Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podegrodzie wybiera siedem elektrobusów od Karsana. MMI z Zonsonem nie tym razem

infobus
09.07.2025 08:04
0 Komentarzy

Decyzją z 2 lipca 2025 roku Gmina Podegrodzie wybrała oferty firmy Kinetik Sp. z o.o. na dostawę siedmiu autobusów elektrycznych w dwóch częściach przetargu.

Producent pokonał konkurencję w pierwszym zadaniu i jako jedyny złożył ofertę w drugim. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych zamówiła Gmina Podegrodzie i w jakich klasach?
  2. Jakie były kryteria oceny ofert w przetargu na autobusy dla Podegrodzia?
  3. Jaki minimalny zasięg operacyjny muszą mieć autobusy klasy MINI i MIDI?
Podegrodzie wybiera Kinetika – siedem elektryków dla gminy
Podegrodzie wybiera Kinetika – siedem elektryków dla gminy

Z CUPT-KPO

Podegrodzie to kolejna małopolska gmina, która w ramach inwestycji współfinansowanej z funduszy KPO stawia na zeroemisyjny tabor. Zamówienie dotyczyło dostawy trzech autobusów klasy I kategorii MIDI oraz pięciu pojazdów klasy I kategorii MINI z napędem elektrycznym. Nowe pojazdy mają obsługiwać połączenia lokalne i międzygminne, wpisując się w rozwój niskoemisyjnego transportu publicznego w regionie.

W przetargu udział wzięły dwie firmy – MMI z marką Zonson i Kinetik z marką Karsan– jednak tylko ten drugi gracz spełnił wszystkie kryteria formalne, gwarancyjne i jakościowe, a jego oferta zdobyła maksymalną liczbę punktów w obu częściach postępowania.

W części I – obejmującej dostawę trzech autobusów elektrycznych MIDIKinetik zaproponował 6.301.890 PLN brutto / 5.122.679 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za model Karsan e-ATAK na poziomie 1.707.559 PLN netto.

Dla porównania MMI oferował 6.630.930 PLN brutto / 5.390.179 PLN netto, czyli 1.796.726 PLN netto za pojazd od chińskiej firmy Zonson.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w tej części wynosi 8.719.500 PLN brutto, więc obie oferty mieściły się w budżecie.

PO pracy komisji przetargowej, Kinetik otrzymał łącznie 100 punktów, zdobywając maksymalne noty w każdym z przetargowych kryteriów: 60 punktów za cenę, 15 punktów za gwarancję całopojazdową i wyposażenia oraz 20 punktów za gwarancję na magazyn energii. Dodatkowo oferta uzyskała 5 punktów za pochodzenie pojazdu wyprodukowanego na terenie Unii Europejskiej lub na terenie kraju z którym zawarto umowę międzynarodową, co przesądziło o jej zwycięstwie. Dla porównania, MMI z chińskim Zonsonem zdobyło 92,02 pkt, w tym 57,02 pkt za cenę, 15 pkt za gwarancję całopojazdową, 20 pkt za gwarancję na magazyn energii, ale 0 pkt za pochodzenie pojazdu spoza UE.

Podegrodzie wybiera Kinetika – siedem elektryków dla gminy
Podegrodzie wybiera Kinetika – siedem elektryków dla gminy

Cześć MINI

W części II – dostawa 5 autobusów elektrycznych MINI – ofertę złożył tylko Kinetik Sp. z o.o., który zaproponował 6.988.737 PLN brutto / 5.681.006 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za model e-JEST na poziomie 1.136.201 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w tej części wynosiła 6.850.000 PLN brutto, a więc również w tym przypadku oferta mieści się w limicie budżetowym. W obu przypadkach pojazdy zaproponowane przez Kinetik zostały ocenione najlepiej w przetargowej punktacji:

✅ cena – 60 pkt
✅ gwarancja na pojazdy i wyposażenie – 20 pkt
✅ gwarancja na magazyn energii – 20 pkt

Podegrodzie wybiera Kinetika – siedem elektryków dla gminy
Podegrodzie wybiera Kinetika – siedem elektryków dla gminy

Specyfikacja techniczna

Zamówione pojazdy to autobusy kategorii MIDI i MINI, w pełni elektryczne, przeznaczone do obsługi tras lokalnych i podmiejskich. Pojazdy MIDI mają długość od 8,00 do 10,50 m i mieszczą minimum 50 pasażerów, MINI mają długość od 5,80 do 7,50 m i przewiozą co najmniej 20 osób.

Obie kategorie wyposażone będą w niską podłogę lub niskie wejście, zamkniętą kabinę kierowcy, system informacji pasażerskiej LED i LCD oraz siedzenia wandaloodporne z tapicerką. Minimalny zasięg operacyjny wynosi odpowiednio 200 km i 160 km. Pojazdy będą ładowane poprzez złącze plug-in, a dostawy zaplanowano w harmonogramie zgodnym z terminarzem KPO.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cf766a73-d4ac-44a9-aa47-4e0541f0caab

Komentarze