Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKS Nova z podejściem nr 2 do MIDI elektrobusu. Co się zmieniło? Analiza SWZ

infobus
11.09.2025 17:13
0 Komentarzy

Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova szuka dostawcy jednego autobusu międzymiastowego z napędem elektrycznym. Będzie to pojazd klasy II kategorii MIDI.

Zamówienie ma dofinansowanie w ramach konkursu CUPT-KPO. O ogłoszeniu przetargu na ten pojazd można przeczytać w InfoBusie tutaj. Jest to drugie podejście zamawiającego do znalezienia dostawcy tego autobusu. Pierwsza próba zakończyła się niepowodzeniem z uwagi na brak ofert. Przechodzimy do analizy SWZ powtórzonego postępowania.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są najważniejsze wymagania wobec elektrobusu MIDI?
  2. Kiedy poznamy wyniki przetargu PKS Nova?
  3. Kiedy nowy autobus może realnie trafić do PKS Nova?
PKS Nova z podejściem nr 2 do MIDI elektrobusu. Analiza SWZ
PKS Nova z podejściem nr 2 do MIDI elektrobusu. Analiza SWZ

Punktacja wykonawców

Zamawiający będzie oceniał wykonawców w czterech kryteriach:

  • ceny – 65 pkt,
  • zabezpieczenia antykorozyjnego i trwałości konstrukcji – konstrukcja nośna podwozia oraz szkielet nadwozia zostały zabezpieczone antykorozyjnie poprzez zanurzenie w kąpieli kataforetycznej albo konstrukcja nośna podwozia autobusów oraz szkielet nadwozia autobusów zostały wykonane ze stali odpornej na korozję (zgodnie z normą PN-EN 10088 lub równoważną) – 5 pkt,
  • silnik umieszczony centralnie za tylną osią napędową – 5 pkt,
  • termin wykonania zamówienia do 5 miesięcy – 25 pkt.
PKS Nova z podejściem nr 2 do MIDI elektrobusu. Analiza SWZ
PKS Nova z podejściem nr 2 do MIDI elektrobusu. Analiza SWZ

Zamawiane autobusy

Zamówienie obejmuje dostawę jednego autobusu elektrycznego o długości od 8,0 do 9,0 m. Pojazd ma mieć maksymalną wysokość 3,0 m. Wymagana liczba miejsc pasażerskich to co najmniej 20. Zamawiający wymaga niskiej podłogi min. w przedniej części przestrzeni pasażerskiej z miejscem na wózek inwalidzki (naprzeciwko drzwi wejściowych dwuskrzydłowych). Wejście na pokład ma odbywać się przez drzwi w układzie 0-2-0.

Napęd autobusów będzie realizowany przez silnik w zabudowie wieżowej, w piastach lub usytuowany centralnie przed lub za osią napędową, o mocy nie mniejszej niż 200 kW.

Magazyn energii elektrycznej stanowić mają baterie o minimalnej pojemności 140 kWh. Autobus będzie wyposażony w układ odzyskiwania energii w trakcie hamowania autobusu. Baterie mają być ładowane ładowarką AC, będącą elementem stałego wyposażenia autobusu z kablem do ładowania.

Pasażerowie pojadą na fotelach profilowanych, ergonomicznych, zaopatrzonych w miękkie wkładki tapicerowane w oparciu i siedzisku  lub z pełną tapicerką siedziska i oparciami odpornymi na ścieranie, zabrudzenie i zniszczenie. Fotele będą wyposażone w pasy bezpieczeństwa.

Stanowisko kierowcy to kabina typu półzamkniętego. Kabina powinna być wyposażona w gniazdo USB, schowek na rzeczy osobiste, radio.

Podsumowanie

Wymagania SWZ nie są wygórowane. W kryteriach technicznych nie widać też określonych preferencji zamawiającego, z wyjątkiem silnika centralnego. Jednak, nie powinno to stanowić przeszkód w uzyskaniu co najmniej jednej oferty (jeśli nie więcej). O tym, kto ją złoży, dowiemy się w dniu 23 września.

Przetarg można śledzić na platformie przetargowej PKS Nova: https://pksnova.ezamawiajacy.pl/pn/pksnova/demand/notice/public/179678/details

Komentarze