Ostrowiec Św. ma jedną ofertę na piątym etapie elektryfikacji taboru MZK. Od Busnex Poland
W postępowaniu na zakup dwóch elektrobusów dla Gminy Ostrowiec Świętokrzyski wpłynęła tylko jedna oferta.
Złożyła ją spółka Busnex Poland – oficjalny dystrybutor autobusów Yutong w Polsce. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Kto złożył jedyną ofertę w przetargu na elektrobusy dla Ostrowca Świętokrzyskiego?
- Ile elektrobusów planuje zakupić miasto?
- O ile oferta Busnex Poland przekroczyła budżet zamawiającego?
Dwa elektryki z PEPW
Ostrowiecki przetarg dotyczył dostawy dwóch fabrycznie nowych, niskopodłogowych elektrobusów klasy MIDI w ramach projektu „Ekologiczny transport miejski V etap”. Projekt realizowany jest z dofinansowaniem unijnym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej (FEPW).
Zamawiający oczekiwał, że elektrobusy będą posiadały długość od 6,80 do 8,35 m, całkowicie niską podłogę, układ drzwi 1–2–0, a także silnik centralny o mocy min. 150 kW. Minimalna pojemność baterii określona została na 210 kWh, co ma zapewnić zasięg co najmniej 250 km na jednym ładowaniu. Autobusy mają być wyposażone w rekuperację energii, ładowanie typu plug-in, systemy monitoringu, tablice LED/LCD i gniazda USB dla pasażerów. Kabina kierowcy ma być zamknięta lub półzamknięta, ergonomiczna i w pełni dostosowana do pracy w ruchu miejskim.
Dostawa obejmuje również autoryzację ASO, dostarczenie narzędzi warsztatowych i oprogramowania diagnostycznego z 10-letnią aktualizacją. Autobusy mają zostać dostarczone w ciągu 350 dni od podpisania umowy, co oznacza, że pojawią się na ulicach Ostrowca najprawdopodobniej w drugiej połowie 2026 roku.
Jedna oferta
W dniu 21 października 2025 r. otwarto jedną ofertę złożoną przez Busnex Poland Sp. z o.o. z Warszawy. Propozycja opiewa na kwotę 4.059.000 PLN brutto (czyli 3.300.000 PLN netto), co daje 1.650.000 PLN netto za model Yutong E9, które są już eksploatowane w mieście.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 3.567.000 PLN brutto, czyli 2.900.000 PLN netto. Oznacza to, że oferta Busnexu przekracza budżet miasta o ok. 492.000 PLN brutto, co teraz wymaga zwiększenia środków lub negocjacji.
Warto podkreślić, że oferowane pojazdy to najprawdopodobniej Yutong E8 lub E9, czyli kompaktowe, niskopodłogowe elektrobusy klasy MIDI,
Teraz czekamy na decyzję skarbnika i ew. zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny ofert:
✅ Cena – 60%
✅ Rozwiązania techniczne – 20%
✅ Warunki gwarancji – 10%
✅ Udzielenie autoryzacji dla obsługi i napraw – 10%
Szczegółowe informacje o zamówieniu na:👉 https://transinfo.pl/infobus/ostrowiec-sw-kupi-dwa-elektrobusy-v-etap-odnowy-floty-mzk-z-polski-wschodniej/
Zakupowe tło
Ostrowiec Świętokrzyski od kilku lat realizuje strategiczny projekt modernizacji taboru autobusowego, obejmujący zarówno zakup nowych pojazdów, jak i wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w zakresie organizacji transportu. W ramach planu przewidziano zakup 32 autobusów – w tym 17 elektrycznych, 6 hybrydowych oraz 9 z silnikami diesla. W listopadzie 2021 podpisano umowę na 6 hybrydowych Solarisów, które rozpoczęły eksploatację jeszcze w tym samym roku. We wrześniu 2022 roku na ulice miasta wyjechało 9 nowych autobusów MAN z silnikami Euro 6, wyposażonych m.in. w systemy odzyskiwania energii i nowoczesne stanowiska kierowcy.
Początek 2023 roku to moment przełomowy – Ostrowiec odebrał 8 autobusów elektrycznych MAN Lion’s City E o zasięgu ponad 200 km. Pojazdy są wyposażone w cyfrowe ekrany, porty USB, ładowarki, monitoring oraz są w pełni dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
W ramach kolejnego etapu miasto zamówiło 9 krótszych autobusów elektrycznych Yutong E9, które dostarcza Busnex Poland. Każdy pojazd ma zasięg do 350 km, tablice LED/LCD, monitoring i dostępność dla wszystkich grup pasażerów. Zbudowano także 9 punktów ładowania w zajezdni. Projekt uzupełniają: przebudowa zaplecza technicznego MZK, systemy informacji pasażerskiej, karta miejska, e-bilet oraz zintegrowany nadzór nad rozkładami jazdy. Wartość całego przedsięwzięcia przekroczyła 47 mln zł, z czego ponad 34 mln zł pochodziło ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego.
Komentarze