Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Praga wprowadza autobusy SOR ICN 9,5. Za Solarisy Urbino 8,9 LE

infobus
01.12.2023 09:01
0 Komentarzy

24 listopada na praskich liniach zadebiutowały autobusy SOR ICN 9,5, należące do firmy Dopravní podnik hl. m. Prahy.

Pojazdy pojawiły się na trasach nr 108 i 216. Midibusy SOR ICN 9,5  – z silnikami Euro 6E – zastąpią wysłużone już autobusy SOR BN 8,5 i Solaris Urbino 8,9LE. Łącznie stolica Czech zamówiła 20 takich egzemplarzy..

Era ICN

DPP Praga wymienia swoją flotę w kategorii MIDI, zastępując pojazdy Solaris Urbino 8,9 LE i SOR BN 8,5. Dodajmy, że praska spółka jako pierwsza w Czechach wprowadza ten typ pojazdy do eksploatacji.

To efekt wygrania przez SOR kontraktu na dostawę 20 szt. ICN 9,5 o wartość to prawie 105 milionów CZK, co oznacza, że jeden kosztuje 5,148 miliona CZK / 918.403,20 PLN.

Co ciekawe, w tym przetargu SOR pokonał Solarisa startując z modelem BN 9,5, ale po zakończeniu jego produkcji , producent z Libachvy zobowiązał się, że dostarczy do Pragi pojazdy już nowej generacji i to w tej samej cenie.

ICN 9,5 to nowy model podmiejskiego autobusu, który zastępuje w ofercie producenta z Libchavy poprzedni model – BN z charakterystycznym „garbemi”. To modele Low Entry, umożliwiające bezproblemowe wyjście wszystkim pasażerów. Autobusy mają 12 metrów długości. Jest zasilany siedmioma -litrowym napędem wysokoprężnym, który spełnia ścisły standard emisji Euro 6 E.

Równolegle w praskiej sieci PID pojawiły się kolejny model z nowej generacji SOR – ICN 12. W barwach PID wprowadziła je spółka do OAD Kolín. Po siedmiu sztukach we wrześniu, teraz – w listopadzie  – na trasy wyjechały trzy kolejne egzemplarze. Z kolei w grudniu przewoźnik otrzyma jeszcze pięć takich pojazdów. Oferują one 41 miejsc siedzących, z których 8 dostępnych jest z poziomu podłogi oraz 37 miejsc stojących.

Praga wprowadza autobusy SOR ICN 9,5. Za Solarisy Urbino 8,9 / Zdjęcie: DPP – Ondřej Volf.

Trochę techniki

Na koniec podstawowe dane autobusów kategorii MIDI – SOR ICN 9,5

     Długość: 9,55 m

     Szerokość: 2,53 m

     Wysokość: 3,12 m

     Liczba osi: 2

     Całkowita waga: 16,5 t

     Liczba miejsc siedzących: 27

     Liczba miejsc stojących: 46

     Napęd / paliwo: Diesel / olej napędowy

     Objętość zbiornika: 180 l  

     Maksymalna prędkość: 80 km/h

Komentarze