Nysa szuka elektrobusów z długą gwarancją. Kto takie zaoferuje? Analiza SWZ
Gmina Nysa inwestuje w elektrobusy. Trwa przetarg na dostawę dwóch autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI oraz stacji ładowania. To część projektu pod nazwą: „Zrównoważona mobilność miejska na obszarze Subregionu Południowego”, którego celem jest poprawa jakości transportu publicznego i redukcja emisji w mieście.
O ogłoszeniu przetargu na nowe pojazdy pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Pora na analizę SWZ.
Rozkład jazdy:
- Jakie elektrobusy chce kupić Nysa?
- Jakie są główne kryteria przetargu?
- Kiedy poznamy oferty i kto może wygrać?
Kryteria oceny ofert
Zamawiający będzie oceniać wykonawców tylko w dwóch kryteriach:
- ceny – 60 pkt,
- okres gwarancji – dodatkowe 48 miesięcy gwarancji na autobus w tym także na układ napędowy ponad wymagane 36 miesięcy – 40 pkt.
Specyfikacja techniczna
Pojazdy zamawiane przez Nysę dla MZK mają być fabrycznie nowe, niskopodłogowe, o długości od 11,80 do 12,20 m i wysokości max 3,40 m. Autobusy mają mieć możliwość przewiezienia minimum 73 pasażerów, z czego przynajmniej 23 pojedzie na miejscach siedzących. Wejście na pokład pojazdów odbywać się będzie przez troje drzwi w układzie 2-2-2.
Jednostką napędową pojazdów ma być silnik elektryczny centralny lub silniki elektryczne zintegrowane z osią napędową. Maksymalna moc netto silnika lub zespołu silników powinna być nie mniejsza niż 240 kW. Magazyn energii mają stanowić baterie litowo-jonowe (baterie o dużej pojemności energetycznej). Zamawiający wymaga deklarowanej użytkowej pojemność energetycznej baterii trakcyjnych: min. 400 kWh, pozwalającej na uzyskanie zasięgu na jednym ładowaniu nie mniejszego niż 300 km. Autobusy będą ładowane przez gniazdo plug-in.
Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona, typu zamkniętego lub półzamkniętego z okienkiem do sprzedaży biletów oraz zapewnionym dostępem do terminala płatniczego. Z kolei fotele pasażerskie będą wykonane z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. Pojazdy będą wyposażone w oddzielną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy.
System informacji pasażerskiej to komplet tablic diodowych zewnętrznych oraz tablica wewnętrzna wyświetlająca numer linii, kierunek jazdy oraz przystanki na trasie przejazdu.
Podsumowanie
Nysa stawia na niską cenę, ale z bardzo długą gwarancją. Mamy więc przetarg bez kryteriów technicznych, co też stwarza pole do większej liczby ofert. Czy tak też będzie? Na otwarcie ofert przyjdzie nam czekać do dnia 14 sierpnia.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1130750
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze