Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powiat Słupski dopiął swego. Jest oferta na zakup autobusów elektrycznych

infobus
04.08.2025 15:01
0 Komentarzy

4 sierpnia 2025 roku Powiat Słupski otworzył oferty w przetargu na zakup autobusów elektrycznych dla pozamiejskich linii użyteczności publicznej. Do postępowania zgłosił się tylko jeden chętny – ABP Bus & Coach.

Zamówienie ogłoszono 3 lipca 2025 roku, a jego pełna nazwa to: „Zakup zeroemisyjnego taboru na potrzeby pozamiejskich linii użyteczności publicznej powiatu słupskiego”. Jest to drugie podejście zamawiającego do znalezienia dostawcy autobusów. O anulowaniu wcześniejszego zamówienia pisaliśmy już w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie wymagania stawiano przed dostawcą autobusów elektrycznych?
  2. Kto złożył ofertę w przetargu na zakup autobusów elektrycznych dla Powiatu Słupskiego?
  3. Jakie kryteria będą decydować o wyborze najkorzystniejszej oferty na zakup autobusów?

Czego szukał powiat?

Przedmiotem zakupu jest aż sześć nowych autobusów elektrycznych klasy II kategorii MAXI. Mają to być pojazdy przeznaczone do transportu publicznego w formule użyteczności publicznej. Pojazdy mają być wyprodukowane najwcześniej w 2025 roku, nie mogą pochodzić z ekspozycji, a ich przebieg nie może przekroczyć 1000 km. Wymaga się też pełnej tożsamości technicznej – ten sam model, wersja, wyposażenie i układ przestrzeni pasażerskiej. Wszystkie egzemplarze muszą być objęte autoryzacją, oprogramowaniem, dokumentacją i szkoleniami. Dopuszczalna jest dostawa na kołach.

Pojazdy mają mieć długość od 12,5 do 13 metrów, szerokość minimum 2,5 metra oraz wysokość nieprzekraczającą 3,5 metra. Powiat wymaga konstrukcji niskopodłogowej bez progów w obszarze pomiędzy pierwszymi a środkowymi drzwiami, które mają zostać rozmieszczone w układzie 1-2-0. Energia elektryczna ma być magazynowana w akumulatorach lub innym nowoczesnym rozwiązaniu o nominalnej pojemności co najmniej 400 kWh i dostępnej minimum 350 kWh. Zamawiający wymaga również, aby pojazdy były ładowane poprzez złącze plug-in, a ich napęd charakteryzował się mocą co najmniej 230 kW. Istotnym warunkiem jest także system rekuperacji energii, kabina kierowcy w formie półzamkniętej oraz bogate wyposażenie wnętrza – m.in. wysokie fotele międzymiastowe, elektroniczne tablice kierunkowe w kolorze białym, a także ekran LCD lub LED o przekątnej co najmniej 21 cali, prezentujący m.in. nazwę linii, temperaturę czy aktualny czas.

Jedna oferta

4 sierpnia zamawiający otworzył ofertę od jednego dostawcy autobusów:

  • ABP BUS & COACH sp. z o. o. z siedzibą w Słupsku – cena 18.373.838,40 PLN brutto/ 14.940.195,45 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu Iveco na poziomie 2.490.032,58 PLN netto.
Powiat Słupski dopiął swego. Jest oferta na zakup autobusów elektrycznych
Powiat Słupski dopiął swego. Jest oferta na zakup autobusów elektrycznych

Kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 18.500.000,00 PLN brutto. Cena jedynej oferty mieści się zatem w w/w sumie. Wybór najkorzystniejszej oferty powinien być zatem formalnością. Nastąpi to w oparciu o kryteria:

  • ✅ Cena – 60%,
  • ✅ Parametry techniczne – 20%,
  • ✅ Okres gwarancji – 20%.

Więcej informacji o tym postępowaniu znajduje się na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1135560

Komentarze