Powiat Inowrocławski z dwiema ofertami na obsługę 14 linii autobusowych
Powiat Inowrocławski 9 grudnia 2025 r. otworzył oferty w przetargu na kompleksową obsługę 14 linii autobusowych w formule publicznego transportu zbiorowego.
Do postępowania wpłynęły dwie oferty: Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Bydgoszczy oraz Nadgoplańskiej Komunikacji Autobusowej z Kruszwicy. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy
- Jakie ceny zaproponowali przewoźnicy w przetargu na powiatowy transport autobusowy?
- Kto prowadzi w analizie kosztów i stawki za 1 wzkm?
- Jakie kryteria przetargowe zdecydują o wyborze operatora?
Przetarg na 14 linii autobusowych
Przedmiot zamówienia obejmuje realizację powiatowych przewozów pasażerskich w roku 2026 na 14 liniach autobusowych o łącznej pracy 673 591 wzkm. Linijki prowadzą m.in. z Janikowa, Gniewkowa, Pakości, Złotnik Kujawskich czy Pęchowa do Inowrocławia. Zakres usług realizowany będzie od 1 stycznia do 31 grudnia 2026 r., bez możliwości składania ofert częściowych i wariantowych. Zamawiający oczekuje autobusów spełniających wymogi emisji – premiowane są pojazdy w normie EURO VI, krótki czas podstawienia autobusu zastępczego oraz stabilne doświadczenie operatora w obsłudze regularnej komunikacji miejskiej i regionalnej. Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 4.900.000 PLN brutto.
W przetargu złożono dwie oferty:
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Bydgoszczy Sp. z o.o. Cena brutto: 5.077.798,39 PLN / Cena netto (VAT 8%): 4.700.739,25 PLN. Stawka netto za 1 wzkm: 4.700.739,25 PLN / 673.591 wzkm = 6,98 PLN netto
- Nadgoplańska Komunikacja Autobusowa, Grzegorz Arent Cena brutto: 4.408.518,38 PLN. Cena netto (VAT 8%): 4.083.829,98 PLN.Stawka netto za 1 wzkm: 4.083.829,98 PLN / 673.591 wzkm = 6,06 PLN netto
Analiza ofert
W odniesieniu do budżetu 4.900.000 PLN:
- oferta Nadgoplańskiej Komunikacji Autobusowej mieści się w budżecie z zapasem ok. 491.481 PLN,
- oferta PKS Bydgoszcz przekracza budżet o 177.798 PLN, co już na starcie znacząco osłabia jej pozycję.
W symulacji punktowej (✅ Cena – 60% / ✅ Czas podstawienia autobusu zastępczego – 20% / ✅ Norma emisji spalin -preferowane EURO VI – 20%) jedyne możliwe porównanie to cena, ponieważ pozostałe dane nie zostały jeszcze ujawnione. Symulacja cząstkowa (tylko kryterium cena):
- NKA: 6,06 PLN/wzkm → 60 pkt (najtańsza oferta)
- PKS Bydgoszcz: 6,98 PLN/wzkm → (6,06 / 6,98) × 60 = 52,08 pkt
Na tym etapie liderem pozostaje Nadgoplańska Komunikacja Autobusowa, znacząco tańsza i mieszcząca się w budżecie. Ostateczny wynik zależeć będzie od pozostałych kryteriów: szybkości podstawienia autobusu zastępczego i deklarowanej normy emisji spalin. Naszym zdaniem te propozycje będą bardzo zbliżone, aczkolwiek w tym wypadku kluczowe – szczególnie dla PKS.
Wymagania techniczne i eksploatacyjne
Powiat oczekuje, aby operator zapewnił flotę gotową do obsługi wszystkich kursów zgodnie z rozkładami jazdy, z gwarancją nieprzerwanej realizacji przewozów, w tym obowiązkowym podstawieniem autobusu zastępczego w czasie określonym w SWZ.
Autobusy muszą spełniać wymogi emisji spalin, z preferencją dla normy EURO VI, z pełną sprawnością techniczną i wyposażeniem zgodnym z obowiązującymi przepisami w zakresie przewozu pasażerów. Realizacja przewozów planowana jest od 1 stycznia 2026 roku, bez prawa do skrócenia lub przesunięcia terminu. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1208381
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok



Komentarze