Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKS Nova w elektrycznej ofensywie. Przetarg na jeszcze sześć autobusów z CUPT-KPO

infobus
12.05.2025 15:06
0 Komentarzy

12 maja Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova S.A. ogłosiła przetarg na dostawę sześciu fabrycznie nowych, zeroemisyjnych autobusów elektrycznych do obsługi połączeń międzymiastowych.

Pojazdy mają trafić do przewoźnika w ramach konkursu CUPT-KPO. Przypomnijmy, że równolegle trwają aż dwa postępowania przewoźnika na zakup nowych elektrobusów. O pierwszym na siedem pojazdów pisaliśmy TUTAJ, a o MIDI przetargu – TUTAJ. Do tego trwają dwa kontrakty na dostawę łącznie 10 ładowarek. Nieźle!

Rozkład jazdy

  1. Ile autobusów elektrycznych chce kupić PKS Nova w nowym przetargu?
  2. Do kiedy można składać oferty w tym przetargu?
  3. Jakie kryterium ma największy wpływ na ocenę ofert?
PKS Nova w elektrycznej ofensywie. Przetarg na jeszcze sześć autobusów z CUPT-KPO
PKS Nova w elektrycznej ofensywie. Przetarg na jeszcze sześć autobusów z CUPT-KPO / fot. PKS Nova

Elektryczna szóstka

12 maja Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova S.A. ogłosiła przetarg na dostawę 6 fabrycznie nowych zeroemisyjnych autobusów elektrycznych kategorii MIDI klasy II o długości od 10,6 do 11 metrów. Pojazdy mają służyć do obsługi tras międzymiastowych w ramach inwestycji finansowanej ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Zamówienie obejmuje także: szkolenia dla załogi, autoryzację ASO, dostawę narzędzi serwisowych z oprogramowaniem, malowanie pojazdów według wzoru graficznego PKS Nova, a także pełną dokumentację rejestracyjną i techniczną. Każdy z autobusów musi być tej samej marki, typu i wersji, zgodny z przepisami EKG ONZ nr 107 oraz gotowy do eksploatacji w warunkach polskiego klimatu (od -30°C do +40°C).

Pojazdy muszą spełniać wysokie wymogi techniczne – minimalna nominalna pojemność baterii to 400 kWh, a gwarantowany zasięg to min. 250 km na jednym ładowaniu, również zimą. Wymagana jest niska energochłonność (preferowana poniżej 0,90 kWh/km), nowoczesny napęd z funkcją rekuperacji i silnikiem centralnym. Autobusy będą wyposażone m.in. w klimatyzację, monitoring 360°, aktywnego asystenta hamowania i system telemetryczny dla operatora.

Wymagania wobec wykonawców są umiarkowane – konieczne jest doświadczenie w dostawie co najmniej 3 autobusów elektrycznych niskopodłogowych o wartości łącznej min. 3 000 000 zł brutto. Wadium ustalono na poziomie 342 000 zł. W przetargu nie przewidziano składania ofert częściowych ani wariantowych.

PKS Nova w elektrycznej ofensywie. Przetarg na jeszcze sześć autobusów z CUPT-KPO / fot. PKS Nova
PKS Nova w elektrycznej ofensywie. Przetarg na jeszcze sześć autobusów z CUPT-KPO / fot. PKS Nova

Zakupowe tło

Na oferty zamawiający czeka do 12 czerwca 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

  • Cena brutto – 55%
  • ✅ Zabezpieczenie antykorozyjne i trwałość konstrukcji – 5%
  • ✅ Zużycie energii – 10%
  • ✅ Pojemność baterii i zasięg – 10%
  • ✅ Zespół napędowy / silnik – 5%
  • ✅ Termin wykonania zamówienia – 15%

W przetargu zastosowano dyrektywę 2014/25/UE, a rozliczenie ma się odbywać w złotówkach. Przewidziany termin realizacji uzależniony jest od deklaracji oferenta – najwięcej punktów dostanie wykonawca, który dostarczy pojazdy w ciągu 9 miesięcy. Pełna treść ogłoszenia: https://pksnova.ezamawiajacy.pl/react/my-procedure/1/209940

To już trzeci etap elektryfikacji floty PKS Nova z CUPT-KPO. Spółka otrzymała łączne dofinansowanie w wysokości 33,6 mln zł na zakup 14 autobusów elektrycznych oraz budowę infrastruktury ładowania:

  • Etap I: Dofinansowanie w wysokości 17,4 mln zł na zakup 8 autobusów elektrycznych oraz mobilnych stacji ładowania. Pojazdy te będą obsługiwać trasy w województwie podlaskim i części województwa mazowieckiego.
  • Etap II: Dofinansowanie w wysokości 16,2 mln zł na zakup 6 autobusów elektrycznych, które będą kursować na czterech trasach w województwie podlaskim.

    Całkowity koszt inwestycji wynosi 47,3 mln zł, z czego dofinansowanie pokrywa około 71% wartości. Nowe autobusy elektryczne będą obsługiwać m.in. następujące trasy:

    • Suwałki – Białystok
    • Ciechanowiec – Łomża
    • Białystok – Supraśl
    • Hajnówka – Czeremcha
    • Bielsk Podlaski – Ciechanowiec
    • Ostrołęka – Białystok
    • Kolno – Białystok
    • Białystok – Hajnówka

    Komentarze