Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PA Gryf i PKS Gdynia walczą o obsługę 4 linii autobusowych w sieci MZK Wejherowo

infobus
09.06.2025 09:05
0 Komentarzy

4 czerwca Miejski Zakład Komunikacji w Wejherowie otworzył oferty w czterech przetargach nieograniczonych, które dotyczą obsługi wybranych linii autobusowych.

W każdym z czterech postępowań zamawiający wymaga, aby zamówienie publiczne było realizowane od dnia 1 lipca 2025 roku do dnia 30 czerwca 2029 roku.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie linie autobusowe mają być obsługiwane w ramach przetargu nr 2 w Wejherowie?
  2. Jaka minimalna norma emisji spalin musi być spełniona przez autobusy oferowane w przetargach?
  3. Dlaczego wszystkie cztery przetargi ogłoszone przez MZK Wejherowo mogą zostać unieważnione?
PA Gryf i PKS Gdynia walczą o obsługę 4 linii autobusowych w sieci MZK Wejherowo
PA Gryf i PKS Gdynia walczą o obsługę 4 linii autobusowych w sieci MZK Wejherowo

Cztery przetargi

Zamówienie obejmuje łącznie cztery przetargi, z których:

  • w przetargu nr 1 – przedmiotem postępowania jest świadczenie usług przewozowych na linii 1 w Wejherowie i gminie Wejherowo, w dni powszednie od poniedziałku do piątku oraz na liniach 1, 3 i 16 w Wejherowie i gminie Wejherowo w soboty, niedziele i święta, jednym autobusem miejskim niskopodłogowym o długości co najmniej 12 m,
  • w przetargu nr 2 – przedmiotem postępowania jest świadczenie usług przewozowych na liniach 3, 10 i 16 w Wejherowie, gminie Wejherowo i gminie Luzino, w dni powszednie od poniedziałku do piątku, dwoma autobusami miejskimi przegubowymi niskopodłogowymi o długości co najmniej 17,5 m,
  • w przetargu nr 3 – przedmiotem postępowania jest świadczenie usług przewozowych na linii 9 w Redzie i Rumi, w dni powszednie od poniedziałku do piątku, trzema autobusami miejskimi przegubowymi, niskopodłogowymi o długości co najmniej 17,5 m,
  • w przetargu nr 4 – przedmiotem postępowania jest świadczenie usług przewozowych na linii 17 w Redzie, we wszystkie dni tygodnia, jednym minibusem miejskim, niskopodłogowym o długości co najmniej 7 m oraz linii 18 w Redzie i Rumi, w dni powszednie od poniedziałku do piątku, jednym autobusem miejskim niskopodłogowym o długości co najmniej 12 m.
PA Gryf i PKS Gdynia walczą o obsługę 4 linii autobusowych w sieci MZK Wejherowo
PA Gryf i PKS Gdynia walczą o obsługę 4 linii autobusowych w sieci MZK Wejherowo

Wymagany tabor

Zamawiający do obsługi linii wymaga autobusów o roku produkcji nie późniejszym niż 2009 (przetarg nr 1) i 2006 (przetarg nr 2 i 3). Autobusy mają być napędzane silnikiem o mocy minimum 250 KM (przetarg nr 1 i 4) i 295 KM (przetarg nr 2 i 3), który ma spełniać co najmniej normę emisji spalin Euro 4. Kabina kierowcy powinna być typu półzamkniętego – zabudowa drzwi kabiny kierowcy w postaci szyby oddzielającej od przestrzeni pasażerskiej, z wycięciem na sprzedaż biletów. Zamawiający chce, aby autobusy posiadały wyświetlacze zewnętrzne firmy Mobitec lub równoważne wykonane w technologii LED w kolorze bursztynowym lub białym. Z kolei wewnątrz znajdą się wyświetlacze EM2Ti lub równoważne, wykonane w technologii diod LED w kolorze czerwonym, umożliwiające prezentację numeru linii, przystanku docelowego oraz przystanku bieżącego lub wyświetlacze z ekranem LCD, umożliwiające prezentację numeru linii, przystanku docelowego, przystanku bieżącego.

PA Gryf i PKS Gdynia walczą o obsługę 4 linii autobusowych w sieci MZK Wejherowo
PA Gryf i PKS Gdynia walczą o obsługę 4 linii autobusowych w sieci MZK Wejherowo

PA Gryf vs PKS Gdynia

W przetargu nr 1 ofertę położyły dwie firmy:

  • PKS Gdynia – cena 4.617.277,06 PLN netto,
  • Przewozy Autobusowe Gryf sp. z o.o. sp.k. – cena 6.332.870,33 PLN netto.

W przetargu nr 2 do MZK wpłynęły oferty od:

  • PKS Gdynia – cena 5.194.523,43 PLN netto,
  • Przewozy Autobusowe Gryf sp. z o.o. sp.k. – cena 5.996.766,43 PLN netto.

W przetargu nr 3 – zamawiający uzyskał ofertę od firmy:

  • Przewozy Autobusowe Gryf sp. z o.o. sp.k. – cena 9.053.801,60 PLN netto.
PA Gryf i PKS Gdynia walczą o obsługę 4 linii autobusowych w sieci MZK Wejherowo
PA Gryf i PKS Gdynia walczą o obsługę 4 linii autobusowych w sieci MZK Wejherowo

Przetargiem nr 4 zainteresowane są:

  • Przewozy Autobusowe Gryf sp. z o.o. sp.k. – cena 5.129.926,62 PLN netto.

Kwoty jakie zamawiający ma przygotowane na sfinansowanie zamówień to:

  • w przetargu 1 – 3.770.070,26 PLN netto,
  • w przetargu 2 – 4.372.224,35 PLN netto,
  • w przetargu 3 – 6.517.328,00 PLN netto,
  • w przetargu 4 – 3.701.339,46 PLN netto.

W każdym z przetargów przekroczone zostały dość znacznie budżety MZK. W tej sytuacji możemy się spodziewać unieważnienia wszystkich postępowań. Na ostateczną decyzję komisji przetargowej musimy jednak jeszcze poczekać.

Wszystkie przetargi liniowe MZK można śledzić na stronie: https://mzkwejherowo.pl/przetargi-typ/2/przetarg-nieograniczony

PA Gryf i PKS Gdynia walczą o obsługę 4 linii autobusowych w sieci MZK Wejherowo
PA Gryf i PKS Gdynia walczą o obsługę 4 linii autobusowych w sieci MZK Wejherowo

Komentarze