Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKS Rzeszów wybrał wykonawcę stacji H2 pod autobusy wodorowe

infobus
06.06.2025 17:03
0 Komentarzy

Decyzja o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na budowę stacji tankowania wodoru w Rzeszowie zapadła 6 czerwca 2025 roku.

Stacja tankowania wodoru ma zajmować powierzchnię około 1.550 m². Będzie wyposażona w dystrybutor z dwoma wężami do tankowania wodoru w standardzie H35T20 (350 bar, 15°C). W zakres inwestycji wchodzą również systemy pomiarowe, monitoring, kontrola dostępu, dojazdy, place manewrowe i infrastruktura towarzysząca. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Która firma wygrała przetarg na budowę stacji tankowania wodoru w Rzeszowie, mimo że nie złożyła najtańszej oferty?
  2. Jakie trzy główne kryteria oceny ofert zastosowano w przetargu?
  3. Gdzie dokładnie ma powstać stacja tankowania wodoru w Rzeszowie?
PKS Rzeszów: GZOG ENERGY najbliżej kontraktu na stację H2 dla autobusów
PKS Rzeszów: GZOG ENERGY najbliżej kontraktu na stację H2 dla autobusów

Rzeszowska stacja

Przetarg PKS-u dotyczył zaprojektowania i wybudowania zakładowej stacji tankowania wodoru wraz z infrastrukturą towarzyszącą, która powstanie na terenie zajezdni przy al. Wyzwolenia 6. Inwestycja prowadzona jest w ramach komponentu E1.1.2 Krajowego Planu Odbudowy – Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy. Nowa infrastruktura ma wspierać planowane wdrożenie wodorowych autobusów marki Mercedes-Benz eCitaro fuel cell, których dostawcą została wcześniej wybrana firma Daimler Buses Polska.

Zamówienie obejmuje projekt, uzyskanie niezbędnych pozwoleń, budowę stacji, dostawę i instalację technologii, testy oraz szkolenia personelu. Stacja ma być przygotowana do obsługi autobusów FCEV o długości do 13 metrów, ale także umożliwiać w przyszłości tankowanie pojazdów ciężarowych i osobowych. Całość ma powstać w systemie modułowym, z myślą o rozbudowie.

PKS Rzeszów: GZOG ENERGY najbliżej kontraktu na stację H2 dla autobusów
v

Analiza ofert

W przetargu złożono pięć ofert. Najtańszą złożyła firma AB Industry S.A. z Ożarowa Mazowieckiego – 14.757.786 PLN brutto / 11.999.827 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jedną stację na poziomie 11.999.827 PLN netto.

Druga pod względem ceny była oferta GZOG ENERGY Sp. z o.o. z Bytomia – 18.443.850 PLN brutto / 14.995.000 PLN netto.

Kolejne propozycje to ELEKTROMETAL S.A. z Cieszyna – 20.280.240 PLN brutto / 16.486.382 PLN netto, ROCKFIN S.A. z Małkowa – 20.848.500 PLN brutto / 16.951.626 PLN netto oraz PROCHEM S.A. z Warszawy – 28.410.152,55 PLN brutto / 23.092.812 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 22.773.935,85 PLN brutto / 18.515.395 PLN netto, co oznacza, że wszystkie oferty zmieściły się w budżecie PKS w Rzeszowie.

Oferta GZOG ENERGY Sp. z o.o. uzyskała najwyższą liczbę punktów (100 pkt), wyprzedzając m.in. konsorcjum ELEKTROMETAL i IT-HPS (90,94 pkt), ROCKFIN (88,47 pkt) i PROCHEM (64,91 pkt). Oferta AB Industry została odrzucona z powodów formalnych – brak podpisu elektronicznego.

Co dalej?

Umowa zostanie zawarta po przejściu procedury formalnej i zakończeniu ewentualnych odwołań. Ostateczny wybór wykonawcy bazuje na ocenie złożonych ofert zgodnie z przetargowymi kryteriami:
✅ cena – 60%
✅ gwarancja i serwis – 20%
✅ doświadczenie wykonawcy – 20%

Inwestycja ma zostać ukończona w ciągu maksymalnie 10 miesięcy od podpisania umowy. Link do SWZ: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1119977

Komentarze