Pleszew chciał autobusy hybrydowe klasy I i II. Otrzymał jedną ofertę i tylko w MIDI zadaniu
23 maja 2025 roku Miasto i Gmina Pleszew opublikowały informację o otwarciu ofert w przetargu na dostawę 7 hybrydowych autobusów w ramach projektu rozwijającego transport publiczny w Pleszewie i sąsiedniej Gminie Dobrzyca.
Postępowanie zakończyło się złożeniem tylko jednej oferty – i to wyłącznie na pierwszą z dwóch części zamówienia. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy
- Ile hybrydowych autobusów miało zostać zakupionych przez Miasto i Gminę Pleszew według ogłoszonego przetargu?
- Jaka firma złożyła jedyną ofertę na część pierwszą przetargu?
- Czy na część drugą przetargu dotyczącą autobusów klasy MAXI wpłynęła jakakolwiek oferta?
Jedna oferta
Pleszewskie zamówienie ogłoszono w maju 2025 roku i obejmowało dostawę łącznie 7 nowych autobusów hybrydowych – 4 pojazdów klasy MIDI oraz 3 pojazdów klasy MAXI. Projekt jest współfinansowany ze środków KPO w ramach konkursu CUPT. Pojazdy miały wzmocnić flotę obsługującą zarówno komunikację miejską, jak i międzymiastową w regionie.
- Część nr 1 przetargu obejmowała 4 autobusy MIDI – niskopodłogowe lub niskowejściowe, o długości od 10,01 do 11 m, przystosowane do przewozu co najmniej 70 pasażerów, z układem drzwi 1-2-0 lub 2-2-0. Napęd hybrydowy ma składać się z silnika spalinowego o mocy minimum 200 kW spełniającego normę Euro 6 oraz jednostki elektrycznej o mocy co najmniej 14 kW.
- Część nr 2 dotyczyła 3 autobusów klasy MAXI – międzymiastowych, o długości od 13,0 do 13,1 m, dla minimum 77 pasażerów, z fotelem kierowcy w zamkniętej kabinie, fotelem pneumatycznym, systemem informacji pasażerskiej, pasami bezpieczeństwa i rozbudowanym wyposażeniem wewnętrznym. Wymagano silnika diesla spełniającego normę Euro 6e o mocy minimum 220 kW wspieranego przez jednostkę elektryczną.
Jedna oferta
Na część pierwszą wpłynęła jedna oferta – Solaris Bus & Coach zaoferował dostawę autobusów Solaris Urbino 10,5 Hybrid za 7.355.400 PLN brutto (co odpowiada 5.979.674 PLN netto) – co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus hybrydowy klasy MIDI na poziomie 1.494.918 PLN netto. Na część drugą nie wpłynęła żadna oferta.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 12.975.000 PLN brutto, z czego 7.000.000 PLN przeznaczono na część pierwszą, a 5.975.000 PLN na część drugą. Oferta Solarisa nie mieści się w założonym budżecie dla autobusów MIDI – przekracza go o ponad 355.000 PLN brutto.
Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena – 60%
✅ najdłuższy okres gwarancji – 30%
✅ moc silnika spalinowego – 10%
Zgodnie ze specyfikacją techniczną, autobusy mają zostać dostarczone w terminie określonym w umowie – 12 miesięcy od jej podpisania. Czekamy zatem na powtórkę na część MAXI, gdzie Pleszew wróci do planów zakupu pojazdów międzymiastowych, zwłaszcza że ich wyposażenie (m.in. pasy bezpieczeństwa, fotele międzygminne, informacja pasażerska z ekranem LCD 37”) ma kluczowe znaczenie w rozwoju lokalnego transportu zbiorowego. Link do SWZ
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze