PKP Intercity chce wydać ponad 64 mln zł na autobusowa komunikację zastępczą
PKP Intercity szuka autobusowych partnerów do zapewnienia komunikacji zastępczej w przypadku przerw w kursowaniu pociągów.
Ogłoszony przetarg dotyczy zawarcia umów ramowych z przewoźnikami z autokarami, którzy będą gotowi świadczyć usługi na rzecz spółki w różnych lokalizacjach w Polsce. Zamówienie zostało opublikowane 10 października 2025 r. przez PKP Intercity S.A. z siedzibą w Warszawie.
Rozkład jazdy:
- Czego dotyczy nowy przetarg PKP Intercity z 10 października 2025 r.?
- Jakie wymagania muszą spełniać przewoźnicy, by świadczyć usługi komunikacji zastępczej?
- Na jaki okres planowane są umowy ramowe i jaka jest ich maksymalna wartość?
Ramowe zamówienie
Ogłoszone 10 października 2025 r. warszawskie zamówienie ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia ciągłości transportu publicznego w sytuacjach nadzwyczajnych. PKP Intercity S.A. planuje zawarcie umów ramowych z maksymalnie 30 wykonawcami, którzy zostaną wyłonieni na podstawie kryteriów określonych w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Przedmiotem postępowania jest świadczenie usług zastępczej komunikacji autobusowej, obejmującej przewóz pasażerów w miejsce niedostępnych połączeń kolejowych. Wykonawcy muszą być przygotowani do podstawienia pojazdów o odpowiednim standardzie i wyposażeniu – gotowych do szybkiej mobilizacji na terenie całej Polski.
Minimalne wymagania wobec wykonawców są szczegółowo opisane i obejmują m.in.:
- 10 autobusów podstawowych (rocznik min. 2015, min. 50 miejsc siedzących, normy emisji min. EURO V, klimatyzacja, WC, system GPS, tablice informacyjne, brak reklam i logo innych przewoźników).
- 5 autobusów rezerwowych (min. 48 miejsc siedzących, rocznik od 2010, te same standardy).
- 2 autobusy przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami (rampa lub winda, pasy, klimatyzacja).
- Sprzęt do przewozu rowerów – w formie bagażników lub przyczep.
- Wnętrze pojazdu musi być zawsze czyste i zdezynfekowane.
Wymagane jest również posiadanie:
- ważnego zezwolenia na wykonywanie przewozu drogowego osób (lub odpowiedniej licencji krajowej/wspólnotowej),
- minimum 5 zgłoszonych pojazdów,
- aktualnego ubezpieczenia OC na co najmniej 1.500.000 zł,
- referencji z min. dwóch zleceń o wartości co najmniej 200.000 zł netto każde zrealizowanych w ciągu ostatnich 3 lat.
Na dwa lata
Zamówienie ma obowiązywać przez 24 miesiące, a wartość ramowych umów może wynieść łącznie maksymalnie 64.204.566,28 zł netto.
✅ Na oferty zamawiający czeka do 31 października 2025 r. do godz. 12:00, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
- Cena – 100% (stawka za 1 km).
Zamówienie podlega pod dyrektywę 2014/25/UE, co zapewnia jego zgodność z unijnymi wymogami konkurencyjności i przejrzystości. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://pkpintercity.eb2b.com.pl/open-auctions.html
Zakupowe tło
PKP Intercity regularnie korzysta z rozwiązań typu „transport zastępczy” w sytuacjach awaryjnych – zarówno przy planowanych remontach linii, jak i nagłych przerwach w kursowaniu pociągów. Umowy ramowe dają spółce elastyczność operacyjną i możliwość szybkiego reagowania na sytuacje kryzysowe w skali całego kraju.
W latach 2024–2025 PKP Intercity konsekwentnie rozwijało system zastępczej komunikacji autobusowej (ZKA), zarówno w formie przetargów doraźnych, jak i ramowych umów z operatorami autobusowymi. spółka ogłosiła kilka postępowań, w tym m.in. szerokie zamówienie BPP2-746-28/2025 na świadczenie usług ZKA w całej Polsce oraz punktowe przetarg na obsługę odcinka Jerzmanice Lubuskie – Rzepin.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze