Powiat Grudziądzki wybiera autobusy pozamiejskie od Solarisa. Dla PKS-u
30 maja 2025 roku Powiat Grudziądzki ogłosił wybór oferty najkorzystniejszej w przetargu na zakup dwóch zeroemisyjnych autobusów elektrycznych oraz mobilnej stacji ładowania.
Postępowanie stanowiło II etap inwestycji taborowej realizowanej w ramach środków KPO. O tym zamówieniu (ze wsparciem CUPT-KPO) pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Pojazdy wzmocnią flotę samorządowej firmy PKS Grudziądz.
Rozkład jazdy:
- Jaką firmę wybrano do dostawy autobusów elektrycznych dla Powiatu Grudziądzkiego?
- Jaki model autobusów elektrycznych zaoferował Solaris w tym postępowaniu?
- Ile wynosi minimalny zasięg wymagany dla autobusów w cyklu SORT 2?
Dwa elektryki klasy II
W ramach części pierwszej zamówienia – dotyczącej samych pojazdów – wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją firma Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. z Bolechowa, oferując dostawę modelu Urbino 9 LE electric w wersji pozamiejskiej – klasy II.
Oferta Solarisa opiewa na 5.534.508 PLN brutto, co daje 4.500.415 PLN netto, czyli cenę jednostkową netto za jeden Urbino 9 LE electric na poziomie 2.250.208 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 4.600.000 PLN brutto, co oznacza, że oferta przekroczyła budżet o ponad 900.000 PLN. Mimo to, oferta została uznana za najkorzystniejszą – zamawiający nie odrzucił jej i przyznał łącznie 90 punktów.
Decyzja o wyborze została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ Cena – 70%
✅ Gwarancja na baterie trakcyjne – 20%
✅ Gwarancja całopojazdowa – 10%
Opis techniczny
Postępowanie przetargowe dotyczyło zakupu dwóch autobusów elektrycznych klasy II do obsługi publicznego transportu zbiorowego na terenie powiatu grudziądzkiego. Autobusy muszą zapewniać co najmniej 400 km zasięgu w cyklu SORT 2, układ drzwi 1-2-0 oraz dostępność dla osób z ograniczoną mobilnością. Wnętrze przewidziano jako komfortowe i wyposażone w komplet nowoczesnych rozwiązań dla pasażerów.
Zamawiający wymagał autobusów elektrycznych klasy II o długości od 8 do 10,6 metra i wysokości nieprzekraczającej 3,40 metra. Pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe na całej długości między drzwiami, z przestrzenią dostosowaną do przewozu osób z niepełnosprawnością.
Napęd ma zapewnić silnik o mocy minimum 160 kW, zasilany bateriami kompatybilnymi z systemem CCS Combo 2. Wnętrze autobusów przewidziano jako międzymiastowe – z wygodnymi fotelami, systemem informacji pasażerskiej i klimatyzacją. Planowana dostawa nastąpi po podpisaniu umowy, zgodnie z harmonogramem wskazanym w SWZ.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0ea288c5-20f5-4927-88f9-045beaa647cb
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze