie. Propozycja Relobusa przekraczała zakładany koszt o ponad 18 mln PLN.
Dlatego konsorcjum z Gostynina i Skierniewic zostało jednak wskazane jako wykonawca najkorzystniejszej oferty w oparciu o przetargowe kryteria oceny:
✅ cena – 100%
Jaki tabor?
W zakresie taborowym oferty różniły się znacząco. RELOBUS zaproponował autobusy marki Solaris – elektryczne Solaris Urbino 9 LE electric oraz spalinowe Solaris Urbino 10,5.
Natomiast konsorcjum PKS-ów postawiło na mniej znane, ale tańsze pojazdy: w segmencie eKN zaoferowano chińskie King Long PEV9, a w przypadku spalinowych autobusów KN – tureckie Otokar Kent C. Minibus MN ma być zrealizowany przez MAN w postaci modelu Mercus TGE 6.180, czyli zabudowanego niskopodłogowego minibusa klasy 8 m.
W przypadku braku odwołań, umowa z wykonawcą zostanie podpisana w ciągu najbliższych tygodni. Nowy operator rozpocznie świadczenie usług 1 lipca 2026 roku. 👉 Link do SWZ i dokumentacji
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze