Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pleszew chciał autobusy hybrydowe klasy I i II. Otrzymał jedną ofertę i tylko w MIDI zadaniu

infobus
23.05.2025 15:03
0 Komentarzy

23 maja 2025 roku Miasto i Gmina Pleszew opublikowały informację o otwarciu ofert w przetargu na dostawę 7 hybrydowych autobusów w ramach projektu rozwijającego transport publiczny w Pleszewie i sąsiedniej Gminie Dobrzyca.

Postępowanie zakończyło się złożeniem tylko jednej oferty – i to wyłącznie na pierwszą z dwóch części zamówienia. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy

  1. Ile hybrydowych autobusów miało zostać zakupionych przez Miasto i Gminę Pleszew według ogłoszonego przetargu?
  2. Jaka firma złożyła jedyną ofertę na część pierwszą przetargu?
  3. Czy na część drugą przetargu dotyczącą autobusów klasy MAXI wpłynęła jakakolwiek oferta?
Przetarg Pleszewa rozczarowuje frekwencją. Tylko 4 autobusy mogą trafić do miasta
Przetarg Pleszewa rozczarowuje frekwencją. Tylko 4 autobusy mogą trafić do miasta

Jedna oferta

Pleszewskie zamówienie ogłoszono w maju 2025 roku i obejmowało dostawę łącznie 7 nowych autobusów hybrydowych – 4 pojazdów klasy MIDI oraz 3 pojazdów klasy MAXI. Projekt jest współfinansowany ze środków KPO w ramach konkursu CUPT. Pojazdy miały wzmocnić flotę obsługującą zarówno komunikację miejską, jak i międzymiastową w regionie.

  • Część nr 1 przetargu obejmowała 4 autobusy MIDI – niskopodłogowe lub niskowejściowe, o długości od 10,01 do 11 m, przystosowane do przewozu co najmniej 70 pasażerów, z układem drzwi 1-2-0 lub 2-2-0. Napęd hybrydowy ma składać się z silnika spalinowego o mocy minimum 200 kW spełniającego normę Euro 6 oraz jednostki elektrycznej o mocy co najmniej 14 kW.
  • Część nr 2 dotyczyła 3 autobusów klasy MAXI – międzymiastowych, o długości od 13,0 do 13,1 m, dla minimum 77 pasażerów, z fotelem kierowcy w zamkniętej kabinie, fotelem pneumatycznym, systemem informacji pasażerskiej, pasami bezpieczeństwa i rozbudowanym wyposażeniem wewnętrznym. Wymagano silnika diesla spełniającego normę Euro 6e o mocy minimum 220 kW wspieranego przez jednostkę elektryczną.
Przetarg Pleszewa rozczarowuje frekwencją. Tylko 4 autobusy mogą trafić do miasta
Przetarg Pleszewa rozczarowuje frekwencją. Tylko 4 autobusy mogą trafić do miasta

Jedna oferta

Na część pierwszą wpłynęła jedna oferta – Solaris Bus & Coach zaoferował dostawę autobusów Solaris Urbino 10,5 Hybrid za 7.355.400 PLN brutto (co odpowiada 5.979.674 PLN netto) – co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus hybrydowy klasy MIDI na poziomie 1.494.918 PLN netto. Na część drugą nie wpłynęła żadna oferta.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 12.975.000 PLN brutto, z czego 7.000.000 PLN przeznaczono na część pierwszą, a 5.975.000 PLN na część drugą. Oferta Solarisa nie mieści się w założonym budżecie dla autobusów MIDI – przekracza go o ponad 355.000 PLN brutto.

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena – 60%
✅ najdłuższy okres gwarancji – 30%
✅ moc silnika spalinowego – 10%

Zgodnie ze specyfikacją techniczną, autobusy mają zostać dostarczone w terminie określonym w umowie – 12 miesięcy od jej podpisania. Czekamy zatem na powtórkę na część MAXI, gdzie Pleszew wróci do planów zakupu pojazdów międzymiastowych, zwłaszcza że ich wyposażenie (m.in. pasy bezpieczeństwa, fotele międzygminne, informacja pasażerska z ekranem LCD 37”) ma kluczowe znaczenie w rozwoju lokalnego transportu zbiorowego. Link do SWZ

Komentarze