Poznań chce kupić 57 autobusów

MPK Poznań już przygotowuje się do nowych środków unijnych, które dopłyną do Polski w ramach perspektywy finansowej 2014-2020. Do 2018 r. wielkopolski przewoźnik chce m.in. zakupić 57 fabrycznie nowych autobusów oraz 40 tramwajów. Tak stosunkowo niewielka liczba autobusów na ?liście życzeń?wynika z dotychczasowych zakupów MPK, które w ramach przygotowań do EURO 2012 radykalnie zmodernizowało swój autobusowy tabor. Przypomnijmy, że wówczas spółka zakupiła 75 niskopodłogowych autobusów marki Solaris, w tym 45 przegubowych, 18-metrowych i 30 krótkich o długości 12 metrów. Dodając do tego 25 krótkich egzemplarzy zakupionych jeszcze w 2010 r., daje to razem sumę równą liczbę stu ?piłkarskich?autobusów, spełniających standardy EEV.
W nabytych przed Mistrzostwami pojazdach zastosowano kilka innowacyjnych rozwiązań, między innymi system samogaszący w komorze silnika, automaty do sprzedaży biletów na pokładzie, a także tkaninę na fotelach z piłkami i koziołkami. Autobusy te zaczęły jeździć pod banderą MPK już w 2010 r. i zostały zakupione przez firmę przy wsparciu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowita wartość inwestycji oszacowana została na poziomie 73,6 mln zł, a wysokość dotacji dotyczyć będzie kwoty 58,8 mln zł. Dlatego obecnie stolica Wielkopolski może poszczycić się średnim wiekiem autobusowego taboru na poziomie 6,36 lat. To jeden z najlepszych wyników w kraju Inaczej struktura wiekowa wygląda w przypadku poznańskich tramwajów, dlatego jeszcze w tym roku na ulice miasta wyjedzie pięć pierwszych, nowych pojazdów szynowych. ??Będzie to tramwaj typu Moderus Beta oraz cztery gruntownie zmodernizowane Tatry?- wyjaśnia ?Głosowi Wielkopolskiemu?Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK Poznań. Jak mówi, w tym roku w planach jest tylko wymiana bimb . ??Metryka naszych tramwajów nie jest zadowalająca’ Ich średni wiek, według już tegorocznych statystyk, wynosi 23 lata?- tłumaczy Gajdzińska. Wszystkie kupowane przez MPK Poznań (zarówno autobusy, jak i tramwaje) będą niskopodłogowe. ??Szanujemy potrzeby pasażerów. Odnawiając tabor, zapewnimy im wyłącznie tramwaje z niską podłogą, przynajmniej na jednej czwartej ich powierzchni – mówi rzeczniczka MPK. Plan odnowy taboru, może być korygowany. ??Mamy jednak nadzieję, że taka korekta będzie zmierzać w takim kierunku, by nowych tramwajów i autobusów było jeszcze więcej niż obecnie zakładamy ?przyznaje ?Głosowi Wielkopolskiemu?Iwona Gajdzińska. – Liczymy na dofinansowanie z Unii Europejskiej, której fundusze wspierały wszystkie nasze poprzednie inwestycje.?
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze