Powiat Miński kupuje 10 autobusów elektrycznych pod nową komunikację
Powiatowo-gminny związek transportu publicznego Powiatu Mińskiego ogłosił przetarg na zakup elektrobusów oraz infrastruktury ładowania.
To element realizacji projektu pn. „Utworzenie Zintegrowanego Systemu Komunikacji Autobusowej na terenie Powiatu Mińskiego”. Postępowanie zostało opublikowane 14 czerwca 2025 r. .
Rozkład jazdy:
- Jakie pojazdy i urządzenia wchodzą w zakres przetargu ogłoszonego przez związek transportowy Powiatu Mińskiego?
- Jakie wymagania techniczne muszą spełniać elektrobusy i stacje ładowania objęte zamówieniem?
- Jakie kryteria oceny ofert przyjęto w postępowaniu i jaki termin realizacji przewidziano?
Mińskie zamówienie
Ogłoszony 14 czerwca 2025 r. przetarg nieograniczony sektorowy dotyczy kompleksowej dostawy 10 fabrycznie nowych, niskopodłogowych elektrobusów wraz z pięcioma dwustanowiskowymi stacjami ładowania typu plug-in. Wszystko w ramach modernizacji transportu publicznego w powiecie mińskim, realizowanej w ramach konkursu CUPT-KPO
Autobusy muszą spełniać ściśle określone wymogi:
- długość: 11,8–12,2 m,
- szerokość: 2,5–2,55 m,
- min. 21 miejsc siedzących i 70 całkowitych,
- min. zasięg: 170 km w warunkach SORT-2,
- silnik trakcyjny: centralny lub w piastach, moc co najmniej 200 kW,
- baterie litowo-jonowe (LFP) o użytkowej pojemności min. 200 kWh,
- min. 8 lat gwarancji na baterie,
- ładowanie: plug-in typu Combo 2, 60 kW, z monitorowaniem zużycia energii.
Stacje ładowania muszą być kompatybilne z dostarczonymi pojazdami, zawierać dedykowane oprogramowanie, umożliwiające monitoring zużycia prądu, a także być wyposażone w systemy zabezpieczeń.
Wykonawca zobowiązany jest też do:
- przeszkolenia kierowców i pracowników zaplecza technicznego,
- dostarczenia dokumentacji eksploatacyjnej i licencji do oprogramowania,
- serwisowania pojazdów i infrastruktury w oparciu o zapisy projektów umów.
Finansowanie i ekologiczne priorytety
Zamówienie ma zostać zrealizowane do 12 miesięcy od daty podpisania umowy. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania w razie braku finansowania, zgodnie z art. 257 ustawy Pzp. Projekt objęty jest zasadą DNSH (Do No Significant Harm) i spełnia wymogi gospodarki o obiegu zamkniętym – szczególny nacisk położono na recykling zużytych baterii.
Nie przewidziano żadnych warunków udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia, zatrudnienia, ani podziału zamówienia. Wymagana jest natomiast homologacja pojazdów i ładowarek oraz spełnienie norm EKG ONZ nr 29 i 118.
Zamówienie realizowane będzie w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 378 ust. 1 ustawy Pzp.
Na oferty zamawiający czeka do 14 lipca 2025 r., godz. 10:00, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ Cena: 60%
✅ Warunki techniczno-eksploatacyjne: 40%
(m.in. zużycie energii, konstrukcja antykorozyjna, bezpieczeństwo, naprawialność poszycia, gwarancja na baterie)
Zamówienie objęte jest dyrektywą 2014/25/UE. Szczegóły dostępne są pod linkiem: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f563aa42-6aee-40eb-b537-0705185a754c
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze