Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podegrodzie wybiera po raz pierwszy autobusy elektryczne. Kinetik czy MMI?

infobus
10.06.2025 19:02
0 Komentarzy

10 czerwca 2025 roku Gmina Podegrodzie ogłosiła otwarcie ofert w przetargu na dostawę siedmiu zeroemisyjnych autobusów pozamiejskich kategorii MIDI i MINI.

Postępowanie zostało podzielone na dwie części, a oferty złożyły dwa podmioty: MMI i Kinetik. Przypomnijmy, że kilka lat temu to właśnie firma z Redzikowa była przedstawicielem tureckiego Karsana w naszym kraju, po czym zrezygnowała z tego zadania na rzecz reprezentowania chińskich producentów. Aktualnie dilerem Karsana w Polsce jest firma Kinetik, czyli mamy takie spotkanie po latach… O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie modele autobusów elektrycznych zaoferowała firma Kinetik w przetargu Gminy Podegrodzie?
  2. Ile wynosi budżet Gminy Podegrodzie na zakup pięciu autobusów MINI i czy oferta Kinetik mieści się w tym limicie?
  3. Jakie trzy kryteria będą brane pod uwagę przy wyborze zwycięzcy przetargu?
Otwarcie ofert w Podegrodziu. Dwie firmy w grze o dostawę autobusów MIDI i MINI
Otwarcie ofert w Podegrodziu. Dwie firmy w grze o dostawę autobusów MIDI i MINI

Dwa zadania

Podegrodzie to kolejna gmina w Małopolsce, która zdecydowała się przejść na elektromobilność w lokalnym transporcie zbiorowym. Dzięki wsparciu z konkursu CUPT-KPO, samorząd zaplanował zakup trzech autobusów MIDI oraz pięciu MINI, które obsłużą połączenia lokalne i międzypowiatowe.

Gmina oczekuje pojazdów kategorii MIDI o długości od 8,00 do 10,50 m i MINI od 5,80 do 7,50 m, o wysokości w przedziale 2,80–3,40 m. Autobusy muszą mieścić minimum 50 pasażerów (MIDI) i 20 pasażerów (MINI), z czego co najmniej odpowiednio 20 i 10 na miejscach siedzących. Układ drzwi przewidziany to 2-2-0 lub 1-2-0 (MIDI) oraz 0-2-0 lub 1-2-0 (MINI). Wnętrze ma być wyposażone w ergonomiczne, wandaloodporne siedzenia z tapicerką, system informacji pasażerskiej LED i LCD oraz zamkniętą kabinę kierowcy. Ładowanie baterii odbywać się będzie przez złącze plug-in. Minimalny zasięg to 200 km dla autobusów MIDI i 160 km dla MINI.

Wszystkie pojazdy mają być niskopodłogowe lub niskowejściowe. Planowana dostawa obejmuje także rozbudowane warunki gwarancyjne.

Otwarcie ofert w Podegrodziu. Dwie firmy w grze o dostawę autobusów MIDI i MINI
Otwarcie ofert w Podegrodziu. Dwie firmy w grze o dostawę autobusów MIDI i MINI

Analiza ofert – część I

W ramach pierwszej części postępowania, czyli dostawy trzech autobusów elektrycznych MIDI, swoje oferty złożyły dwie firmy:

  • Kinetik Sp. z o.o. zaproponował 6.301.890 PLN brutto, co daje 5.122.679 PLN netto, a zatem cena jednostkowa netto za model Karsan e-Atak wynosi 1.707.559 PLN.
  • Z kolei MMI Sp. z o.o. wycenił realizację na 6.630.930 PLN brutto, czyli 5.390.179 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto któregoś z chińskich produktów na poziomie 1.796.726 PLN.

Obie oferty obejmują ten sam zakres gwarancji: 84 miesiące na pojazdy i wyposażenie, 144 miesiące na szkielet oraz 108 miesięcy na magazyn energii. Różnicą pozostaje pochodzenie pojazdów – tylko Kinetik wskazał, że jego autobusy produkowane są na terenie Unii Europejskiej.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w tej części wynosi 8.719.500 PLN brutto, a więc obie oferty mieszczą się w limicie budżetowym gminy.

Otwarcie ofert w Podegrodziu. Dwie firmy w grze o dostawę autobusów MIDI i MINI

Analiza ofert – część II

W części drugiej, dotyczącej dostawy pięciu autobusów elektrycznych MINI, oferta została złożona tylko przez Kinetik Sp. z o.o., który zaproponował 6.988.737 PLN brutto, czyli 5.681.006 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden model Karsan e-Jest na poziomie 1.136.201 PLN. Zakres gwarancyjny odpowiada ofercie z części pierwszej i obejmuje 84 miesiące na pojazdy i wyposażenie, 144 miesiące na szkielet oraz 108 miesięcy na magazyn energii. Co istotne, producent wskazał, że pojazdy pochodzą z kraju należącego do Unii Europejskiej.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w tej części wynosi 6.850.000 PLN brutto, więc propozycja mieści się w budżecie.

Co dalej?

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, który wybierze zwycięzcę na podstawie trzech kryteriów:

✅ cena – 60 pkt
✅ wydłużenie minimalnego okresu gwarancji o 24 miesiące – 20 pkt
✅ gwarancja na magazyn energii – 108 miesięcy – 20 pkt

Dostawy mają zostać zrealizowane zgodnie z harmonogramem dofinansowania KPO. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cf766a73-d4ac-44a9-aa47-4e0541f0caab

Komentarze