Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKM Gliwice z dwoma rozstrzygnięciami na dzierżawę autobusów. MINI i MAXI

infobus
07.12.2025 09:08
0 Komentarzy

2 i 3 grudnia 2025 roku PKM Gliwice ogłosił wybór najkorzystniejszych ofert w dwóch postępowaniach: na dzierżawę szczęściu autobusów.

Wszystkie kategorii I, w tym dwa MINI oraz cztery MAXI. Obydwa przetargi zakończyły się identycznie – wpłynęła po jednej ofercie i każda z nich została uznana za najkorzystniejszą. O zamówieniu na minibusy pisaliśmy oraz standardowe pojazdy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy

  1. Kto wygrał oba przetargi PKM Gliwice?
  2. Jakie ceny zaproponowano i jak wypadły względem budżetu?
  3. Jakie kryteria oceny zadecydowały o ostatecznym wyborze?
PKM Gliwice ogłosiło wybór najkorzystniejszych ofert w dwóch postępowaniach: na dzierżawę szczęściu autobusów.

Dwa kontrakty w Gliwicach

Oba postępowania dotyczą miasta Gliwice i są elementem długofalowej polityki odnowy taboru, obejmującej pojazdy diesla, hybrydowe i elektryczne. Pierwszy przetarg dotyczył dzierżawy dwóch niskopodłogowych minibusów spalinowych do 8 metrów długości, przeznaczonych do obsługi linii miejskich i gminnych. PKM oczekiwał pojazdów zgodnych z normą emisji Euro VI, gotowych do natychmiastowego włączenia do ruchu i stanowiących jeden typ i jedną markę. Dzierżawa ma trwać 1460 dni.

Wpłynęła jedna oferta – INTRANS GROUP Anna Szelejewska Sp. z o.o. zaproponowała miesięczny czynsz 38.600 PLN netto, co daje 1.852.800 PLN netto oraz 2.278.944 PLN brutto za cały okres umowy, co daje cenę jednostkową netto za jeden pojazd na poziomie 926.400 PLN netto.

Drugie postępowanie dotyczyło dzierżawy czterech jednoczłonowych autobusów miejskich klasy MAXI o długości 11,5–12,5 metra. Pojazdy mają być niskopodłogowe, zgodne z normą Euro VI, wyposażone w klimatyzację, rampę dla wózków, monitoring, USB i system informacji pasażerskiej GZM. Jedyną ofertę złożyła firma PKS Południe Sp. z o.o., proponując 4.524.000 PLN netto oraz 5.564.520 PLN brutto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus na poziomie 1.131.000 PLN netto.

Tabor rośnie. PKM Gliwice rozstrzyga przetargi na 2 minibusy i 4 autobusy MAXI

Analiza ofert względem budżetu oraz punktacji

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w przetargu na minibusy wynosi 1.824.000 PLN netto (2.243.520 PLN brutto). Oferta INTRANS GROUP przekracza budżet o 28.800 PLN netto (35.424 PLN brutto). To nadwyżka uznana za akceptowalną, tym bardziej że oferta zdobyła 100 pkt, dzięki maksymalnej ocenie w kryterium ceny (95 pkt) i warunków płatności (5 pkt).

W przetargu na cztery autobusy MAXI budżet wynosił 4.503.200 PLN netto (5.538.936 PLN brutto). Oferta PKS Południe przekroczyła go symbolicznie – o 20.800 PLN netto (25.584 PLN brutto). W ocenie punktowej wykonawca zdobył 100 pkt, uzyskując maksimum: 70 pkt za cenę, 25 pkt za ocenę techniczną oraz 5 pkt za warunki płatności. O zwycięstwie w obu przypadkach przesądziła zgodność z wymaganiami, brak konkurencji oraz przewidywalna struktura kosztów, spójna z rynkiem pojazdów spalinowych.

Obie decyzje zamawiający podjął na podstawie następujących kryteriów oceny:
✅ cena
✅ warunki płatności
oraz w przetargu na autobusy MAXI dodatkowo:
✅ ocena techniczna pojazdów

Tabor rośnie. PKM Gliwice rozstrzyga przetargi na 2 minibusy i 4 autobusy MAXI

Wymagania techniczne i plan dostaw

PKM Gliwice wymagał minibusów niskopodłogowych, o długości do 8 m, spełniających normę Euro VI i zapewniających pełną kompatybilność wyposażenia z pozostałą flotą. Minibusy muszą być dostarczone tak, by przewoźnik mógł je włączyć do pracy bez zbędnych przygotowań.

W przypadku czterech autobusów MAXI wymagano roczników nie starszych niż 2021, pojazdów fabrycznie nowych, demonstracyjnych lub powystawowych bez wcześniejszej eksploatacji liniowej. Silnik o mocy minimum 210 kW, automatyczna skrzynia biegów z trybem eco-driving, dostępność dla pasażerów z niepełnosprawnościami oraz pełne wyposażenie systemowe GZM były kluczowymi elementami oceny. Plan zawarcia umowy obejmuje termin nie krótszy niż pięć dni od wysłania zawiadomień, a dostawy mają nastąpić do końca 2025 roku, tak by od 1 stycznia 2026 r. pojazdy weszły do eksploatacji.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1197326 oraz PKM/PN/ZT/03/2025

2 i 3 grudnia 2025 roku PKM Gliwice ogłosił wybór najkorzystniejszych ofert w dwóch postępowaniach: na dzierżawę szczęściu autobusów.
2 i 3 grudnia 2025 roku PKM Gliwice ogłosił wybór najkorzystniejszych ofert w dwóch postępowaniach: na dzierżawę szczęściu autobusów.

Komentarze