Powiat Słupski dopiął swego. Jest oferta na zakup autobusów elektrycznych
4 sierpnia 2025 roku Powiat Słupski otworzył oferty w przetargu na zakup autobusów elektrycznych dla pozamiejskich linii użyteczności publicznej. Do postępowania zgłosił się tylko jeden chętny – ABP Bus & Coach.
Zamówienie ogłoszono 3 lipca 2025 roku, a jego pełna nazwa to: „Zakup zeroemisyjnego taboru na potrzeby pozamiejskich linii użyteczności publicznej powiatu słupskiego”. Jest to drugie podejście zamawiającego do znalezienia dostawcy autobusów. O anulowaniu wcześniejszego zamówienia pisaliśmy już w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jakie wymagania stawiano przed dostawcą autobusów elektrycznych?
- Kto złożył ofertę w przetargu na zakup autobusów elektrycznych dla Powiatu Słupskiego?
- Jakie kryteria będą decydować o wyborze najkorzystniejszej oferty na zakup autobusów?
Czego szukał powiat?
Przedmiotem zakupu jest aż sześć nowych autobusów elektrycznych klasy II kategorii MAXI. Mają to być pojazdy przeznaczone do transportu publicznego w formule użyteczności publicznej. Pojazdy mają być wyprodukowane najwcześniej w 2025 roku, nie mogą pochodzić z ekspozycji, a ich przebieg nie może przekroczyć 1000 km. Wymaga się też pełnej tożsamości technicznej – ten sam model, wersja, wyposażenie i układ przestrzeni pasażerskiej. Wszystkie egzemplarze muszą być objęte autoryzacją, oprogramowaniem, dokumentacją i szkoleniami. Dopuszczalna jest dostawa na kołach.
Pojazdy mają mieć długość od 12,5 do 13 metrów, szerokość minimum 2,5 metra oraz wysokość nieprzekraczającą 3,5 metra. Powiat wymaga konstrukcji niskopodłogowej bez progów w obszarze pomiędzy pierwszymi a środkowymi drzwiami, które mają zostać rozmieszczone w układzie 1-2-0. Energia elektryczna ma być magazynowana w akumulatorach lub innym nowoczesnym rozwiązaniu o nominalnej pojemności co najmniej 400 kWh i dostępnej minimum 350 kWh. Zamawiający wymaga również, aby pojazdy były ładowane poprzez złącze plug-in, a ich napęd charakteryzował się mocą co najmniej 230 kW. Istotnym warunkiem jest także system rekuperacji energii, kabina kierowcy w formie półzamkniętej oraz bogate wyposażenie wnętrza – m.in. wysokie fotele międzymiastowe, elektroniczne tablice kierunkowe w kolorze białym, a także ekran LCD lub LED o przekątnej co najmniej 21 cali, prezentujący m.in. nazwę linii, temperaturę czy aktualny czas.
Jedna oferta
4 sierpnia zamawiający otworzył ofertę od jednego dostawcy autobusów:
- ABP BUS & COACH sp. z o. o. z siedzibą w Słupsku – cena 18.373.838,40 PLN brutto/ 14.940.195,45 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu Iveco na poziomie 2.490.032,58 PLN netto.
Kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 18.500.000,00 PLN brutto. Cena jedynej oferty mieści się zatem w w/w sumie. Wybór najkorzystniejszej oferty powinien być zatem formalnością. Nastąpi to w oparciu o kryteria:
- ✅ Cena – 60%,
- ✅ Parametry techniczne – 20%,
- ✅ Okres gwarancji – 20%.
Więcej informacji o tym postępowaniu znajduje się na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1135560
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze