PKM Gliwice anuluje przetarg na autobusy diesla i ma jedną ofertę na hybrydy. Od Solarisa
21 stycznia Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach chciało otworzyć oferty w przetargu na dzierżawę sześciu przegubowych autobusów klasy I kategorii MEGA o napędzie spalinowym.
Niestety, to się nie udało, bo nie wpłynęła żądane ofert. Dodajmy, że w Gliwicach aktualnie toczy się jeszcze jedno postępowanie na 15 hybrydowych autobusów klasy I kategorii MEGA, gdzie 30 grudnia 2024 swoją ofertę złożył Solaris.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego żadna firma nie złożyła oferty na dzierżawę sześciu autobusów spalinowych ogłoszoną przez PKM Gliwice?
- Czy PKM Gliwice planuje powtórzyć przetarg na dzierżawę autobusów, czy zdecyduje się na inną formę modernizacji taboru?
- Jakie są plany PKM Gliwice dotyczące finansowania różnicy między budżetem a ofertą Solarisa na hybrydowe autobusy miejskie?
Autobusy spalinowe
21 stycznia 2025 roku upłynął termin składania ofert w przetargu ogłoszonym przez PKM Gliwice na dzierżawę sześciu autobusów niskopodłogowych o długości od 17,50 do 18,10 m. O tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie wcześniej.
Pojazdy miały być jednoczłonowe, wyprodukowane po 2021 roku i spełniać normę emisji spalin Euro VI. Planowany okres dzierżawy to od lutego 2025 roku do końca grudnia 2029 roku. Niestety, nie wpłynęła żadna oferta.
Zamówienie przewidywało trzy kryteria oceny ofert: cenę (70%), ocenę techniczną pojazdów (25%) oraz warunki płatności (5%). Wymagano od wykonawców ubezpieczenia OC na minimum 1 000 000 zł oraz wniesienia wadium w wysokości 150 000 zł.
To kolejne podejście PKM Gliwice do modernizacji taboru, po podpisaniu w 2024 roku kontraktów na dostawę 10 autobusów elektrycznych oraz postępowaniu na 15 hybrydowych pojazdów miejskich. Czekamy teraz na „spalinową” powtórkę. Dodajmy, że zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 14.944.500,00 PLN brutto.
Historyczna już dokumentacja przetargowa jest dostępna pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/pkm_gliwice/proceedings.
Autobusy hybrydowe
Z kolei wcześniejszy przetarg ogłoszony przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach dotyczył dostawy 15 fabrycznie nowych hybrydowych autobusów komunikacji miejskiej klasy MEGA, które mają zostać wprowadzone do eksploatacji w 2026 roku.
Autobusy musiały spełniać rygorystyczne wymogi, m.in.:
- Długość 17,5-18,1 m, całkowicie niska podłoga, układ drzwi 2-2-2-2.
- Hybrydowy zespół napędowy z rekuperacją energii i mocą silnika elektrycznego min. 5 kW.
- Wysoka ergonomia i odporność siedzeń pasażerskich.
- Zaawansowany system informacji pasażerskiej, obejmujący tablice LED i ekrany LCD.
Zamawiający zastosował wielokryterialny system oceny ofert:
- Cena: 50%
- Ocena techniczna: 20%
- Ekologia: 21%
- Gwarancja i serwis: 5%
- Cena części zamiennych: 2%
- Czas dostawy: 2%
W przetargu złożono jedną ofertę przez Solaris Bus & Coach z ceną 39.852.000,00 PLN brutto / 32.400.000,00 PLN netto, co daje jednostkową ceną gliwickiego autobusu Urbino 18 hybrid na poziomie 2.160.000 PLN netto.
Natomiast zamawiający poinformował, że kwota jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 35.055.000,00 PLN brutto / 28.500.000,00 zł netto. To oznacza, że oferta Solarisa przekracza budżet o 3.900.000 zł netto (ok. 13,68%). Nie tak mało… Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1015955
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze