Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy Solaris Urbino 18 electric dla Piotrkowa Trybunalskiego. Oferta wybrana

infobus
11.07.2025 15:02
0 Komentarzy

9 lipca 2025 roku Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Piotrkowie Trybunalskim wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę jednego autobusu miejskiego klasy MEGA z napędem elektrycznym.

Finansowanie zakupu przegubowego autobusu elektrycznego dla Piotrkowa Trybunalskiego pochodzi z trzeciej edycji programu „Zielony Transport Publiczny”, realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W efekcie oszczędności osiągniętych w pierwszym postępowaniu miasto mogło sobie pozwolić na zakup jeszcze jednego pojazdu bezemisyjnego i to kategorii MEGA. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie wymagania techniczne musiał spełnić autobus elektryczny zamówiony przez Piotrków Trybunalski?
  2. Która firma złożyła jedyną ofertę w przetargu i jaka była jej wartość netto?
  3. Jakie kryteria zastosowano do oceny ofert w przetargu na e-autobus klasy MEGA?
Piotrków Trybunalski wybrał ofertę – Solaris dostarczy pierwszy MEGA elektrobus
Piotrków Trybunalski wybrał ofertę – Solaris dostarczy pierwszy MEGA elektrobus / fot. UM Piotrków Tryb.

Jeden e-przegub

Przedmiotem przetargu było dostarczenie jednego przegubowego autobusu elektrycznego klasy MEGA dla Piotrkowa Trybunalskiego. Pojazd ma wzmocnić flotę miejskiego przewoźnika, uzupełniając wcześniejsze zakupy krótszych elektrobusów. Tym razem miasto postawiło na pojazd zdolny przewieźć ponad 110 pasażerów, z czego co najmniej 40 na miejscach siedzących. Przetarg został zorganizowany w ramach programu Zielony Transport Publiczny i przewidywał zakup pojazdu w pełni kompatybilnego z istniejącą infrastrukturą ładowania oraz miejskim systemem informacji pasażerskiej.

Miasto wymagało autobusu o długości powyżej 18 metrów, z napędem elektrycznym o mocy minimum 240 kW i dwoma systemami ładowania: złączem typu CCS Combo 2 oraz pantografem. Pojazd miał również posiadać baterie trakcyjne umożliwiające przejazd 220 km bez doładowywania oraz komplet systemów pokładowych, takich jak monitoring, wyświetlacze, system informacji pasażerskiej i kasowniki kompatybilne z Kartą Miejską.

Piotrków Trybunalski wybrał ofertę – Solaris dostarczy pierwszy MEGA elektrobus
Piotrków Trybunalski wybrał ofertę – Solaris dostarczy pierwszy MEGA elektrobus

Jedna oferta

Do postępowania zgłosiła się tylko jedna firma – Solaris Bus & Coach sp. z o.o., oferując dostawę pojazdu Solaris Urbino 18 electric za 4.858.500 PLN brutto, czyli 3.950.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus electric na poziomie 3.950.000 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 4.920.000 PLN brutto, czyli 4.000.000 PLN netto. Oferta Solarisa mieści się więc w budżecie, pozostawiając margines w wysokości 61.500 PLN brutto.

Decyzja o wyborze została podjęta na podstawie kryteriów przetargowych:

✅ cena – 60 pkt
✅ wydłużony okres gwarancji całopojazdowej – 15 pkt
✅ wydłużony okres gwarancji na akumulatory trakcyjne – 15 pkt
✅ zastosowanie silnika centralnego – 10 pkt

Oferta Solarisa uzyskała maksymalne 100 pkt, spełniając wszystkie wymagania formalne i techniczne.

Piotrków Trybunalski wybrał ofertę – Solaris dostarczy pierwszy MEGA elektrobus / fot. UM Piotrków Tryb.
Piotrków Trybunalski wybrał ofertę – Solaris dostarczy pierwszy MEGA elektrobus / fot. UM Piotrków Tryb.

Parametry techniczne i dostawa

Zamówiony autobus ma mieć długość od 18 do 18,7 metra, wysokość nieprzekraczającą 3,30 metra oraz cztery pary drzwi w układzie 2-2-2-2. Napęd stanowić będzie silnik o mocy minimum 240 kW z odzyskiem energii (rekuperacja), zasilany bateriami trakcyjnymi zapewniającymi co najmniej 220 km zasięgu w cyklu SORT-2. Ładowanie będzie możliwe zarówno przez złącze CCS Combo 2, jak i pantograf umieszczony nad przednią osią. Wymagana jest integracja z miejskim systemem SDIP, zastosowanie systemów bezpieczeństwa, klimatyzacja, kabina kierowcy z niezależnym wejściem oraz siedzenia pasażerskie montowane do ścian pojazdu.

Dostawa pojazdu planowana jest w terminie określonym w umowie, która zostanie podpisana 27 sierpnia 2025 roku. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: 👉 https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ca6b8203-b9ce-4559-bb1e-fdcd75f837bb

Komentarze