Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKO Leasing jedynym oferentem w przetargu MZK Gorlice na używane autobusy

infobus
01.05.2025 15:00
0 Komentarzy

30 kwietnia 2025 roku odbyło się otwarcie ofert w przetargu ogłoszonym przez Miejski Zakład Komunikacyjny w Gorlicach.

Postępowanie dotyczyło dostawy dwóch używanych autobusów miejskich w formule leasingu operacyjnego na okres trzech lat, z opcją wykupu. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Na ile autobusów opiewa przetarg ogłoszony przez MZK Gorlice i w jakiej formule ma zostać zrealizowany?
  2. Jakie warunki techniczne muszą spełniać zamawiane autobusy i jakie były kryteria oceny ofert?
  3. Jaka oferta wpłynęła w przetargu i czy mieści się ona w przewidzianym budżecie?
PKO Leasing jedynym oferentem w przetargu MZK Gorlice na używane autobusy

Używana dwójka

Miasto Gorlice szukało rozwiązania, które pozwoli w szybkim tempie uzupełnić flotę komunikacyjną – bez ponoszenia pełnych kosztów zakupu. Przetarg dotyczył leasingu operacyjnego dwóch używanych autobusów spełniających konkretne parametry techniczne. Pierwszy pojazd ma być krótszy – o długości od 8,5 do 9 metrów, z silnikiem minimum 280 KM, normą emisji nie niższą niż Euro 5 i przebiegiem do 550 tys. km, nie starszy niż z 2012 roku. Drugi ma mieć długość 10,5–11 metrów, minimum 75 miejsc (w tym 38 siedzących), przebieg do 275 tys. km i rocznik nie starszy niż 2014. Oba autobusy muszą być niskopodłogowe, klimatyzowane, z automatyczną skrzynią biegów, platformą dla wózków, zawieszeniem pneumatycznym, tablicami LED w trzech lokalizacjach oraz homologacją WE. Przekazanie pojazdów ma nastąpić w ciągu 30 dni od podpisania umowy.

Do wyznaczonego terminu wpłynęła tylko jedna oferta. Złożyła ją PKO LEASING S.A. z Warszawy, proponując realizację zamówienia za kwotę 497.587,95 PLN brutto, czyli 404.545 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 350.000 PLN brutto, co oznacza, że złożona propozycja przekracza budżet zamawiającego o 147.587,95 PLN brutto. Przeliczając wartość netto na jednostki, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus na poziomie – 202.272 PLN netto.

Co dalej?

Teraz pozostaje czekać na decyzję skarbnika. Jeżeli będzie na TAK, zamawiający wybierze ofertę PKO Leasing na podstawie następujących przetargowych kryteriów oceny:

Cena – 60%
Ocena techniczna – 40%

W zakresie technicznym punktowane były m.in.: obecność platformy dla wózków, komplet tablic LED (przód-bok-tył), jednoczęściowa przednia szyba oraz funkcja przyklęku ułatwiająca dostęp osobom z ograniczoną mobilnością.

Autobusy mają trafić do Gorlic najpóźniej miesiąc po podpisaniu umowy, a umowa leasingowa zakłada trzyletni okres użytkowania, z 10% opłatą wstępną i 1% wykupu. Koszty dostawy, rejestracji i podatków pokrywa leasingodawca – ubezpieczenie spoczywa jednak na MZK.

Link do pełnej dokumentacji przetargowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1093208

Komentarze