Pełna MAXI elektryfikacja HEAG mobilo. Dzięki dostawie autobusów Mercedes eCitaro
Niemiecki przewoźnik HEAG mobilo oficjalnie zakończył proces elektryfikacji floty w zakresu autobusów MAXI, odbierając pięć Mercedes-Benz eCitaro.
To ważny krok w dążeniu Darmstadt do całkowicie bezemisyjnego transportu publicznego. Uroczyste przekazanie elektrobusów odbyło się w zajezdni Böllenfalltor, z udziałem przedstawicieli Daimler Buses i HEAG mobilo.
Rozkład jazdy:
- Ile elektrycznych autobusów posiada obecnie HEAG mobilo?
- Jakie systemy bezpieczeństwa posiadają nowe elektrobusy eCitaro?
- Jakie elementy poprawiają komfort pasażerów w nowych pojazdach?
MAXI konwersja
Najnowsza dostawa uzupełnia wcześniejsze zamówienie dziesięciu przegubowych elektrobusów eCitaro G, które zostały dostarczone na początku 2024 roku. Obecnie HEAG mobilo dysponuje łącznie 55 autobusami elektrycznymi, z czego aż 46 pochodzi od Mercedes-Benz. Oznacza to, że wszystkie solobusy eksploatowane na liniach w Darmstadt oraz w powiecie Darmstadt-Dieburg są już w pełni elektryczne. Nowe pojazdy, pomalowane w charakterystycznym żółtym kolorze narcyza, zostały wyposażone w zaawansowane technologie zwiększające bezpieczeństwo oraz komfort pasażerów.
Decyzja o zakupie Mercedes-Benz eCitaro wynika z dążenia HEAG mobilo do zapewnienia wysokiej jakości usług, efektywności i innowacyjności. Pojazdy te wpisują się w cele środowiskowe operatora, a dzięki cyfrowym usługom Omniplus umożliwiają monitorowanie floty w czasie rzeczywistym, zdalne zarządzanie danymi kierowców oraz analizę zużycia energii. System ten wspiera optymalizację dostępności pojazdów i ich wydajności.
Dzięki tej inwestycji HEAG mobilo umacnia swoją pozycję lidera zrównoważonego transportu miejskiego w Niemczech. Celem firmy jest pełna elektryfikacja wszystkich tras w Darmstadt i powiecie Darmstadt-Dieburg w ciągu kilku najbliższych lat, zgodnie z założeniami polityki klimatycznej i zdrowotnej.
Trochę techniki
Solobusy eCitaro dla HEAG o długości 12 metrów wyposażone są w zaawansowany system kontroli przechyłów i przechyłów wzdłużnych, zapewniający stabilność mimo ciężkich baterii na dachu. Pasażerowie mogą liczyć na cichą i płynną jazdę, dzięki inteligentnemu rozpoznawaniu znaków drogowych, monitorowaniu ciśnienia w oponach i systemowi Eco Driver Feedback wspierającemu ekonomiczną jazdę.
Na szczególną uwagę zasługują też systemy bezpieczeństwa: Preventive Brake Assist 2, wykrywający pieszych i rowerzystów, Frontguard Assist oraz Sideguard Assist 2, które minimalizują ryzyko kolizji w gęstym ruchu miejskim. Wnętrze pojazdów obejmuje 26 miejsc siedzących, klimatyzację z pompą ciepła na ekologicznym czynniku R744, oraz pełen monitoring wizyjny z czterema kamerami.
Każdy z autobusów posiada nowoczesne akumulatory NMC3 z sześcioma pakietami bateryjnymi o łącznej pojemności 588 kWh, co zapewnia im długi zasięg operacyjny w warunkach miejskich. Ładowanie odbywa się na terenie zajezdni, poprzez podwójne gniazda umieszczone po obu stronach pojazdu w pobliżu przedniej osi.
Autobusy zaprojektowano z myślą o komforcie i funkcjonalności – wyposażono je w porty USB, rampę dla wózków oraz specjalne miejsca dla osób niepełnosprawnych i rodziców z dziećmi. Kabina kierowcy jest odseparowana od przestrzeni pasażerskiej dzięki specjalnym przeszkleniom, co poprawia bezpieczeństwo i komfort pracy kierowcy.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze