Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKTiUK Bełchatów kupuje minibusa. Ma być nowy albo używany. Analiza SWZ

infobus
09.04.2025 08:06
0 Komentarzy

Przedsiębiorstwo Komunikacji, Transportu i Usług Komunalnych Gminy Bełchatów zyska jednego nowego minibusa klasy I.

Pojazd będzie dostarczony w ramach leasingu operacyjnego. Trwa przetarg, którego celem jest wybór dostawcy tego pojazdu. O ogłoszeniu przetargu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Przyjrzyjmy się zatem szczegółom SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są podstawowe parametry techniczne minibusa, którego zakupu dotyczy przetarg w Gminie Bełchatów?
  2. Czy zamówienie dotyczy pojazdu nowego, czy dopuszcza się również minibus używany?
  3. W jakim trybie ma być sfinansowany zakup minibusa i jaki jest termin dostawy pojazdu po podpisaniu umowy?
PKTiUK Bełchatów kupuje minibusa. Ma być nowy albo używany. Analiza SWZ
PKTiUK Bełchatów kupuje minibusa. Ma być nowy albo używany. Analiza SWZ

Kryteria oceny ofert

Zamawiający nie wyodrębnił żadnych kryteriów oceny ofert poza ceną. Nie jest to „nowość” w przetargach na minibusy, a w szczególności, jeśli mamy do czynienia z zamówieniem na jeden pojazd. Ma być on dostarczony w terminie 21 dni od podpisania umowy z wykonawcą.  

Zamawiany autobus ma być fabrycznie nowy lub używany – nie starszy niż z 2022 roku. Jego przebieg nie może być większy niż 60.000 km. Ma być to pojazd niskowejściowy co najmniej w obrębie jednych drzwi – o wysokości stopni maks. 340 mm. Podstawowe parametry minibusa przedstawiają się następująco: długość od 7,0 do 8,0 m, szerokość max. 2,3 m, wysokość max. 3,2 m. Pojazd ma być wyposażony w drzwi w układzie 1-0-2 lub 1-2-0.

Autobus będzie napędzany silnikiem spalinowym, spełniającym normę emisji spalin Euro 6e. Jego moc maksymalna ma wynosić minimum 125 kW. Pojemność skokowa silnika będzie się mieścić w przedziale: 4.000 cm3 – 5.000 cm3. Nadwozie minibusa powinno być wykonane ze stali konstrukcyjnej zabezpieczonej antykorozyjnie poprzez całopojazdowe lakierowanie zanurzeniowe w procesie kataforezy – KTL plus elementy poszycia boków ze stali galwanizowanej (ocynkowanej).

Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona, z szybą wysoką za kierowcą. Pasażerowie pojadą na fotelach pasażerskich miejskich, stałych z tworzywa sztucznego z tapicerowanymi welurem z wkładkami siedzisk i oparć.

Ponadto, w przestrzeni pasażerskiej znajdą się zasłonki okien bocznych i okna tylnego z tkaniny, wyświetlacz przedni z zegarem cyfrowym dla pasażerów.

Podsumowanie

SWZ nie kryje żadnych przeszkód dla dostawców minibusów. Biorąc pod uwagę fakt, że zamawiany pojazd może być nowy albo używany, przed zamawiającym otwiera się pełen wachlarz możliwości ofertowych. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 10 kwietnia. Przetarg znajduje się na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2daec84d-11c5-45ad-9a8c-58311752d0e3

Komentarze