PKS Nova kupuje pierwsze autobusy elektryczne. MAXI siódemka z CUPT-KPO
7 maja 2025 roku PKS Nova ogłosiła przetarg na dostawę siedmiu fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy II.
Inwestycja finansowana ze środków unijnych ma wesprzeć rozwój regionalnego transportu niskoemisyjnego. O tym dofinasowaniu z konkursu CUPT-KPO pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Równolegle ponowiono postępowanie na zakup ładowarek.
Rozkład jazdy:
Oto trzy proste pytania na podstawie podanego tekstu:
- Ile autobusów elektrycznych klasy II chce kupić PKS Nova w nowym przetargu ogłoszonym 7 maja 2025 roku?
- Jakie są kryteria oceny ofert w przetargu (podaj tylko procenty i nazwy kryteriów)?
- Jaka część wartości całego projektu zakupu 14 autobusów i budowy 4 ładowarek pochodzi z dofinansowania?
Elektryczna premiera
7 maja 2025 roku ogłoszono podlaskie zamówienie na dostawę siedmiu fabrycznie nowych zeroemisyjnych autobusów międzymiastowych klasy II. Każdy z pojazdów ma mieć długość od 12 do 12,6 metra i spełniać wymogi produkcji seryjnej – musi być to model sprzedany w minimum 10 egzemplarzach na terenie UE lub krajów stowarzyszonych. Pojazdy mają być nieużywane, nierejestrowane i nieeksploatowane w jazdach pokazowych.
Zamówienie obejmuje również:
- szkolenie pracowników,
- dostawę dokumentacji technicznej i diagnostyki wraz z licencjami,
- pomalowanie pojazdów według projektu PKS Nova,
- udzielenie autoryzacji serwisowej.
Zamówienie realizowane jest w ramach projektu „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w woj. podlaskim poprzez zakup autobusów elektrycznych – Etap I” współfinansowanego z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Wartość zamówienia zabezpieczona została również przez wadium w wysokości 319 200 zł. Wykonawca musi wykazać się dostawą minimum 4 elektrycznych autobusów niskopodłogowych o wartości co najmniej 4 000 000 zł brutto w ciągu ostatnich 5 lat.
Przewoźnik nie dopuszcza składania ofert częściowych ani wariantowych. Termin realizacji zamówienia może wynosić maksymalnie 12 miesięcy, ale preferowane są krótsze harmonogramy – nawet do 9 miesięcy.
Zamawiający stosuje dyrektywę 2014/24/UE jako podstawę prawną.
Na oferty zamawiający czeka do 10 czerwca 2025, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ Cena brutto – 55%
✅ Zabezpieczenie antykorozyjne i trwałość konstrukcji – 5%
✅ Zużycie energii (test E-SORT-2) – 10%
✅ Pojemność baterii i zasięg – 10%
✅ Układ napędowy (położenie silnika) – 5%
✅ Termin wykonania – 15%
Link do zamówienia: https://pksnova.ezamawiajacy.pl/react/my-procedure/1/209341
Zakupowe tło
Przypomnijmy, że PKS Nova, regionalny przewoźnik z województwa podlaskiego, pozyskał środki z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności na zakup łącznie 14 autobusów elektrycznych oraz budowę 4 stacji ładowania.
Wartość projektu to 47,3 mln zł, z czego 33,6 mln zł pochodzi z dofinansowania. Nowe pojazdy mają trafić na trasy w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy – obsługując m.in. połączenia między Suwałkami, Białymstokiem, Łomżą i Ciechanowcem.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze