Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznaj wnętrze nowego Urbino

infobus
18.09.2014 18:38
0 Komentarzy

Światowa premiera nowego Solarisa odbędzie się w Hanowerze 24 września. W samo południe. W ramach przygotowań do debiutu, producent pokazał najnowsze zdjęcia przestrzeni pasażerskiej pojazdu. Od razu rzuca się w oczy przestronne wnętrze oraz zdecydowanie większa liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi. To m.in. efekt innego umiejscowienia baków oraz wlewu paliwa. Przyjemną atmosferę wnętrza zapewnia też jasne, LED-owe oświetlenie. Również zewnętrzne reflektory dostępne będą w nowoczesnej i energooszczędnej technologii LED. Jak już informowaliśmy, IV generacja Urbino będzie dostępny w sprzedaży już od dnia premiery. Rozpoczęcie produkcji pierwszych pojazdów jest planowane na początek 2015 roku, a firma posiada już zamówienia na Urbino w premierowej odsłonie. Jednym z pierwszych nabywców będzie niemiecka firma z Glonn-Schlacht koło Monachium W pierwszej kolejności do klientów przekazane zostaną najbardziej popularne pojazdy z logo jamnik, czyli Urbino 12 i Urbino 18. Potem do seryjnej produkcji trafią kolejne modele, w tym także z trolejbusowej gamy Trollino.

1_i_front_640x426_7602_640x424_7603_640x427_760

Co ważne –nowa konstrukcja Urbino kontynuuje wiele charakterystycznych rozwiązań swoich poprzedników, które doskonale sprawdziły się przez ostatnich kilkanaście lat eksploatacji. Warto podkreślić, że do tej pory zakład w Bolechowie opuściło aż 11 tys. autobusów, co zapewniło polskiej firmie ogromne doświadczenie eksploatacyjne i to w rozmaitych warunkach klimatycznych. Takim „starym”znakiem rozpoznawczym jest m.in. obniżona krawędź przedniej szyby w prawy rogu. Nowoczesna stylistyka nadaje IV generacji Urbino wyrazisty, nowoczesny wygląd, jednak najważniejsze zmiany kryją się w jego wnętrzu. To przede wszystkim na nowo opracowana konstrukcja autobusu, która jest jeszcze bardziej trwała, a przede wszystkim lżejsza. Dzięki temu nowy Solaris jest w 100% przygotowany do nowej generacji silników diesla Euro 6 –i to o różnych pojemnościach, a także do silników gazowych, napędów hybrydowych oraz elektrycznych (zarówno bateryjnych, jak i trolejbusowych). Jak podkreślają przedstawiciele polskiego producenta –zmniejszenie masy własnej pojazdu pozwoliło na znacząco mniejsze zużycie paliwa w IV generacji. I to jest najważniejsza wiadomość dla przyszłych użytkowników.

4_413x640_760

Warto tutaj także podkreślić, że wysokość zewnętrzna nowego Solarisa została zmniejszona, przy zachowaniu tej samej wysokości wnętrza. Dzięki temu mamy mniejsze opory i niżej usytuowany środek ciężkości sprawia. Odmieniona konstrukcja zapewnia również lepsze rozłożenie nacisków na osie na skutek odciążenia osi napędowej. Najnowsze pojazdy powinny być także cichsze i to nie tylko dzięki nowym silnikom DAF czy Cummins, ale przede wszystkim poprzez lepszą izolację akustyczną i termiczną. To oznacza także zmniejszenie wibracji wewnątrz pojazdu i tym samym bardziej komfortowa podróż. W zakresie zabudowy układu napędowego, z poprzednika zachowana została, wysoko oceniana przez fachowców, łatwość serwisowania elementów wieży silnikowej. Podłoga w nowym wydaniu posiada blaszaną warstwę dolną, na którą przyklejana jest znana z obecnych autobusów sklejka. Blacha, która jest elementem konstrukcyjnym pojazdu usztywnia jego nadwozie. Dzięki temu rozwiązaniu podłoga autobusu jest trwalsza i lepiej chroniona przed działaniem warunków atmosferycznych.
Patrząc na zaprezentowane zdjęcia wnętrza nowego Solarisa można zauważyć następujące rozwiązania:
– zastosowanie szerszych i wyższych drzwi,
– w wersjach dwudrzwiowych środkowe wejście zostało przesunięte ku tyłowi pojazdu,
– większą liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi,
– pełne, LED-owe oświetlenie wnętrza autobusu, co m.in. zapewniło optycznie powiększenie przestrzeni pasażerskiej,
– podwyższoną kabinę kierowcy,
– dodatkowo obniżony pas przedniej szyby autobusu.

5_640x412_7606_640x453_7607_640x427_760

Zaokrąglone lekko kształty obecnego Urbino uzyskały teraz bardziej dynamiczny i ostry wygląd. Jednak konstruktorzy nie zapomnieli, że miejski autobus ma być przede wszystkim praktyczny i funkcjonalny. Dlatego kierowcy docenią ergonomiczne miejsce pracy, a serwisanci otrzymają w przyszłym roku pojazd jeszcze łatwiejszy w utrzymaniu. Pod tym kątem zadbano także o standaryzację zastosowanych komponentów i części zamiennych. Jedną z najważniejszych zmian będzie ujednolicenie wyglądu autobusów niskopodłogowych i niskowejściowych. Dodatkowo wiele elementów, stanowiących wyposażenie autobusów, będzie pokrywało się z komponentami wykorzystywanymi w tramwajach. W efekcie przewoźnicy otrzymają pojazdy nie tylko spójne wizualnie, ale będą mogli zastosować w nich sporo tych samych elementów. To powinnoprzynieść wymierne oszczędności, co jest naczelną ideą nowego Solarisa. O wszystkim nowinkach technicznych w IV generacji będzie można osobiście przekonać się już niebawem. Światowa premiera nowego Solarisa odbędzie się na targach IAA w Hanowerze 24 września, natomiast polska –8 października w Kielcach.
9_i_front_640x353_760

Komentarze