Ośmiu przewoźników walczy o obsługę ZKA z Ostrowa Wlkp.
30 kwietnia Polregio otworzyło oferty w przetargu na obsługę zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie.
Autobusy pojadą zamiast pociągów od 15 czerwca 2025 r. do 31 grudnia 2025 r. Do zamawiającego wpłynęło osiem ofert. Polregio wybierze autobusowego przewoźnika w drodze aukcji elektronicznej.
Rozkład jazdy:
- Jakie są minimalne wymagania dotyczące autobusów i kierowców przewidzianych do obsługi ZKA na trasie Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie?
- Które firmy złożyły najkorzystniejsze cenowo oferty i jak wypadają one na tle budżetu Polregio?
- Ile wynosi łączna liczba wzkm do realizacji i jaki jest planowany okres świadczenia usług?
ZKA na pół roku
Przedmiotem zamówienia od Polregio jest świadczenie usługi przewozu osób autobusami w ramach ZKA, w zastępstwie realizowanych przez Polregio przewozów kolejowych na odcinku Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie. ZKA jest konieczna w związku z wprowadzeniem przez PKP PLK całkowitego zamknięcia linii kolejowej nr 355 na w/w odcinku. Do przejechania w całym okresie ZKA będzie około 210.627 wzkm. Przejazd rowerów i dużych wózków na tym odcinku po wprowadzeniu ZKA nie będzie możliwy.
Jakie autobusy?
Wykonawcy, którzy są zainteresowani zamówieniem powinni dysponować minimum pięcioma autobusami, o pojemności minimum 40 miejsc siedzących, nie starszymi niż 15 lat. Polregio wymaga również wyposażenia autobusów w tablice wizualne z logo Polregio i relacją zgodną z rozkładem jazdy. Za każdy odwołany pociąg przewidziany jest jeden lub dwa kursy autobusu.
Prowadzący autobusy
Autobusy poprowadzą kierowcy, którzy będą się posługiwać językiem polskim w stopniu komunikatywnym. Ponadto, ma ich cechować wysoka kultura osobista, życzliwość, empatia, szybkość reagowania na sytuacje nieprzewidziane. W miejscu pracy kierowców ma obowiązywać schludny i odpowiedni ubiór, np.: koszula, spodnie garniturowe oraz buty w ciemnym kolorze. Podczas realizacji kursu kierowcom nie będzie wolno palić papierosów, prowadzić prywatnych rozmów telefonicznych, słuchać głośno muzyki. Kierowcy będą posiadać telefon komórkowy w celu operatywnej łączności z Polregio.
Osiem ofert
30 kwietnia Polregio otworzyło oferty od ośmiu firm:
- Rafał Pyka Usługi Autokarowe – cena 3.093.689,38 PLN brutto,
- Mariusz Franków Firma Handlowo-Usługowa – cena 3.184.680,24 PLN brutto,
- Mariusz Besztak P.W. IMPEX TRANS – cena 6.824.314,80 PLN brutto,
- Sławomir Bujak Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków – cena 6.824.314,40 PLN brutto,
- Blaguss Jordan Międzynarodowy Terminal Autobusowy Sp. z o.o. – cena 6.824.314,80 PLN brutto,
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej sp. z o.o. w Przemyślu – cena 2.729.725,92 PLN brutto,
- Przedsiębiorstwo Wielobranżowe MAXPOL sp. z o.o. – cena 2.825.266,32 PLN brutto,
- MARKPOL Grupa sp. z o.o. – cena 5.686.929,00 PLN brutto.
Na sfinansowanie ZKA, Polregio zamierza przeznaczyć kwotę 3.754.000,00 PLN brutto. Najbliżej zamówienia jest PKS Przemyśl, lecz Polregio ma jeszcze możliwość przeprowadzenia aukcji elektronicznej.
Na koniec podajemy link do postępowania: https://polregio.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/471110/autobusowa-komunikacja-zastepcza-na-odcinku-ostrow-wlkp-grabowno-wielkie
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze