PKTiUK Bełchatów będzie miało kolejny autobus marki Otokar we flocie
2 czerwca 2025 roku Przedsiębiorstwo Komunikacji, Transportu i Usług Komunalnych Gminy Bełchatów Sp. z o.o. zawarło umowę na dostawę autobusu w formule leasingu operacyjnego z opcją wykupu.
Kontrakt został powierzony konsorcjum Europejski Fundusz Leasingowy S.A. oraz Bus Trans Technik Sp. z o.o. Dodajmy, że równolegle samorząd prowadzi postępowanie na dostawę elektrobusu – o czym pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jaką formę finansowania zastosowano przy zakupie nowego autobusu dla Gminy Bełchatów?
- Jakie minimalne parametry techniczne musi spełniać autobus dostarczony w ramach umowy leasingowej?
- Kto dostarczy autobus dla Gminy Bełchatów w ramach konsorcjum wybranego w przetargu?
EFL plus BTT
Zamówienie dotyczy gminy Bełchatów i obejmuje dostawę jednego autobusu w formie leasingu operacyjnego na okres 60 miesięcy. Wybrany model ma zostać przekazany zamawiającemu jako pojazd wolny od wad, zgodny z wymaganiami technicznymi zawartymi w specyfikacji. Projekt jest częścią lokalnej strategii rozwoju zrównoważonego transportu publicznego, a dostawa uzupełni flotę funkcjonującą na sześciu liniach gminnych.
W postępowaniu złożono jedną ofertę – złożoną wspólnie przez Europejski Fundusz Leasingowy S.A. (lider) oraz Bus Trans Technik Sp. z o.o. (partner). Wartość umowy wynosi 613.826,99 PLN brutto, czyli 499.858 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto na poziomie 499.858 PLN netto. Pozostaje pytania za jaki model, czy za Vectio U LE, a może za Navigo LF? Zobaczymy, jak przyjedzie.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła bezpośrednio niepodana, jednak z uwagi na jednoznaczną akceptację oferty można przyjąć, że mieściła się w limicie budżetowym zamawiającego. Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy bez potrzeby przeprowadzania dalszej rundy negocjacji lub unieważnienia.
Rozkład jazdy
Nowy autobus dla Bełchatowa ma odpowiadać precyzyjnie określonym parametrom. To pojazd klasy M3, przeznaczony do ruchu miejskiego, z niskim wejściem co najmniej w obrębie jednych drzwi i wysokością stopni nieprzekraczającą 340 mm. Długość nadwozia musi mieścić się w przedziale 7–8 m, szerokość nie przekraczać 2,3 m, a wysokość (z klimatyzacją) 3,2 m.
Pojazd ma być wyposażony w silnik Diesla spełniający normę emisji Euro 6E, o pojemności od 4.000 do 5.000 cm³ i mocy minimum 125 kW. Zamawiający wymaga automatycznej skrzyni biegów (minimum 6 przełożeń), dodatkowego zwalniacza elektromagnetycznego, zawieszenia pneumatycznego oraz pełnego pakietu systemów bezpieczeństwa, w tym ESP/ESC, ASR i EBS.
Autobus musi mieć minimum 20 miejsc siedzących oraz przestrzeń na wózek inwalidzki, a także rampę i system przyklęku. Kabina kierowcy ma być wydzielona i klimatyzowana, z pełną regulacją nawiewu i ogrzewaniem.
Pojazd ma być lakierowany zgodnie z barwami eksploatowanymi przez PKTiUK oraz oznakowany zgodnie z wymogami gminy. Dodatkowo wyposażenie obejmuje m.in. LED-owe oświetlenie wnętrza, pełen pakiet nagłośnienia z mikrofonem, fotele z miękkimi wkładkami, pełne koło zapasowe i system gaszenia pożaru w komorze silnika.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: Zakup autobusu w leasingu dla Gminy Bełchatów
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze