Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Opole wybrało pięć spalinowych minibusów od Bus Center. Czekamy na umowę

infobus
10.09.2025 15:03
0 Komentarzy

8 września 2025 roku Miejski Zakład Komunikacyjny zdecydował się przyznać ponownie zamówienie firmie Bus Center Tomasz Gad ze Strawczyna.

Ten producent minibusów już raz został wybrany do tego zadania, ale w ostatniej chwili zrezygnował z podpisania umowy. Oby tym razem było inaczej. Pojazdy mają służyć do przewozu osób z niepełnosprawnościami, co będzie nowym zadaniem MZK. O jedynek ofercie w tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile minibusów ma dostarczyć firma BUS CENTER Tomasz Gad i do jakich przewozów będą one przeznaczone?
  2. Jakie kluczowe wymagania techniczne muszą spełniać nowe pojazdy (np. długość, wyposażenie, norma emisji)?
  3. Jaka była cena jednostkowa netto i brutto za jeden autobus w ofercie BUS CENTER?
Mercedes-Benz Sprinter z zabudową firmy Mercus, przystosowaną do komunikacji publicznej  / fot. MZK Jastrzębie-Zdrój.
Mercedes-Benz Sprinter z zabudową firmy Mercus, przystosowaną do komunikacji publicznej / fot. MZK Jastrzębie-Zdrój.

Spalinowa MINI piątka

Przedmiotem przetargu była dostawa pięciu fabrycznie nowych minibusów kategorii M3, z napędem spalinowym, przeznaczonych do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Każdy z autobusów ma być wyposażony w hydrauliczną windę o minimalnym udźwigu 300 kg, dwa stanowiska dla wózków inwalidzkich, odpowiednie systemy mocowań i pasy bezpieczeństwa. Minibusy mają mieć długość co najmniej 7,5 metra i szerokość min. 2 metrów, oferując przestrzeń dla co najmniej 22 pasażerów, w tym miejsca siedzące z atestowanymi mocowaniami dla fotelików dziecięcych.

Wymagana jest pełna homologacja pojazdu. System informacji pasażerskiej będzie oparty na trzech tablicach zewnętrznych w kolorze bursztynowym oraz jednej wewnętrznej LCD. Wewnątrz pojazdów znajdzie się bagażnik o pojemności minimum 1,5 m³. Komfort podróży i bezpieczeństwo pasażerów mają zapewnić miękkie, tapicerowane fotele z trzypunktowymi pasami, a miejsce pracy kierowcy zostało zaprojektowane z myślą o ergonomii i bezpieczeństwie.

Pojazdy będą spełniać normę emisji Euro 6E, a silnik ma oferować co najmniej 140 kW mocy. W kabinie kierowcy znajdzie się komfortowy fotel z pełną regulacją i podłokietnikiem, a pasażerowie skorzystają z tapicerowanych foteli i nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej z tablicami diodowymi i ekranem LCD. Zgodnie z warunkami zamówienia, pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 140 dni od podpisania umowy.

MZK Opole stawia na Bus Center – rozstrzygnięcie przetargu na minibusy
MZK Opole stawia na Bus Center – rozstrzygnięcie przetargu na minibusy

Analiza oferty

W przetargu wpłynęła jedna oferta, złożona przez BUS CENTER Tomasz Gad z ceną 3.507.960,00 PLN brutto, czyli 2.852.000,00 PLN netto. Oferta zdobyła maksymalną liczbę punktów – 100 – w ocenie według kryteriów przetargowych. Cena stanowiła 60% wagi, a parametry techniczne – 40%.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 3.505.500,00 PLN brutto, co oznacza, że oferta BUS CENTER nieznacznie przekroczyła budżet. Niemniej jednak, z uwagi na spełnienie wszystkich warunków i najlepszy wynik w ocenie punktowej, została uznana za najkorzystniejszą.

Cena jednostkowa netto za jeden autobus wynosi 570.400,00 PLN netto, co daje 701.592,00 PLN brutto za sztukę. Teraz pozostaje czekać na podpisanie umowy.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: 👉 https://platformazakupowa.pl/transakcja/1138171

Komentarze